دانلود پروژه کارآفرینی صنعت چاپ

پیشگفتار

صنعت چاپ در کشورها سابقه ای دیرینه دارد شاید پیش تر از بسیاری صنایع جدید ، صنعت چاپ به کشورها وارد شد بنا بر این انتظار می رود از نظر نیروی کار متخصص و رعایت استاندارد های حرفه ای نیز نسبت به صنایع دیگر از موقعیت بهتری برخوردار باشد اما با نخستین مراجعه به چاپخانه و پایگیری یک  کار چاپی به آسانی فهمیده می شود که این صنعت از نظر ترتیب نیروی کار ماهر و انتقال دانش فنی بس فقیر است و در این زمینه هیچ کار اساسی و قابل اعتنایی صورت نگرفته است . نبود آموزش عالی معتبر چاپ و حتی دوره های کوتاه مدت آموزش فنی و حرفه ای در کشور انتقال دانش فنی را به طور عمده به آموزش استاد شاگردی محدود ساخته ، بنابراین نیروی کار دوره دیده هیچ سطحی (‌عالی تکنسین و کارگری ) تربیت نشده است . بخت خابیده آموزش چاپ به تازگی بسیار شده و طی چند سال اخیر آموزش ، نقل مجلس خانواده چاپ بوده و حرکت هایی در این زمینه صورت گرفته است . اما هنوز تا تحقق آموزش هدفمند و برنامه ریزی شده و کار بست آموخته ها در عمل و رعایت استاندارد های حرفه ای راه درازی در پیش داریم و تلخی تجربه های گذشته در کام ها از خوش بینی  بر خدر مان می دارد . گستردگی و تنوع رشته ها چاپ و مواد مصرفی و روش های آن به گونه است که کسب تخصص در همه شاخه های آن نا ممکن می نماید . بنابراین آموزش چاپ در هه رشته ها و شاخه های آن مستزم برنامه ریزی دقیق ، سرمایه گذاری قابل توجه و ایجاد فضاها ، امکانات ، کارگاه ها و آزمایشگاه های مناسب و همچنین توجیه مدیران و دست اندر کاران چاپ است و انجام چنین کار بزرگی تنها با مشارکت فعال خانواده بزرگ چاپ نهادهای صنعتی و مسؤلان دولتی این رشته مسیر می شود اما تازمانی که چنان موافقت و همیاری و اقدام بنیانی صورت نگرفته است ، نمی توان دست روی دست گذاشت باید عطش تشنگان دانش را در خانواده چاپ حتی به قدر جرعه ای یا قطره ای فرو نشاند .

فهرست مطالب

 

اهداف پروژه

پیشگفتار

مقدمه چاپ افست

فصل اول

1 – شرکت سهامی

1 – 1 شرکت سهامی خاص

2 – 1 شرکت سهامی عام

2 – شرکت تضامنی

3 – شرکت نسبی

5 – شرکت تعاونی

6-شرکت با مسؤلیت محدود

فصل دوم

مجوز چاپ :

اطلاعات عمومی

محل چاپخانه

خرید دستگاه های چاپخانه

گمرک :

توضیح مختصری از کار ماشین آلات

ملزومات چاپخانه

استخدام پرسنل چاپخانه

قرار داد کار

1-مدت قرارداد

تعهدات کارگر

8 – سایر مواد قانونی

9 – اختلاف ناشی از قرارداد

فصل سوم

مراحل تولید

طراحی :

اطلاعات تصویری ( نقطه ای ) :

اطلاعات نوشتاری ( فونت )

اطلاعات خطی

چاپ

مراحل آماده سازی ماشین برای چاپ :

فصل چهارم

مواد اولیه در چاپخانه

مرکب :

کاغذ

چگونگی بازاریابی چاپخانه

چگونگی محاسبه قیمت تمام شده

چاپ یادرنگ

انبار چاپخانه

فروش محصول

فصل پنجم

حسابداری های چاپخانه

فصل ششم

مالیات – بیمه

بیمه :

مراحل بیمه شدن کارگر

چگونگی پرداخت مالیات چاپخانه

فصل هفتم

مشکلات چاپ

پیشنهاد یک چاپخانه دار برای بهبود وضع چاپ

منابع

جهت دانلود فایل کلیک کنید

پروژه کارآفرینی در صنایع غذائی

مقدمه:

به نام خالق هستی که شیر را نوشیدنی گوارا گردانید تا اهل ایمان را عبرتی از قدرت لایزال او باشد و بهشتیان را به نهرهای آن وعده داد تا لذت رضوان خویش را کامل گرداند.

