مقدمه(تاریخچه)
محتمع چینی مقصود در سال1371 با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک ملی در زمینه تولید چینی شروع بکار کرد.میزان سرمایه این شرکت 25 میلیارد ریال بوده که در مدت18ماه تمام مراحل مختلف طی شده و به بهره برداری رسیده است.دستگاه های این شرکت در همان زمان از ایسموت و دُرست(dorst)خریداری شد.
مدیریت این کارخانه با بخش خصوصی است و سرمایه اش 35 درصد مربوط به بانک ملی است و30 درصد مربوط به وزارت تعاون است.
نوع تکنولوژی در این کارخانه برای تولید چینی منحصربفرد است و جزء پیشرفته ترین تکنولوژیهای مدرن روز است که چهار یا پنج کشور دنیا از این تکنولوژی استفاده می کنند.
تمام مراحل نگهداری و تعمیرات این تکنولوژی را درداخل شرکت انجام می دهند.
در این شرکت دستگاههای پرس چه پرس دوغابی و چه پرس ایزو استاتیک مجهز به plc می باشد و مواد اولیه برای تولید چینی در این شرکت اکثراً از داخل کشور تهیه می شود.
شرح مراحل تولید چینی مقصود
1-1- مواد اولیه و آماده سازی :
در این شرکت مواد اصلی بدنه را کائولن تشکیل می دهد ( حدود 80% ) و مواد دیگری نیز از جمله سیلیس و زنوز رشته ای و چند ماده ی دیگر در ساخت بدنه سهیم می باشند و مواد اصلی تشکیل دهنده لعاب عبارتند از :
1- سیلیس 2- رولومیت 3- کربنات کلسیم 4- کائولن 5- فلوسپات ، که هر کدام از مواد یاد شده در مراحل مختلف نقش خود را ایفا می کنند و در کل مواد اولیه بر دو نوع می باشند ، مواد فناوری شده و مواد فناوری نشده که مواد فناوری شده مستقیم در آب حل می شوند ولی مواد فناوری نشده ابتدا توسط دستگاه بالمیل ( که در آن سنگ های گلوله ای رودخانه ای است ) آسیاب می شوند .
پس از آنکه مواد اصلی چینی و لعاب به نسبت های مختلف ( به تشخیص کارشناس آزمایشگاه سرامیک ) با یکدیگر در بدنه بالمیل مخلوط شوند و پس از گذشت مدت زمان خاص این ترکیب به صورت روغابی حاصل گشته و مواد بدنه به حوضچه های بلانجر منتقل می شوند و در این مراحل جهت روانتر کردن دوغاب بدنه از مواد روان ساز استفاده می کنند ( مواد روانساز : آب شیشه ، کربنات سدیم ، اسپنسر )
فهرست مطالب
تاریخچه
1- شرح مراحل تولید چینی مقصود
دیاگرام کلی مجتمع تولیدی چینی مقصود
2- آشنایی با اجزا تابلو برق(قسمت کوره ها و پرس ایزو استاتیک)
2-1 انواع ترانس ها
2-2 ورودی و خروجی ها
2-3 سنسور
2-4 تراندیوسر
2-5 انواع فیوز
2-6 کنتاکتور ها
2-7 سوئیچها
2-8 تایمر
2-9 برخی اجزاء تابلو برق قسمت کوره ها
2-10شیرهای پروپرسنال
3-plc
4-اینورترها(inverters)
5-پرس های ایزواستاتیک
6-ترنسفرهاوپوشرها
7-کوره ها
8-پروژه مربوط به کنترل دمای کوره بیسکویت با استفاده از کنترل کننده فازی
تعریف مسئله:
مسئله و موضوع این پژوهش بررسی رابطه و همبستگی بین سبکهای رهبری و رضایت شغلی کارکنان میباشد. منظور بررسی و پژوهش آن دسته از ویژگی های سبکهای رهبری است که در رضایت شغلی کارکنان موسسات مؤثر میباشند.
هدف پژوهش:
هدف این تحقیق بررسی رابطه و ارائه مفاهیم، تئوریها و یافتهها پیرامون سبکهای رهبری و رضایت شغلی کارکنان در ستاد مرکزی سازمان برنامه و بودجه میباشد که بتوانند در به آرمان رساندن رهبران و پیروان، مورد استفاده قرار گیرند.
