بررسی و چگونگی نصب و راه اندازی سیستم و اجرای پروژه های نرم افزاری ادارات و سازمانها

فصل اول

 مقدمه

کامپیوتر حبیبی (محل کار آموزی) در زمینه کلیه کارهای کامپیوتری نرم افزار و سخت افزار و کلیه پروژه های ادارات وسازمانها، همچنین این شرکت در زمینه های شبکه و اتوماسیون اداری و تعمیرات کامیوترهای خانگی و نوت بوک فعالیت می کند این شرکت از جمله شرکتهای معتبر استان می باشد که در زمینه برنامه نویسی و طراحی صفحات وب فعالیت های گسترده ای کرده است و دارای مهندسین مجرب در زمینه نرم افزار کامپیوتر می باشد و دارای چند بخش جداگانه شامل : بخش فروش سیستم ، بخش خدمات و تعمیرات و بخشهای برنامه نویسی می باشد.البته در قسمت فعالیت های کاراموزی توضیح مختصر بخشهای این شرکت به تفکیک توضیح داده ام در پایان از استاد عزیز وبسیار کوشا جناب آقای دکتر عفت پرور استاد راهنمای من در این کاراموزی کمال تشکر و قدردانی را دارم که در طول دوران تحصیل کارشناسی زحمات زیادی برای من و کلیه دانشجویان انجام داده اند و ضمناٌ از تمام کسانی که در این کار آموزی و طول تحصیل با زحمات خود باعث شدند کارهای زیادی نه تنها در زمینه تحصیل بلکه در زمینه های دیگر یاری نموده اند تشکر می کنم و از خداوند متعال به تمام این عزیزان بخصوص استاد عزیزم جناب آفای دکتر مهدی عفت پرور زندگی با عزت و با پیشرفتی را دارم.

عنوان                                                                                                                     صفحه

فصل اول

مقدمه…………………………………………………………………………………..  3

فصل دوم

درباره کامپیوتر حبیبی و معرفی بخشای مختلف ………………………………………………  4

فصل سوم

بخش اول

تشریح و روند کار در زمینه ها سخت افزار ……………………………………………………    6

معرفی قطعات سیستم کامپیوتری به همراه کار آنها ………………………………………………   6

تعمیرات سیستم های خانگی و نوت بوک ………………………………………………………   34

بخش دوم

تشریح و روند کار در زمینه های نرم افزار……………………………………………………   35

نحوه کار با ادارات و سازمانها و چگونگی انجام پروژه های آنها………………………………..    35

معرفی زبانهای برنامه نویسی و چگونگی انجام برنامه اجرایی شرکت…………………………….   36

فصل چهارم

نتیجه گیری از مطالب ذکر شده وطرح پیشنهادات ……………………………………………….  37

 

جهت دانلود فایل کلیک کنید

دانلود پایان نامه طراحی سایت آموزش دانشگاه

مقدمه

در این پروژه سعی بر آن داریم که قسمتی از سایت آموزش دانشگاه را طراحی کنیم. قبل از هر چیز باید بدانیم چه مطالبی مد نظر می‌باشد. از ما خواسته شد ضمن طراح صفاتی برای معرفی کلی دانشگاه و قسمتهای مختلف آن قسمت مربوط به اساتید دانشگاه که شامل اساتید هیئت علمی استاتید تمام وقت و پاره وقت می‌باشد را به نحوی که قابل تفسیر،حذف و اضافه باشند را طراحی کنیم. برای این منظور نیاز به آشنایی با یک زبان برنامه نویسی PHP و بانک اطلاعاتی مربوط به آن می‌باشد. چون پروژه بصورت Mysosl را انتخاب کردیم که در فصلهای بعدی مختصرا دلایبل انتخاب این نرم افزار را توضیح خواهیم داد. قبل از شروع به کار باید اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شود که در فصل اول به این موضوع می‌پردایم و سپس دسته بندی اطلاعات جمع آوری شده  و در نهایت شروع به کار می‌کنیم تا سایت خود را توسط PHP طراحی کنیم. همچنین برای طراحی این سایت از نرم افزار Dremvever هم استفاده کرده ایم.