اگرچه این نوشیدنی حیات بخش، منبع غنی از ترکیبات مورد نیاز بدن بوده ودانشمندان هر روز ابعاد تازه ای از اسرار این غذای کامل را کشف و به جوامع ارائه می دهند متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مصرف سرانه آن در ایران حدود نصف استانداردهای مطلوب می باشد.

پوکی استخوان –  بیماری خاموش :

زنان هشت برابر بیشتر از مردان دچار پوکی استخوان می شوند:

به اعتقاد محققان، احتمال دچار شدن به پوکی استخوان در موارد زیر بیشتر است:

سن بیش از 50 سال، زن بودن، یائسگی، نخوردن یا کم خوردن لبنیات، قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، جثه کوچک،پوست روشن،ورزش نکردن،سیگار کشیدن، استفاده دراز مدت از داروهای ضد انعقاد(کوروتون)، داشتن افراد مبتلا به پوکی استخوان در میان خویشاوندان، استفاده از غذاهای پر نمک،نوشیدن الکل و قهوه زیاد و بعضی از اختلالات هورمونی مانند پرکاری تیروئید و کم کاری غدد جنسی.

درپوکی استخوان ، استخوان ها به شدت شکننده می شوند و ممکن است با ضربه های کوچک و حتی خود به خود بشکنند،کلسیم در این میان برای بازسازی و استحکام استخوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر کلسیم بدن کافی نباشد استخوان پوک و شکننده می شود. پوکی استخوان علامتی ندارد. یک نکته بازدارنده در جهت اطلاع از این بیماری این است که معمولا شخص بعد از شکستگی به وجود آن پی می برد. در بعضی از افراد پوکی استخوان به صورت خمیدگی ستون فقرات بروز می کند. بهترین روش تشخیص پوکی استخوان سنجش تراکم استخوانی (رانسیتو متری) است که  با نظر پزشک صورت می گیرد.

پوکی استخوان به راحتی قابل پیش گیری است : ورزش و فعالیت بدنی، عدم مصرف سیگار، روزانه حداقل ده دقیقه در معرض نور خورشید قرار گرفتن و از همه مهمتر استفاده از مواد حاوی کلسیم به ویژه لبنیات از مهم ترین عوامل مؤثر در پیش گیری از این بیماری پر هزینه است.

فهرست :

عنوان                                                                                                         صفحه

بخش اول: مقدمه                                                                6

پوکی استخوان بیماری خاموش                                              6

  بخش دوم :  کلیات درباره شرکت                                         10

خلاصه فعالیت تعاونی                                                                    10

تاریخچه شرکت                                                                  11

تنظیم دوایربه خدماتی و تولیدی                                              15

چارت سازمانی                                                                   16

بخش سوم: آزمایشگاه                                                         17

خطوط تولید                                                                       20

مراحل پاستوریزاسیون شیر                                                  20

تولید پنیر سفید مخصوص صبحانه                                          21

مراحل ساخت کره پاستوریزه                                                32

خط تولید دوغ پاستوریزه                                                      33

مراحل تولید خامه قنادی شیرین شده                                       33

خط تولید کشک مایع                                                            34

مراحل تولید پنیر پیتزا                                                          36

خط تولید ماست خامه ای                                                      38

بخش چهارم : انبار                                                              39

انبار های سرپوشیده                                                            39

انبار های باز                                                                      39

وظایف انباردار                                                                   39

انواع موجودی های انبار                                                       40

کالای انتقالی از سایر انبار ها و اجناس بر گشتی                        42

مدارک خرید                                                                      44

تحویل کالا به انبار                                                               44

تحویل دائم                                                                        45

نحوه و موارد استفاده از فرم رسید انبار                                  45

در خواست کالا و مواد از انبار                                                        46

تحویل وخروج کالا ازانبار                                                     47

کارتکس انبار                                                                     51

گزارش موجودی از انبار                                                      53

اصول ایمنی و حفاظت انبار                                                   54

بخش پنجم : مقدمه                                                             56

عوامل موثر در بالا بردن میزان فروش                                    57

بازاریابی و تبلیغات                                                              58