سعی بر این بوده است که پیشینة مطالعاتی و کارهای تحقیقاتی قبلی، تا آنجائی که امکانات و وقت اجازه میداد، مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد تا زمینه مساعدتری برای مطالعات و تحقیقات بیشتر و پردامنهتر فراهم آورده شوتد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول:
مقدمه…………………………………………………………………………………………………. 2
هدف پژوهش………………………………………………………………………………………. 5
فرضیه پژوهش……………………………………………………………………………………… 6
سبک رهبری……………………………………………………………………………………….. 6
رضایت……………………………………………………………………………………………….. 7
مدیریت………………………………………………………………………………………………. 7
رفتار…………………………………………………………………………………………………… 7
فصل دوم:
روش (متدولوژی) ………………………………………………………………………………… 9
توصیف آزمودنی ها (جامعه و گروه نمونه) ………………………………………………. 9
روش گردآوری داده ها…………………………………………………………………………. 9
توصیف ابزارهای پژوهش………………………………………………………………………. 10
اعتبار روایی ابزارهای پژوهش…………………………………………………………………. 11
فصل سوم: یافته های پژوهش (نتایج)
بررسی روشهای آماری………………………………………………………………………….. 16
فصل چهارم:
بحث و تفسیر……………………………………………………………………………………….. 21
پیشنهادها……………………………………………………………………………………………… 28
خلاصه ای از مساله پژوهش، روش و یافته ها……………………………………………… 29
فهرست منابع………………………………………………………………………………………… 42
مقدمه
سرتا سر زندگی بشر پر از مسائل و
پیچیدگی¬های خاص خود است، دراین شرایط یکی از مهمترین مهارت¬هایی که قادر
است بالندگی و بهداشت روانی آنان را در مواجهه با مشکلات آینده حفظ و تقویت
نماید، مهارت حل مسأله به معنای اعم و حل مسأله اجتماعی بطور اخص است، به
نحوی که افراد ناتوان از حل این مسائل ومشکلات، ممکن است با اقدام به راه
حل¬های نامؤثر مانند استفاده از مواد مخدر برای آرامش ، استفاده از سیگار
برای جلب توجه و ترک تحصیل به علت ناتوانی در بر طرف کردن مشکلات تحصیلی،
نه تنها مشکل را بزرگ¬تر و پیچیده¬تر ساخته بلکه حتی در معرض خطر مرگ
قرارگیرند ( مانند خود کشی و اقدام به خود کشی). فرا تحلیلی که به¬وسیله
دنهام و المیدا در سال 1987 انجام شده است نشان می دهد که مهارت¬های حل
مسأله اجتماعی می تواند اساساً از طریق مداخلات ارتقاء یابد. لاچمن در سال
1992 در پژوهش خود به این نتیجه رسیده است، افرادی که آموزش راهبرد¬های
مقابله با خشم را دریافت کرده بودند در مقایسه با پسران پرخاشگر،
پیشرفت¬هایی را در مهارت¬های حل مسئله به دست آورده¬اند و کمتر به مصرف
دارو و الکل دست زده¬اند. تحقیقات نشان از همبستگی مثبت بین کمبود
مهارت¬های حل مسئله اجتماعی و اختلالات رفتاری دارد. پرخاشگری به عنوان
نمود عینی هیجان خشم نمونه¬ای از این همبستگی را نشان داده است(امین بیگی،
1377).
