مقدمه
پلاستیکها به علت خواص مختلفی که دارند اغلب جایگزین مواد طبیعی شده و بدین ترتیب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. حتی امروزه از آنها در ساخت اعضاء داخلی بدن نیز استفاده می شود.
برای تهیه پلاستیکها به طور کلی نیاز به مونومرها می باشد، تنوع و تعدد پلاستیکها ایجاب می کند که مونومرهای متعددی نیز منظور ساخته شود. طرز تهیه این مونومرها و در نتیجه چگونگی تولید پلاستیکها کار بسیار پیچیده ای می باشد که در اینجا به آن پرداخته نمی شود.
در حال حاضر پلاستیکهای مختلفی با خواص کاملاً متفاوت توسط سازندگان گوناگون در دنیا ساخته و به بازار عرضه می شود.
در طرح حاضر به تحلیل شرایط تولید و محاسبات فنی، اقتصادی و مالی شرکت تولید کننده قطعات پلاستیکی مورد استفاده در حمام که یکی از شاخه های کوچک از محصولات پلاستیکی است، پرداخته شده است.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
خلاصه گزارش
مقدمه ۶
۱- خلاصه گزارش بررسی فنی ۸
۲- خلاصه بررسی بازار و محاسبات اقتصادی طرح ۱۱
۳- خلاصه بررسی مالی ۱۳
بخش اول – مشخصات و سوابق متقاضی
۱- مشخصات متقاضی ۱۹
۱-۱ شرکت ۱۹
۱-۲ سهامداران ۱۹
۱-۳ مدیریت ۱۹
۱-۴ کارکنان ۲۰
۲- سابقه مالی شرکت ۲۰
بخش دوم – بررسی فنی
۱- هدف از اجرای طرح ۲۲
۲- ظرفیت و نحوه برآورد آن ۲۲
۳- برنامه تولید با توجه به ظرفیت و پیش بینی فروش ۲۲
۳-۱- ظرفیت تولید ۲۲
۴- روش تولید (نمودار فرآیند تولید) ۲۳
۴-۱- تکنولوژی تولید ۲۳
۴-۲- روش تولید ۲۴
۵- مواد اولیه طرح ۲۶
۶- کنترل کیفیت ۲۶
۷- محیط زیست ۲۸
۸- برنامه زمانبندی اجرای طرح ۲۸
۹- هزینه های ثابت طرح ۲۹
۹-۱- زمین ۲۹
۹-۲- محوطه و ساختمان سازی ۲۹
۹-۳- ماشین آلات و تجهیزات ۳۰
۹-۴- تأسیسات ۳۰
۹-۵- جدول وسایط حمل و نقل ۳۱
۹-۶- ملزومات اداری ۳۱
۹-۷- هزینه پیش بینی نشده ۳۱
۹-۸- هزینه های قبل از بهره برداری ۳۱
۱۰- سرمایه در گردش طرح ۳۲
۱۱- نحوه تأمین منابع مالی ۳۳
۱۲- هزینه های تولید سالیانه ۳۳
۱۲-۱- مواد اولیه ۳۳
۱۲-۲- نیروی انسانی ۳۳
۱۲-۳- انرژی مصرفی ۳۳
۱۲-۴- هزینه نگهداری و تعمیرات ۳۵
۱۲-۵- هزینه پیش بینی نشده تولید ۳۵
۱۲-۶- هزینه استهلاک ۳۵
۱۲-۷- هزینه تسهیلات مالی ۳۵
۱۲-۸- جدول هزینه های ثابت و متغییر تولید ۳۶
۱۳- برنامه فروش ۳۶
۱۴- شاخص های اقتصادی طرح ۳۶
بخش سوم – بررسی بازار
۱- مقدمه ۳۷
۲- مشخصات محصول ۴۰
۳- عرضه ۴۰
۳-۱- تولیدات داخلی ۴۰
۴- محل تأمین و قیمت خرید مواد اولیه ۴۲
۵- قیمت فروش محصولات ۴۲
۶- نتیجه گیری و پیشنهاد ۴۴
بخش چهارم – جداول مالی و محاسبات مالی طرح
بخش پنجم – مدارک ثبتی
مقدمه :
احتمالاً تا به حال برایتان پیش آمده و یا با افرادی برخورد کرده اید که در تصمیم گیریهای مهم دچار مشکل شده اند و این مشکل عمدتاً به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ی مورد انتخاب خود بوده است ؛ برای مثال برای انتخاب یک رشته تحصیلی اغلب افرادی که در موقعیت تصمیم گیری قرار می گیرند ، بدون داشتن اطلاعاتی در مورد موضوع رشته ی ورودی و یا با داشتن اطلاعات اندک ، دچار چندگانگی در انتخاب شده و بلاجبار به یکی از آن رشته ها وارد شده که ممکن است با شرایط وخواسته های فرد هماهنگ نبوده و بعد از مدتی وی را با مشکل مواجه کند .