 مزایای تبلیغات                                                                   59

وظایف مدیر بازاریابی و فروش                                              60

بخش ششم : دایره سرپرستی                                                         61

نقش واحد سرپرستی به عنوان جزیی از سیستم                         61

اصول مدیریت و سرپرستی                                                   62

واحد خرید مواد                                                                  65

خرید های داخلی                                                                 66

در خواست خرید مواد                                                                   66

سفارش کالا به فروشنده                                                       67

بازرسی و کنترل اجناس خریداری شده                                    68

بخش هفتم : گردش حساب های صنعتی                                   69

فهرست حساب های ترازنامه ای                                             70

فهرست  حساب های سود و زیانی                                          72

بهای تمام شده کالای فروخته شده                                          73

هزینه ها                                                                           74

سایر درآمدها                                                                    74

کسور درآمد                                                                      74

سیستم حسابداری صنعتی کارخانه                                         74

کنترل مواد                                                                        78

کسر و اضافات مواد                                                                     80

عوامل بهای تمام شده مواد اولیه                                            82

نحوه ثبت مواد برگشتی به انبار                                              84

هزینه های مشترک و فرعی کارخانه                                        85

کنترل هزینه های دستمزد                                                     87

حسابداری حقوق و دستمزد                                                  89

دستمزد اوقات تلف شده                                                       90

پاداش کارکنان                                                                   91

ذخیره دستمزد ایام مرخصی                                                 91

توضیحاتی راجع به برخی کسورات دستمزد بیمه                        94

پرداخت مساعده                                                                 95

انحرافات حقوق و دستمزد                                                     96

کنترل سربار کارخانه                                                           97

برآورد هزینه های سربار.                                                     97

تجزیه تحلیل کسری یا اضافات سربار کارخانه                           100

بخش هشتم  : واحد تعمیرات                                                 101

نگهبانی                                                                                       101

نتیجه گیری وجع بندی                                                                   102

منابع و ماخذ                                                                                       105

بخش اول :

جهت دانلود فایل کلیک کنید

دانلود پروژه فرهنگ کارآفرینی

مقدمه

به زبان ساده « کارآفرینی» همان ، فرآیند تاسیس یک کسب وکار ( شرکت) بر مبنای یک فکر و ایده ی نو است . یک یا گروهی از افراد که به آنها « کارآفرین» می گوییم، فرصتی نوین را کشف، یا خلق میکنند . و برپایه ی آن ، شرکت یا موسسه ای خصوصی بنیان نهاده ، به قول معروف ، دل را به دریا زده ، وارد عرصه ی بازار ورقابت می شوند. کار آفرینی نیازمند وجود فرهنگ خاصی است . هر فردی ، تواناییوتمایل به کارآفرینی ندارد . به همین علت و باتوجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی کارآفرینی در اقتصادهای نوین ( ایجاد شرکت های کوچک ومتوسط) ، کشورهای مختلف، مصممانه برنامه های مفصلی را برای بسط چنین فرهنگی در جامعه ی خود تدارک دیده اند ، تا بتوانند همچنان مسیر رشد و پویایی شان را ادامه دهند . موفق ترین کشور در این زمینه ، آمریکا است . متاسفانه در کشور ما ، افراد بیشتر روحیه « کارمندی » دارند تا کارآفرینی و خطرپذیری. امیدوارم مدیران کشور بکوشند برمبنای یک برنامه ریزی جدی، به ارتقای فرهنگ کارآفرینی در کشور نایل آیند.

فرهنگ کارآفرینی

فرهنگ را میتوان مجموعه ای از باورها ، آیین ها ، اندیشه ها ، آداب ورسوم ، و ارزش های حاکم بریک جامعه دانست . به دیگر سخن ، فرهنگ مقوله ای است که ، در سطح جامعه و گروه ، و درتعامل میان آن ها معنا می یابد . و شیوه ی برقراری ارتباط وتعامل را میان افراد آن جامعه بیان می کند . برمبنای فرهنگ است که افراد ، تجارب ،تصورات وعقاید خود را با یکدیگر مبادله می کنند . فرهنگ را می توان نظامی فکری دانست که ، در گفتار و رفتار جامعه متجلی می شود . در یک نگرش کلی و جامع،« فرهنگ» شیوه و اسلول زندگی است . از این منظر ، فرههنگ مقوله ای در حال تحول، که از بسیاری از شرایطاجتماعی ، اقتصادی و سیاسی حاکم بر جامعه تاثیر می پذیرد.