فهرست مطالب

مقدمه. 1

فصل اول.. 2

مقدمه: 3

PHP چیست؟. 3

به چه دلیلی از PHP استفاده می‌کنیم؟. 5

PHP چگونه کار می‌کند؟. 7

شما به چه چیزی احتیاج دارید؟. 9

فصل 2 جمع آوری اطلاعات… 10

الف: قسمتهای مختلف دانشگاه 11

پستهای سازمانی.. 11

2-3- اداره امور آموزشی.. 16

امور فنی و عمرانی.. 21

شرح وظائف امور فنی.. 21

فصل سوم- نیازمندیها 25

جداول.. 27

فصل چهارم- PHP و فرم های HTML 19. 31

ایجاد یک فرم ساده 32

استفاده از Get یا Post 34

برای افزودن مشخصه METHOP به اسکریپت خود. 35

دریافت اطلاعات از یک فرم توسط PHP. 36

برای ایجاد اسکریپتHandleform.php.. 36

وارد کردن داده ها به هنگام برنامه نویسی.. 38

برای ایجاد یک اسکریپت PHP که یک خوش آمد گویی را نمایش می‌دهد: 38

برای استفاده از روش GET، بدون استفاده از فرم HTML: 39

برای نسبت دادن یک مقدار به یک متغیر: 40

فصل پنجم – استفاده از رشته ها 43

مرتب کردن رشته ها 44

برای مرتب کردن یک رشته: 45

نکته. 46

پیوند زدنرشته ها 46

برای پیوند زدن دو رشته به یکدیگر، در اسکریپت خود: 47

رمز گذاری و رمز گشایی رشته ها 48

پنهان سازی و آشکار سازی داده ها 50

فصل ششم – پایگاه داده ها 52

اتصال به یک پایگاه داده و ایجاد آن.. 54

ایجاد یک جدول.. 56

جهت دانلود فایل کلیک کنید

کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر (CAPP) در محیطهای صنعتی مختلف

چکیده

 در یک محیط صنعتی توزیع شده، کارخانه های مختلف و دارای ماشین ها و ابزارهای گوناگون در مکان های جغرافیایی مختلف غالبا به منظور رسیدن به بالاترین کارایی تولید ترکیب می شوند. در زمان تولید قطعات و محصولات مختلف ، طرح های فرایند مورد قبول توسط کارخانه های موجود تولید می شود. این طرحها شامل نوع ماشین، تجهیز و ابزار برای هر فرآیند عملیاتی لازم برای تولید قطعه است. طرح های فرایند ممکن است به دلیل تفاوت محدودیت های منابع متفاوت باشند. بنابراین به دست آوردن طرح فرایند بهینه یا نزدیک به بهینه مهم به نظر می رسد. به عبارت دیگر تعیین اینکه هر محصول درکدام کارخانه و با کدام ماشین آلات و ابزار تولید گردد امری لازم و ضروری می باشد. به همین منظور می بایست از بین طرحهای مختلف طرحی را انتخاب کرد که در عین ممکن بودن هزینه تولید محصولات را نیز کمینه سازد. در این تحقیق  یک الگوریتم ژنتیک معرفی می شود که بر طبق ضوابط از پیش تعیین شده مانند مینیمم سازی زمان فرایند می تواند به سرعت طرح فرایند بهینه را برای یک سیستم تولیدی واحد و همچنین یک سیستم تولیدی توزیع شده جستجو می کند. با استفاده از الگوریتم ژنتیک، برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر (CAPP) می تواند براساس معیار در نظر گرفته شده طرح های فرایند بهینه یا نزدیک به بهینه ایجاد کند، بررسی های موردی به طور آشکار امکان عملی شدن و استحکام روش را نشان می دهند. این کار با استفاده از الگوریتم ژنتیک در CAPP هم در سیستمهای تولیدی توزیع شده و هم واحد صورت می گیرد. بررسی های موردی نشان می دهد که این روش شبیه یا بهتر از برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر (CAPP) مرسوم تک کارخانه ای است.