این اتفاق در بسیاری از زمینه های مختلف زندگی ، که در آنها نوع انتخاب نقش اصلی را دارد اتفاق می افتد ، برای مثال : در انتخاب رشته ورزشی ، هنری ، تحصیلی ، شغلی و … .
این نوع تصمیم گیریها موجب پشیمانی از اتلاف وقت و هزینه مادی و معنوی شده و چه بسا افرادی بعد از مدتها به این نتیجه خواهند رسید که راه را اشتباه آمده اند و باید از راه دیگری وارد می شده اند و این امر باعث می شود که یا این افراد اجباراً در این رشته ادامه فعالیت دهند و یا حتی بعد از این مدت مجبور به خاتمه کار ویا شروع دوباره از نقطه ی دیگری شروع کنند .
این نوع اشتباهات در ظاهر فقط به بخش کوچکی از جامعه یعنی همان فرد تصمیم گیرنده و شاید بعضی از اطرافیان وی تأثیر منفی بگذارد ، در صورتیکه این نوع تصمیمات بخش عظیمی از سرمایه های جامعه را که برای آن فرد ، از لحظه ورود و ادامه ی فعالیت در آن زمینه قرار داده شده را از بین می برد و همچنین ایجاد هزینه ی فرصت زیادی می کند و ضرر بسیار بزرگی را با عدم فعالیت و یا تغییر و یا حتی ادامه ی بی انگیزه ی آن رشته توسط افراد این چنینی بر روی جامعه شامل می شود .
حال برای حل این چنین مشکلات و کمتر کردن اینگونه اشتباهات باید راه حل های مختلفی را در نظر گرفت و بهترین ها را برای اجرا در تکمیل نمود . بعنوان یک راه حل موثر ، می توان مکانها و یا اداره جاتی را ایجاد کرد تا در این مکانها عرضه ی اطلاعات در زمینه های مختلف داده شود تا افراد از اتلاف وقت و سرمایه و سردرگمی فراوان در امور مهم زندگی درآیند و با دید بازتر ، با اتلاف وقت کمتر و با انگیزه ی بیشتر و قوی تر شروع به فعالیت کرده و فعالیت خود را ادامه دهند .