فهرست
عنوان ……………………………………………………………………………………….. صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه……………………………………………………………………………………………… 2
بیان مسئله………………………………………………………………………………………….. 3
اهمیت و ضرورت پژوهش………………………………………………………………………….. 7
اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………….. 8
فرضیهها…………………………………………………………………………………………… 8
تعاریف نظری و عملیاتی…………………………………………………………………………….. 8
فصل دوم: پایههای نظری و سوابق پژوهشی
حل مسئله اجتماعی…………………………………………………………………………………. 11
انواع مهارتهای مقابله ای…………………………………………………………………………….. 11
تفاوتهای فردی در روشهای مقابله ای…………………………………………………………………… 11
مفاهیم حل مسئله…………………………………………………………………………………….. 12
حل مسئله اجتماعی و روانشناسی بالینی……………………………………………………………….. 12
مدل نظری حل مسئله اجتماعی………………………………………………………………………… 13
مهارتهای حل مسئله اجتماعی………………………………………………………………………….. 15
عوامل تأثیر گذار در حل مسئله اجتماعی………………………………………………………………… 17
عوامل موثر موقعیتی و بافتی در حل مسئله اجتماعی……………………………………………………… 19
خشم…………………………………………………………………………………………………. 20
نظریه کمپل…………………………………………………………………………………………… 23
راهبردهای تنظیم هیجان………………………………………………………………………………… 23
نظریه نواکو…………………………………………………………………………………………… 24
نظریه نایت در تبیین تفاوت جنسی در خشم………………………………………………………………… 25
نقشهای جنسیتی……………………………………………………………………………………….. 25
تعریف نقشهای جنسیتی…………………………………………………………………………………. 25
نظریههای نقشهای جنسیتی………………………………………………………………………………. 26
نظریه های زیست شناختی…………………………………………………………………………… 26
نظریه های زیستی اجتماعی…………………………………………………………………………. 28
نظریه های روان شناختی……………………………………………………………………………. 28
نظریه های روانشناسی اجتماعی…………………………………………………………………….. 30
نظریههای جامعه شناختی……………………………………………………………………………. 31
نظریه ضرورت کارکردی نقشهای جنسیتی…………………………………………………………….. 31
نظریه طبقات جنسی…………………………………………………………………………………. 33
نظریه مالکیت ثروت………………………………………………………………………………… 34
نظریه نیازهای سرمایه داری………………………………………………………………………….. 35
نظریه پدر سالاری……………………………………………………………………………………. 36
نظریه های تلفیقی…………………………………………………………………………………….. 37
پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………….. 38
پیشینه حل مسئله اجتماعی………………………………………………………………………………… 38
پیشینه خشم………………………………………………………………………………………………. 42
پیشینه گرایش به نقشهای جنسیتی…………………………………………………………………………… 50
فصل سوم: روش تحقیق
نوع پژوهش………………………………………………………………………………………………. 58
جامعه پژوهش…………………………………………………………………………………………….. 58
نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………….. 58
ابزارهای اندازه گیری………………………………………………………………………………………. 59
پرسشنامه نقش جنسیتی بم……………………………………………………………………………………. 59
پرسشنامه خشم صفت- حالت اسپیلبرگر((staxi-2…………………………………………………………
پرسشنامه تجدید نظر شده حل مسئله اجتماعی…………………………………………………………………… 61
روش اجراء………………………………………………………………………………………………… 62
روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………….. 62
فصل چهارم: یافتههای تحقیق
یافتههای توصیفی…………………………………………………………………………………………… 64
یافته های استنباطی(یافتههای مربوط به فرضیهها)……………………………………………………………… 69
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث در چهارچوب یافتهها……………………………………………………………………………………. 87
محدودیتها…………………………………………………………………………………………………… 93
پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………… 93
فهرست منابع………………………………………………………………………………………………… 95
ضمایم………………………………………………………………………………………………………108
فهرست جداول
جدول(1): میانگین و انحراف استاندارد مولفه های گرایش به نقش جنسیت و خشم………………………… 63