فهرست مطالب

عنوان    صفحه
مقدمه …………………………………………………………………………………………….    11
فصل یکم -  معرفی برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر(CAPP) و الگوریتم ژنتیک …………………..    17
1-1-  برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر………………………………………………………….    17
1-1-1- رویکرد بنیادی ……………………………………………………………………………    18
1-1-2- رویکرد متنوع ……………………………………………………………………………    18
1-2- الگوریتم ژنتیک…………………………………………………………………………….    20
1-2-1-کلیات الگوریتم ژنتیک…………………………………………………………………….    21
1-2-2-قسمت های مهم الگوریتم ژنتیک…………………………………………………………….    23
1-2-2-1-تابع هدف و تابع برازش…………………………………………………………………    26
1-2-2-2- انتخاب………………………………………………………………………………    27
1-2-2-3- تقاطع……………………………………………………………………………….      28
1-2-2-4- جهش……………………………………………………………………………….     32
فصل دوم- نمونه هایی از کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر………………    34
2-1-بهینه سازی مسیر فرآیند با استفاده از الگوریتم ژنتیک…………………………………………..    34
2-1-1- توصیف توالی فرآیند…………………………………………………………………….    34
2-1-2- استراتژی کد گزاری…………………………………………………………………….    37
2-1-3- تجزیه و تحلیل همگرایی………………………………………………………………..    38
2-1-3-1-همگرایی نزدیک شونده……………………………………………………………….    38
2-1-3-2-همگرایی با در نظر گرفتن احتمال……………………………………………………..    40
2-1-3-3-همگرایی Gها در توالی سازی فرایندهای پشت سر هم…………………………………    40
2-1-3-4-تعریف یک قانون……………………………………………………………………     41
2-1-4-اپراتورهای ژنتیک……………………………………………………………………….    41
2-1-4-1-اپراتور انتخاب……………………………………………………………………….    41
2-1-4-2- اپراتور تغییر و انتقال……………………………………………………………….    42
2-1-4-3- اپراتور جهش……………………………………………………………………….    44
2-1-5- برقراری تابع تناسب…………………………………………………………………..    44
2-1-5-1- آنالیز محدودیت ها……………………………………………………………….        44
2-1-5-2- برقراری تابع برازش……………………………………………………………….    45
2-1-6-مثال………………………………………………………………………………….    47
2-1-6-1-مثالهایی برای کاربرد این روشها …………………………………………………….    47
2-1-6-2-تاثیر پارامترهای متغیر بر روند تحقیقات ……………………………………………….    49
2-1-7-نتیجه گیری…………………………………………………………………………..    50
2-2-روشی برای برنامه ریزی  مقدماتی ترکیبات دورانی شکل محور Cاستفاده از الگوریتم ژنتیک……..    51
2-2-1-مقدمه……………………………………………………………………………….    51
2-2-2-مدول های سیستمCAPP پیشنهاد شده…………………………………………………..    54
2-2-3-تجسم قطعه…………………………………………………………………………..    56
2-2-4-تولید توالی های ممکن………………………………………………………………..    58
2-2-4-1-الزامات اولویت دار………………………………………………………………..    58
2-2-4-2- الزامات تلرانس هندسی……………………………………………………………    59
2-2-4-3- رابطه ویژگی های اولویت دار……………………………………………………..    60
2-2-5 بهینه سازی با استفاده از الگوریتم ژنتیک G………………………………………………
2-2-5-1- تابع برازش………………………………………………………………………..    67
2-2-5-2- الگوریتم ژنتیک……………………. ……………………………………………..    68
2-2-6- نتایج و بحث…………………………………………………………………………    71
2-2-7-نتیجه گیری………………………………………………………………………….    71
فصل سوم: الگوریتم پیشنهادی برای کاربرد الگوریتم  ژنتیک در طراحی قطعه به کمک کامپیوتر در محیط صنعتی ..    73
3-1-مقدمه………………………………………………………………………………….    73
3-2-الگوریتم ژنتیک………………………………………………………………………..    74
3-2-1-سیستم های تولیدی توزیع شده…………………………………………………………     74
3-2-2-نمایش طرح های فرایند………………………………………………………………    75
3-2-3-جمعیت اولیه……………………………………………………………………….    76
3-3-تولید مثل……………………………………………………………………………..    76
3-3-1-ادغام………………………………………………………………………………    76
3-3-2-دگرگونی و جهش………………………………………………………………….    77
3-4- ارزیابی کروموزوم …………………………………………………………………..    80
3-4-1- مینیمم سازی زمان فرایند……………………………………………………………    80
3-4-2- مینیمم سازی هزینه های تولید………………………………………………………    80
3-5- مطالعات موردی……………………………………………………………………..    81
3-5-1- CAPPسنتی…………………………………………………………………..     81
3-5-2- CAPP توزیع شده………………………………………………………………    85
3-6- ارزیابی……………………………………………………………………………    88
3-6-1- معیار اول………………………………………………………………………    88
3-6-2- معیار دوم……………………………………………………………………….    89
فصل چهارم -نتیجه گیری……………………………………………………………………    90