فهرست مطالب
پیشگفتار 2
مقدمه 5
توضیحات درباره طرح 7
تأثیرات و اهداف طرح 9
چگونگی کار و فعالیت این مکانها 12
چارت تقسیم بندی بخشهای مراکز اطلاع رسانی 41
شرایط و نحوه ی ایجاد چنین مکانهایی چگونه است ؟ 18
کنترل بصورت دولتی یا واگذاری به بخش خصوصی ؟ 19
ایجاد بخشی برای اطلاع رسانی درباره ی کالاها و لوزم مصرفی 22
نتیجه 24
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-1. تعریف محصول
2-2. موارد مصرف و کاربرد
2-3. کالاهای رقیب یا جانشین
2-4. قیمت فروش محصول تولیدی
3. بررسی های فنی
3-1. بررسی تکنولوژی های مختلف
3-2. بررسی روشهای مختلف تولید محصول
3-3. بررسی شیوه های کنترل تولید محصول
3-4. مشخصات مواد اولیه
3-5. مشخصات ماشین آلات و تجهیزات خط تولید و …
3-6. نقشه استقرار ماشین آلات در خط تولید
3-7. مشخصات ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل در ارتباط با تولید
3-8. برآورد زیربنا و زمین مورد نیاز
3-9. محاسبه میزان برق و آب و سوخت
3-10. نیروی انسانی مورد نیاز
3-11. پلان کلی کارخانه
3-12. نمودار گردش مواد
4. بررسی های مالی
4-1. برآورد سرمایه ثابت
4-2. برآورد سرمایه در گردش
4-3. برآورد کل سرمایه مورد نیاز
4-4. نحوة تأمین مالی
4-5. محاسبه هزینه استهلاک
4-6. محاسبه هزینه های نگهداری و تعمیرات
4-7. محاسبه قیمت تمام شده و قیمت فروش
4-8. توجیه اقتصادی و مالی طرح
4-8-1. مقایسه قیمت فروش محصول و قیمت عمده فروشی در بازار
4-8-2. نقطة سر بسر طرح
4-8-3. نرخ بازگشت سرمایه
4-8-4. زمان برگشت سرمایه
4-8-5. سود بعد از کسر مالیات
4-8-6. درصد مواد اولیه خارجی طرح
4-8-7 . ارزش افزوده طرح
4-8-8 . صرفه جوئی ارزی طرح
4-8-9 . سرمایه ثابت سرانه طرح
1- هدف ازتحقیق: ارائه مطالب آموزنده برای کلیه افراد علاقه مند به رشته بیمه گری.نوعی اشتغال زایی وکسب درآمد وسود.
2- بیان مسأله: هر شغلی در ابتدا کار، کم بودن ارباب رجوع یا مشتری معمولی است.
3- تأسیس دفتر بیمه نوعی کار آفرینی فردیست.
SWOT:S :نقاط قوت چاپ انواع بروشورهایی در مورد هر کدام از بیمه نامه ها وارائه آنها به آشنایان ،دوستان . صدور بیمه نامه ها با تخفیفیفات برای حرفه های پزشکان ،پرستاران و….. . ارائه دادن وسایلی همچون خودکار تبلیغاتی ،سر رسید ،دفتر تلفن های رومیزی و آگهی های تبلیغاتی. ارائه بروشورهایی از انواع بیمه در دفتر برای آگاهی بیشتر ارباب رجوع
فهرست
مقدمه بیمه————————————————————1
ارکان بیمه————————————————————2
صدوربیمه اشیاء —————————————————–3
بیمه نامه اتومبیل—————————————————–4
بیمه بدنه————————————————————-5
بیمه شخص ثالث——————————————————6
بیمه سرنشین———————————————————7
بیمه آتش سوزی——————————————————8
بیمه حمل ونقل ——————————————————-9
بیمه مهندسی———————————————————10
بیمه کشتی———————————————————–11
بیمه کامپیوتر——————————————————–12
بیمه هواپیما———————————————————13
بیمه سفینه های فضایی———————————————-14
صدوربیمه اشخاص————————————————–15
بیمه حوادث———————————————————16
بیمه حوادث انفرادی————————————————-17
بیمه حوادث گروهی————————————————-18
بیمه های عمر——————————————————19
بیمه عمر به شرط احتیاط——————————————–20
بیمه های مستمر—————————————————-21
بیمه کارکنان دولت————————————————–22
بیمه تکمیل درمان—————————————————23