جدول(2): میانگین و انحراف استاندارد مولفه های حل مسئله اجتماعی…………………………………………….. 63
جدول شماره(3): میانگین و انحراف استاندارد دختر(222 n = )و پسر(178 n = )در مقیاسهای خشم 64
جدول شماره(4): میانگین و انحراف استاندارد دختر(222 n = ) و پسر(178 n = )در مقیاسهای گرایش به نقش جنسیتی 64
جدول شماره(5): میانگین و انحراف استاندارد دختر(222 n = ) و پسر(178 n = ) در مقیاسهای حل مسئله اجتماعی 65
جدول شماره(6): جدول میزان مؤلفههای نقش جنسیت در دخترها و پسرها…………………………………….. 66
جدول شماره(7): جدول میزان مؤلفههای خشم در دخترها و پسرها………………………………………………….. 66
جدول شماره(8): جدول میزان مولفههای حل مسئله اجتماعی در دخترها و پسرها ……………………….. 67
جدول (9) : همبستگی بین مولفه های گرایش به نقش جنسیت و مولفههای مهارت های حل مسئله 68
جدول (10) : همبستگی بین مولفه های گرایش به نقش جنسیت و مولفه های خشم……………………. 69
جدول (11) : همبستگی بین مؤلفه های خشم و مهارتهای حل مسئله………………………………………… 70
جدول(12): جدول خلاصه نتایج رگرسیون ورود برای پیش بینی جهت گیری مسئله مثبت از طریق مؤلفه های نقش جنسیت و خشم….. 72
جدول(13): جدول ضرایب رگرسیون ورود برای پیش بینی جهت گیری مسئله مثبت از طریق مؤلفه های گرایش به نقش نقش جنسیت و خشم… 72
جدول(14): جدول خلاصه نتایج رگرسیون ورود برای پیش بینی جهت گیری مسئله منفی از طریق مؤلفه های نقش جنسیت و خشم… 74
جدول(15): جدول ضرایب رگرسیون ورود برای پیش بینی جهت گیری مسئله منفی از طریق مؤلفه های نقش جنسیت وخشم… 74
جدول(16): جدول خلاصه نتایج رگرسیون ورود برای پیش بینی حل مسأله منطقی از طریق مؤلفه های نقش جنسیت و خشم… 76
جدول(17): جدول ضرایب رگرسیون ورود برای پیش بینی حل مسأله منطقی از طریق مؤلفه های نقش جنسیت وخشم 76
جدول(18): جدول خلاصه نتایج رگرسیون ورود برای پیش بینی سبک تکانشی- بی احتیاطی از طریق مؤلفه های نقش جنسیت و خشم… 78
جدول(19): جدول ضرایب رگرسیون ورود برای پیش بینی سبک تکانشی- بی احتیاطی از طریق مؤلفه های نقش جنسیت وخشم…. 78
جدول(20): جدول خلاصه نتایج رگرسیون ورود برای پیش بینی سبک اجتنابی از طریق مؤلفه های نقش جنسیت و خشم 80
جدول(21): جدول ضرایب رگرسیون ورود برای پیش بینی سبک اجتنابی از طریق مؤلفه های نقش جنسیت وخشم 80
جدول(22): اطلاعات مربوط به شاخصهای اعتباری آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره(MANOVA)
جدول(23)خلاصه اطلاعات تحلیل واریانس چند متغیره……………………… 82
جدول(24): اطلاعات مربوط به شاخصهای اعتباری آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره(MANOVA)
جدول(25)خلاصه اطلاعات تحلیل واریانس چند متغیره…………………………………………….. 83
جدول(26): اطلاعات مربوط به شاخصهای اعتباری آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره(MANOVA)
جدول(27)خلاصه اطلاعات تحلیل واریانس چند متغیره………………………………………………….. 84
چکیده :
پژوهش حاضربا هدف مقایسه رفتار اطلاع یابی آموزشی – پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در استفاده از منابع اینترنتی و با روش پیمایشی صورت گرفته است . نمونه پژوهشی شامل 120 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی است که به روش نمونه گیری تصادفی از بین دانشگاههای جامع و فنی شهر تهران انتخاب شده اند . به منظور گرد آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته با پایایی و روایی که از نظر اساتید محترم و صاحب نظرانIT مورد تایید بوده استفاده و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t و خی دو استفاده شده است .
یافته های پژوهشی نشان می دهد که اکثر دانشجویان دوره ارشد از طریق سایت کتابخانه و دوره دکتری از طریق خانه به اینترنت دسترسی دارند. میزان استفاده دانشجویان رشته فنی مهندسی از اینترنت بیشتر از گروه علوم انسانی است و همچنین توانایی این گروه نیز در مقایسه با گروه علوم انسانی بیشتر است و یافته ها نشان می دهد که توانایی استفاده از اینترنت در رشته های تحصیلی مختلف متفاوت است.