فهرست شکلها

عنوان    صفحه
شکل 1-1- نمایش یک کروموزوم با ارقام صفر و یک………………………………………    22
شکل 1-2- دو کرموزوم قبل از تقاطع (والدین)…………………………………………    22
شکل 1-2-  دو کروموزوم بعد از تقاطع (فرزندان)……………………………………..    23
شکل 1-3- کروموزوم بعد از جهش2…………………………………………………….    23
شکل 1-4 – تقاطع چند نقطه ای2………………………………………………………..    32
شکل2-1-نمودار جریان برنامه2……………………………………………………….    46
شکل2-2……………………………………………………………………………..    48
شکل2-3 -طرح دیاگرام CAPP پیشنهادشده……………………………………………..    55
شکل2-4-ساختار سلسله مراتبی ویژگی های فرمی نوعی………………………………….    56
شکل 2-5…………………………………………………………………………….    57
شکل2-6- مثالهای الزامات اولویت دار…………………………………………………..    59
شکل 2-7- مثال الزامات تلرانس هندسی ………………………………………………..    60
شکل 2-8- یک شکل نمونه دارای 18 ویژگی……………………………………………    61
شکل 2-9-تولید مجدد گرافیکی………………………………………………………..    62
شکل2-10 تولید مجدد داخلی…………………………………………………………    62
شکل 3-1- توصیف یک سیستم تولیدی توزیع شده……………………………………..    75
شکل 3-2- نمونه ای از یک طرح فرآیند……………………………………………    75
شکل 3-3- اپراتور ادغام………………………………………………………….    77
شکل 3-4- اپراتور جهش…………………………………………………………    79
شکل 3-5-یک قطعه منشوری برای ارزیابی الگوریتم……………………………….    81
شکل 3-6 تغییرات هزینه تولید در طی اجراهای مختلف……………………………..    84
شکل3-7-یک قطعه منشوری شکل……………………………………………….    85

فهرست جدولها

عنوان    صفحه
جدول2-1- استراتژی کدگذاری…………………………………………………..    37
جدول2-2 توالی سازی با استفاده از Gتحویل…………………………………….    47
جدول 2-3- رابطه نوع ویژگی کدبندی ویژگی سلول ماشینکاری و کدبندی طبیعی G…………….
جدول 2-4 ……………………………………………………………………………    49
جدول 2-5……………………………………………………………………………    50
جدول 2-6……………………………………….. …………………………………    50
جدول 2-7 ………………………………………………………………………….    61
جدول 2-8 توالی های  اولیه……………………………………………………………    64
جدول 2-9-جزئیات برای قطعه نمونه……………………………………………………    65
جدول 2-10- الگوههای اولویت و مجاورت…………………………………………….    65
جدول 2-11- جمیعت اولیه……………………………………………………………    66
جدول2-12-نسل بعد از تولید مجدد…………………………………………………….    68
جدول 2-13 -فرآیند ادغام……………………………………………………………    69
جدول 2-14- فرآیند جهش…………………………………………………………..    70
جدول 2-15- توالی های بهینه/نزدیک بهینه………………………………………….    71
جدول3-1- اطلاعات تولید…………………………………………………………    82
جدول 3-4-طرح فرآیند مطالعه موردی …………………………………………….    83
جدول 3-3- ماتریس تقدم و تاخر…………………………………………………..    83
جدول 3-2-منابع موجود در کارگاه تولید……………………………………………    84
جدول 3-5- رابطه تقدم و تاخر برای مطالعه موردی…………………………………    86
جدول 3-6- شاخصهای زمان و هزینه در سه کارخانه………………………………    87
جدول 3-7- منابع مورد استفاده در سه کارخانه……………………………………..    87
جدول 3-8 توصیف هفت عملیات اصلی…………………………………………..    87
جدول 3-9 منابع موجود در عملیات ماشینکاری……………………………………    87
جدول 3-10- طرح فرآیند بر طبق ضابطه کمینه کردن هزینه تولید…………………    88
جدول 3-11 طرح فرآیند بر طبق ضابطه کمینه کردن زمان فرآیند…………………..    89