بیمه های مسؤلیت————————————————–24
بیمه مسؤلیت کارفرما در مقابل کارکنان——————————25
بیمه مسؤلیت ساختمانی———————————————26
بیمه مسؤلیت مدنی حرفه ای پزشکان——————————–27
بیمه مسؤلیت مدنی حرفه ای پیران پزشکان————————–28
بیمه مسؤلیت ناجیان غریق——————————————29
بیمه مسؤلیت مدنی بیمه گذار درمقابل اشخاص ثالث——————30
اوضاع بازار رایانه(سخت افزار)در ایران
اطلاق اوضاع خراب برای توصیف شرایط بازار کامپیوتر بهمعنی رکود کامل خرید و فروش نیست، چرا که خرید و فروش هیچگاه در این بازارها ساکن نخواهد شد. دستگاههای شخصی قدیمی نیاز به خاکروبی و ارتقا دارند و سیستمهای دولتی نیز محتاج توسعه هستند. همین دو علت باعث تبادل پول و کالا و تضمینکننده یک وضعیت حداقلی در بازار خواهند بود، اما علت این امر چیست که در بازارهای جهانی درخواست برای خرید قطعات رو به بالا و اینجا رو به پایین است؟سری به زیرزمین بازارهای پایتخت بزنید و تعداد بالای فروشگاههایی را که از خرید و فروش قطعات مستعمل ارتزاق میکنند شاهد باشید. اینکه در طبقه همکف بازار پایتخت بهعنوان یکی از مراکز عرضه کالای لوکس کامپیوتر، چند فروشگاه کسبوکار خود را بر محور قطعات دستدوم قرارنشان دهنده چیست؟
بهعنوان دمدستیترین پاسخ میتوان بالا بودن قیمت کامپیوتر و عدم تناسب آن را با درآمدهای عموم مطرح کرد. میتوان درآمد ناخالص ملی سرانه و قدرت خرید هر نفر در ایران را با بسیاری از کشورهای دیگر جهان مقایسه کرد و استدلال کرد که قیمت کامپیوتر برای عموم شهروندان ایرانی واقعا بالاست. دلیل دیگری نیز میتوان عنوان کرد که بهشکل غیرمستقیم به این موضوع مربوط میشود و آن اینکه عموم مردم نقش کارکردی برای این دستگاه تعریف نکردهاند. برای مثال نقش کارکردی یخچال، نگهداری از مواد غذایی است که نیاز به برودت دارند و یا نقش کارکردی لباسشویی، دریافت لباسهای کثیف با مقداری آب و مواد شوینده برای شستن است. اما اگر طی یک نظرسنجی از مردم بخواهیم برای کامپیوتر نقش کارکردی تعریف کنند، باور کنید پاسخ قاطع به ایشان به انجام بازی، شنیدن موسیقی، دیدن فیلم و حداکثر اتصال به اینترنت و چت کردن منحصر خواهد بود. بهنظر شما نقش کارکردی کامپیوتر منحصر بهاین موارد است؟
ورود کامپیوتر به داخل خانهها و البته ارتقای همان فرهنگ کلیشهای نخنما شده، نه سوسولبازی محسوب شده و نه اسراف خواهد بود. در تعاریف فضای اطلاعات، کامپیوتر را نهفقط یک وسیله سرگرمیساز که یکی از ارکان توسعه جامعه اطلاعات و بسط فضاهای مجازی و بسترساز تجارتهای نوین مبتنی بر اینترنت و صنعت دیجیتال میدانند که خود موضوع نیست بلکه ایجادکننده فضایی برای ورود شما به این حوزه و درگیر شدن با این قبیل موضوعات خواهد بود.
فهـرست مطـالب
تقدیر وتشکر………………………………………………………………………………………………………3
فصل اول(مقدمه)…………………………………………………………………………………………………5
فصل دوم(تحلیل صنعت)………………………………………………………………………………………9
فصل سوم(شرح فعالیت کار آفرینانه)…………………………………………………………………….16
فصل چهارم(بخش تولید)……………………………………………………………………………………19
فصل پنجم(بازاریابی)…………………………………………………………………………………………21
فصل ششم(سازماندهی)………………………………………………………………………………………26
فصل هفتم(ارزیابی ریسک)…………………………………………………………………………………33
فصل هشتم(امور مالی)………………………………………………………………………………………..37
منابع وماخذ………………………………………………………………………………………………………48