همچنین یافته ها تفاوت معناداری بین دوره های تحصیلی و توانایی استفاده از اینترنت نشان می دهد
نتایج پژوهش حاکی از آن است که بین مدت زمان استفاده از اینترنت و رشته تحصیلی ارتباط وجود دارد.بعبارتی گروه فنی مهندسی زمان بیشتری را صرف جستجوی اطلاعات از اینترنت می کنند . همچنین این گروه اولویت اول خود برای کسب اطلاعات از منابع اطلاعاتی را ، اینترنت و سپس کتاب معرفی کردند درحالی که در گروه علوم انسانی ، اولویت اول کتاب و سپس اینترنت می باشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول
مقدمه 1
بیان مساله 4
اهمیت و ضرورت 6
اهداف پژوهشی 8
سوالات پژوهشی
فرضیه های پژوهشی 9
تعریف مفاهیم 10
تعاریف عملیاتی مفاهیم 10
فصل دوم
مقدمه 12
رابطه خدمات دانشگاهی و توسعه ملی 13
تاثیر دانشگاه در توسعه اقتصادی 14
تاثیر دانشگاه در توسعه اجتماعی / سیاسی 15
تاثیر دانشگاه در توسعه فرهنگی 15
رسالت ، وظایف و خدمات دانشگاه 16
اینترنت 19
تاریخچه اینترنت 22
ابزارها و خدمات اینترنت 25
رفتار اطلاع یابی 31
خاستگاه مفهوم اطلاع یابی 33
جست و جوی اطلاعات و ساز و کارهای بهینه سازی آن 34
انتخاب یک بانک اطلاعاتی برای انجام جست و جو 35
فرمول جست و جو 36
ترکیب فرمول جست و جو با استفاده از عملکرد های موجود 37
انجام جست و جو 40
مدل های رفتار اطلاع یابی 41
مدل رفتار اطلاع یابی الیس 43
مدل رفتار اطلاع یابی کالتو 49
مدل رفتار اطلاع یابی بلکین 51
مدل رفتار اطلاع یابی مار چینونین 52
مدل رفتار اطلاع یابی ویلسون 54
مهارت باز یابی اطلاعات 62
رفتار اطلاع یابی مورد نیاز در فرآیند پژوهش 64
فصل سوم
مقدمه 87
روش پژوهش 88
جامعه پژوهشی و روش نمونه گیری 88
ابزار پژوهش 89
روش تجزیه و تحلیل داده ها 90
فصل چهارم
مقدمه 92
تجزیه و تحلیل داده ها 93
فصل پنجم
مقدمه 118
بحث و نتیجه گیری 119
پیشنهادها 129
پیشنهادات برای پژوهش آتی 129
محدودیت ها 130
خلاصه 130
منابع فارسی 134
منابع انگلیسی 138
چکیده انگلیسی 141
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1 : تحقیقات الیس وهمکاران 47
جدول 2-2 : مدل آگویلار 56
جدول 2-3 : چهار حالت اصلی جستجوی اطلاعات در وب 57
جدول 3-1 : توزیع فراوانی دانشجویان بر حسب رشته تحصیلی 89
جدول 4-1 : عنوان : توزیع فراوانی دانشجویان بر حسب جنس 93
جدول 4-2 توزیع فراوانی سنی دانشجویان 94
جدول 4-3 توزیع فراوانی میزان استفاده دانشجویان از اینترنت 95
جدول 4-4 : توزیع فراوانی شیوه دسترسی دانشجویان به اینترنت 97
جدول 4-5 : توزیع فراوانی میزان توانایی دانشجویان در استفاده از اینترنت 98
شماره 4-6 : جدول خی دو مربوط به استفاده از اینترنت و رشته تحصیلی دانشجویان98
جدول 4-7 : جدول خی دو مربوط به توانایی استفاده از اینترنت و دوره های تحصیلی100
جدول 4-8 : توزیع فراوانی مدت زمان استفاده از اینترنت توسط دانشجویان 101
جدول 4-9 : خی دو مربوط به مدت زمان استفاده از اینترنت و رشته تحصیلی 102
جدول 4-10 : توزیع فراوانی اولویت استفاده از ابزارها و خدمات اینترنت 103
جدول 4-11 : توزیع فراوانی استفاده دانشجویان از منابع اطلاعاتی 104
جدول 4-12 : توزیع فراوانی اهداف دانشجویان از جستجوی اطلاعات 105
جدول 4-13 : توزیع فراوانی اهداف پژوهشی دانشجویان 106
جدول 4-14 : توزیع فراوانی اهداف آموزشی دانشجویان 107
جدول 4-15 : توزیع فراوانی مربوط به شناسایی منابع اینترنتی 109