 

جهت دانلود فایل کلیک کنید

دانلود پایان نامه طراحی سایت آموزشگاه کامپیوتر

فهرست مطالب:

نصب فایلهای نمونه بر روی کامپیوتر. 1

مروری بر Asp. NET. 1

NET framework. 2

SQL srver 2000. 2

زبانها و ابزارهای زبان.. 4

Nopepad . NET. 4

Visual studio. NET. 5

معماری ASP. NET. 6

چه چیزی در ASP.NET وجود دارد. 6

NoPE pad. NET. 8

ایجاد یک دایر کتوری مجازی.. 9

فصل دوم / استفاده از ابزارهای برنامه نوسی ASP. NET. 10

مهم. 10

Visual studio. NET. 11

ایجاد یک صفحه جدید (Web From) ASP.NET. 13

افزودن کنترل ها15

برنامه های کاربردی وب ASP.NET. 16

فرم های وب ASP. NET. 17

پنجره ها18

نکته. 21

نوارهای ابزار. 23

نکته. 23

Menus (منوها )25

نکته. 27

OPTINS (گزینه ها)28

ایجاد یک برنامه کاربردی وب Visual Basic . NEP  ASP. NEP. 28

ایجاد یک برنامه کاربردی وب با NET SDK.. 29

ایجاد یک ریشه برناکه کاربردی.. 29

ایجاد زیر دایرکتوری ها32

ایجاد صفات aspx. 33

مجوزهای دسترسی.. 33

نکته. 35

انتخاب یک زبان برای صفحه (زبان صفحه)36

نکته. 36

فعال سازی وضعیت Session. 38

فعال سازی وضعیت Session در Visual studio . NET. 39

توصیه هایی برای وضعیت Session. 40

ذخیره وضعیت Session در SQL Server. 41

منابع:44

جهت دانلود فایل کلیک کنید

دانلود پایان نامه طراحی سایت با flash و frontpage

مقدمه

شرکت ماکرومدیا (تولید کننده Flash) درارائه شعار زیر در مورد نرم افزار Flash به هیچ وجه اغراق نکرده است: «استانداری حرفه ای برای تولید موثر ترین محصولات وب». برای اطمینان از صحت این شعار کافی است از برخی از سایت هایی که توسط Flash تولید شده اند، دیدن کنید. Flash این قابلیت را ارزانی شما می کند که با استفاده از تصاویر گرافیکی، انیمشین، صوت و تعامل، بتوانید مخاطب سایتهای خود را تحریک کرده، سرگرم نموده و حتی در صورت لزوم او را آموزش دهید.

آمار دقیق شرکت ماکرومدیا نشان می دهد که بیش از صدها میلیون نفر از کاربران وب در سراسر جهان، نرم افزار رایگان Flash Player را (که برای مشاهده متحرک  مورد نیاز می باشد). در کامپیوترهای خود نصب کرده اند. همین موضوع بیانگر مخاطبین بسیار زیاد این نرم افزار و میزان موفقیت شگفت آور آن می باشد. نرم افزار Flash یکی از معروفترین محصولات شرکت نرم افزاری ماکرومدیا می باشد که مهمترین کارکرد آن تولید نمایش های متحرک قابل ارائه در وب می باشد.

با کمک امکانات موجود در این نرم افزار می توانید از ساده ترین نمایش ها گرفته تا پیش رفته ترین و جذاب ترین آن ها را با حداقل زحمت تولید کنید. از یک دیدگاه، کاربران Flash را به دو دسته کاربران هنرمند و کاربران برنامه نویس تقسیم    می کنند. هر چند در طول مطالعه ی این کتاب خواهید دید که این نوع دسته بندی از جهاتی خدشه پذیر می باشد، اما به هر حال بر طبق آن، کاربرانی را که فقط از امکانات داخلی Flash برای تولید نمایش های خود استفاده کرده و بیشتر ماهیت طراح دارند تا برنامه نویس، کاربران هنرمند می نامند.

اما کاربرانی که علاوه بر امکانات معمول Flash، در به کار گیری زبان برنامه نویسی Action Script ( زبان برنامه نویسی داخل Flash) نیز تبحر داشته و از آن در جهت نیل به اهداف خود در Flash بهره می گیرند، کاربران برنامه نویس نامیده می شوند. در کتاب حاضر ضمن اینکه کلیه ابزارها و امکانات داخلی Flash را خواهید آموخت، با زبان برنامه نویسی Action Script و نحوه استفاده از آن در جهت نیل به اهداف خود نیز آشنا خواهید شد.

فصل اول

ایجاد عناصر گرافیکی اولیه مورد نیاز جهت تولید انیمیشن

تصاویر گرافیکی برداری، در مقابل تصاویر گرافیکی طرح بیتی

تصاویر گرافیکی برداری با توجه به نحوه ذخیره شدنشان توسط کامپیوتر، دارای مشخصه های ویژه ای می باشند. هر فایل گرافیکی برداری حاوی یک رابطه ریاضی برداری برای بازسازی تصویر در صفحه نمایش می باشد. برای مثال، یک دایره حاوی اطلاعاتی از قبیل شعاع، ضخامت خط و رنگ می باشد.

کلیه آیتمهای گرافیکی که در محیط Flash تولید می کنید، از نوع برداری هستند. عناصر گرافیکی برداری دارای دو فایده می باشند: کوچک ماندن حجم فایل ( و در نتیجه بارگذاری سریعتر در وب) و امکان مقیاس دهی به تصاویر و تغییر دادن ابعاد بدون افت کیفیت (برای مثال، اگر یک دایره را چندن برابر بزرگ یا کوچک کنید، باز هم یک دایره خواهد بود).

در عین اینکه تصاویر گرافیکی برداری دارای ویژگیهای مثبت و اهمیت فراوانی می باشند، اما باید به اشکالات  آنها نیز توجه کنیم: تصاویر گرافیکی برداری برای نمایش یافتن در صفحه نمایش مستلزم محاسبه و کار بیشتری توسط کامپیوتر کاربر خواهند بود (زیرا نمایش آنها مستلزم انجام محاسبات ریاضی زیادی است).

 همچنین تصاویر گرافیکی برای اغلب به صورت «کامپیوتری» و بریده بریده رویت می شوند. زیرا این تصاویر گرافیکی اغلب تمایل به نمایش یافتن به صورت اشکال هندسی دارند. هر دو اشکال فوق الذکر در مورد تصاویر گرافیکی برداری قابل رفع شدن هستند، اما آگاه بودن از آنها لازم می باشد.

فهرست مطالب

 عنوان                                                                                                 صفحه

مقدمه                                                                                                            1

فصل اول :  ایجادعناصر گرافیکی اولیه موردنیازجهت تولید انیمیشن                 3

فصل دوم : اعمال تکنیکهای پیشرفته ترسیم درFlash

فصل سوم : استفاده ازکتابخانه برای تولید اجزای موردنظر                               41

فصل چهارم : متحرک سازی درFlash

فصل پنجم : طراحی صفحات وب با Frontpage2000

فصل ششم : تقسیم صفحه به قاب های مجزا                                                      182

فصل هفتم : استفاده ازگرافیک                                                                           191

فصل هشتم : متحرک سازی یک صفحه وب                                                        205

فصل نهم : انتشارونگهدا ری ازوب                                                                    214

فصل دهم : وب تان رابه روزنگه دارید                                                  222

منابع ومأخذ                                                                                                         282

 

جهت دانلود فایل کلیک کنید