جدول 4-16 : توزیع فراوانی نحوه آشنایی دانشجویان با اینترنت 110
جدول 4-17 توزیع فراوانی دلیل استفاده از اینترنت 112
جدول 4-18 :جدول فی دو مربوط به دلایل استفاده از اینترنت و رشته تحصیلی 112
جدول 4-19 : بررسی رابطه یبن رفتار های صحیح جستجو و رشته تحصیلی 113
جدول 4-20 بررسی رابطه بین رفتار صحیح جستجو و دوره های تحصیلی 114
جدول 4-21 : توزیع فراوانی مربوط به فراگیری خدمات اینترنت 114
جدول 4-22 : توزیع فراوانی مربوط به عوامل عدم استفاده از اینترنت 115
جدول 4-23 : توزیع فراوانی میزان رضایت دانشجویان از وضعیت موجود اینترنت 116
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
شکل 4-1 :نمودار مربوط به جنس پاسخ دهندگان 94
شکل 4-2 : نمودار سنی پاسخ دهنده گان 95
شکل 4-3 : نمودار مربوط به میزان استفاده دانشجویان 96
شکل 4-4 : نمودار مربوط به نحوه دسترسی دانشجویان 97
شکل 4-5 : نمودار مربوط به میزان توانایی دانشجویان در استفاده از اینترنت 99
شکل 4-6 : نمودار مربوط به مدت زمان استفاده دانشجویان از اینترنت 101
شکل 4-7 : نمودار مربوط به اولویت استفاده از ابزارها و خدمات 104
شکل 4-8 : نمودار مربوط به اولویت دانشجویان در استفاده از منابع اطلاعاتی 104
شکل 4-9 : نمودار مربوط به اهداف دانشجویان در استفاده از اینترنت 106
شکل 4-10 : نمودار مربوط به اهداف پژوهشی دانشجویان 107
شکل 4-11: نمودار مربوط به اهداف آموزشی دانشجویان 109
شکل 4-12 : نمودار مربوط به شناسایی منابع اینترنتی 110
شکل 4-13: نمودار مربوط به نحوه آشنایی دانشجویان با منابع اینترنتی 111
شکل 4-14 : نمودار مربوط به دلایل استفاده از اینترنت 113
شکل 4-15 : نمودار مربوط به دلایل عدم استفاده از اینترنت 114
جامعه آماری :
جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانش آموزان راهنمایی شهرستان تربت حیدریه در سال 84 ـ 83 که در مجموع حدود 10035 دانش آموز بود و از این تعداد 5112 نفر پسر و 4923 دانش آموز دختر که در سطح 35 مدرسه دخترانه و پسرانه توزیع شده اند.
نمونه :
گروه نمونه 500 نفر از دانش آموزان راهنمایی میباشد که 248 نفر از آنها دختر و 252 نفر از آنها دانش آموز پسر میباشند که در پایههای اول و دوم و سوم راهنمایی تحصیل میکنند
ابزار مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از :
1 ـ پرسشنامه افسردگی کودکان ماریا کواس 2 ـ پرسشنامه افسردگی بک در آزمون اول پرسشنامه
یافتهای پژوهشی :
1 ) آیا آزمون افسردگی ماریا کواس از پایایی لازم برای اجرا در جامعه مرجع مورد نظر برخوردار میباشد ؟
در این پژوهش پایایی آزمون از روش دو نیمه کردن آزمون 59 / 0 بدست آمد. چون همبستگی بین دو نیمه آزمون، همبستگی بالایی است با اطمینان میتوان از پایا بودن آزمون برای جامعه مرجع آن را اجرا و در این جامعه به کار برد. و این خود مبین ثبات و اعتبار آزمون در امور تشخیصی برای جامعه مرجع میباشد.
2 ) آیا آزمون افسردگی ماریا کواس از روایی لازم برای اجرا جامعه مرجع مورد نظر برخوردار میباشد ؟
در این پژوهش روایی آزمون از روش روایی ملاکی 52 / 0 بدست آمد چون هبستگی بین آزمون ماریاکواس و آزمون ملاک ( بک ) از همبستگی بسیار بالایی برخوردار است با اطمینان میتوان از روایی آزمون ماریا کواس برای جامعه مرجع آنرا اجرا و مورد استفاده قرار داد و این خود مبین مناسب و روایی آزمون در امور تشخیص برای جامعه مرجع میباشد.
‹‹ فهرست مطالب ››
عنوان صفحه
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه : 2
بیان مسئله : 4
اهمیت پژوهش : 10
اهداف تحقیق : 13
اهداف کلی : 13
تعاریف نظری واژهها و مفاهیم : 14
تعاریف عملیاتی واژهها و مفاهیم : 18
سؤالات تحقیق : 19
فرضیههای تحقیق : 19
فصل دوم : پیشینه پژوهش
مقدمه : 22
سلامتی و تعریف آن : 23
عوامل تأثیرگذار بر سلامت: 24
انواع سلامتی : 25
سلامت روانی و تعریف آن : 27
عوامل موثر بر سلامت روانی : 28
اختلالات روانی و تعریف آن : 30
تاریخچه بررسی اختلالات روانی : 32
طبقه بندی اختلالات روانی : 36
اختلالات خلقی و تعریف آن : 42
تاریخچه بررسی اختلالات خلقی : 43
طبقه بندی اختلالات خلقی : 44
اختلالات افسردگی : 44
اختلالات دو قطبی : 45
اختلال افسردگی و تعریف آن : 46
نظریههای روان شناختی در مورد افسردگی : 48
نظریه زیست شناختی : 48
نظریه روان پویایی : 50
نظریه یادگیری : 51
نظریه شناختی : 52
علایم و نشانههای اختلال افسردگی : 54
سبب شناسی اختلال افسردگی : 56
انواع افسردگی : 57
اختلال افسردگی و سن : 59
اختلال افسرگی و جنس : 60
روشهای تشخیص و ارزیابی افسردگی در کودکان : 61
انواع آزمونهای ارزیابی افسردگی : 63
پرسشنامه افسردگی کودکان CDI :
2 ـ پرسشنامه افسردگی بک : 64
مقیاس افسردگی اصلی برای مطالعات همه گیر شناسی ( CES _ D ) :
آزمون و تعریف آن : 66
سابقه تاریخی آزمونهای روانی : 67
ویژگیهای آزمونهای روانی : 69
الف ) ویژگیهای اصلی : 70
الف ) روش باز آزمایی : 71
ب ) روش فرمهای همتا یا موازی : 71
ج ) روش دو نیمه کردن آزمون : 72
د ـ روش کودر ـ ریچاردسون : 73
الف ) روایی محتوا : 74
ب ) روایی صوری یا ظاهری : 76
ج ) روایی ملاکی : 77
د ) روایی سازه : 79
3 ـ حساسیت یا ظرافت تشخیص : 81
ب ) ویژگیهای فرعی : 81
مفهوم نرم یا هنجار و تعریف آن : 82
انواع نرم یا هنجار : 83
1 ـ هنجارهای سنی: 83
2 ـ هنجارهای کلاسی: 84
3 ـ هنجارهای رتبه درصدی : 84
4 ـ هنجار مربوط به نمرات معیار : 85
پژوهشهای خارجی : 87
پژوهشهای داخلی : 88
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه : 90
روش تحقیق : 90
جامعه آماری : 91
نمونه و روش نمونه گیری : 91
روش اجرای تحقیق : 92
ابزارهای گرد آوری اطلاعات : 93
روایی و پایایی آزمون ماریاکواس : 95
روایی و پایائی آزمون افسردگی بک : 95
روشهای آماری مورد استفاده در این پژوهش : 96
سؤالات پژوهش : 98
فرضیهها پژوهش : 98
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه : 100
محاسبه پایایی آزمون : 100
تحلیل نتایج : 101
محاسبه روایی آزمون : 102
فرضیه اول : 103
فرضیه دوم : 103
فرضیه سوم : 105
اداری.. 105
فرضیه چهارم : 106
فرضیه پنجم : 107
فرضیه ششم : 108
فرضیه هفتم : 109
فرضیه هشتم : 112
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه : 115
بحث و نتیجه گیری : 115
پیشنهادات.. 124
پیشنهادات کاربردی : 124
پیشنهادات پژوهشی : 125
محدودیتها : 126
ضمائم
فهرست منابع و مأخذ : 156