اگر از دیدگاه « شیوه ی زندگی» به فرهنگ بنگریم ، نمی توانیم آن را از مقوله ی کار ونحوه ی کسب درآمد جدا بدانیم.  کار و فرهنگ همواره و در تمامی جوامع بر یکدیگر تاثیر متقابل داشته اند روش های رایج کسب و درامد ، تا حد زیادی برنحوه ی رفتار افراد وتعامل آنها موثراست . گسترش کارآفرینی نیز، به عنوان عامل ایجاد اشتغال وتولید ثروت در جامعه، نتایج فرهنگی ویژه ای را رد پی خواهد داست که قابل تامل وبررسی است .

ارتباط میان کارآفرینی و فرهنگ ، از دو سو قابل بحث است . از یک سو، نتایج کارآفرینی است که برجامعه تاثیر میگذارد و از سوی دیگر ، خود فرآیند کارآفرینی و فرهنگ حاکم بر آن است که ، هم متاثر از مبانی فرهنگ جامعه است ، وهم می تواند درآن ، تحولات اساسی ایجاد کند .

از یک سو کارآفرینی باایجاد فرصت های شغلی وتولید ثروت و بهبود شرایطاقتصادی ، پیش زمینه ی اساسی برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه است . با برآورده شدن نیازهای اولیه ی معیشتی ، زمینه برای بروز ینازهای عالی تر انسانی فراهم می شود که ، اگر در مسیر ی درست هدایت شود ، به شکوفایی وتعالی انسان ها وجامعه می انجامد . علاوه بر این ، نوآوری که از مشخصه های اساسی کارآفرینی است ، منجر به تولید محصولات جدیدتر و ارائه خدمات جدیدتر و متنوع تر می شود و به این ترتیب قدرت انتخاب مردم افزایش می یابد و زندگی ساده تر می شود . با بالارفتن سطح رفاه و آسایش و افزایش اوقات فراغت ، فرصت های بیشتری برای فعالیت های فرهنگی ایجاد واین امر در درازمدت موجب تشکیل و گسترش تشکل های مردمی می شود که با هدایت مناسب آن ها ، می توان گام های بلندی در جهت ارتقای فرهنگی جامعه برداشت .

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………………..صفحه

مقدمه……………………………………………………………………………………………………. 1

فرهنگ کارآفرینی…………………………………………………………………………………………. 1

کارآفرینی،فرهنگ درک تغییر و کشف فرست…………………………………………………………………. 4

کارآفرینی،فرهنگ مشارکت………………………………………………………………………………… 5

کارآفرینی، فرهنگ خلاقیت………………………………………………………………………………… 6

کارآفرینی،فرهنگ استقلال طلبی و قبول مسئولیت…………………………………………………………… 6

کارآفرینی، فرهنگ خطرپذیری……………………………………………………………………………… 7

گسترش و فرهنگ کارآفرینی، تولید و سرمایه گذاری…………………………………………………………. 9

سیاست گذاری اشتغال……………………………………………………………………………………… 9

کارآفرینی شرکتی…………………………………………………………………………………………. 17

ویژگی های کارآفرینان…………………………………………………………………………………….. 18

مرکز کنترل درونی………………………………………………………………………………………… 19

استقلال طلبی…………………………………………………………………………………………….. 20

نیاز به توفیق……………………………………………………………………………………………… 20

مخاطره…………………………………………………………………………………………………… 21

آینده نگری……………………………………………………………………………………………….. 21

تحمل شکست…………………………………………………………………………………………….. 22

خلاقیت و نوآوری…………………………………………………………………………………………. 22

توانایی ساخت تیم های کاری………………………………………………………………………………. 23

خوش بینی……………………………………………………………………………………………….. 24

تحمل ابهام……………………………………………………………………………………………….. 24

روندهای جدید در مطالعه…………………………………………………………………………………… 24

ظهور دانشگاه کارآفرین و توسعه تکاملی علم و فرهنگ……………………………………………………….. 28

ضرورت کارآفرینی در دانشگاه ها……………………………………………………………………………. 30

ارزش کارآ،رینی……………………………………………………………………………………………. 33

دانشگاه کارآفرین و صنعت………………………………………………………………………………….. 34

کارآفرین توام با فن آوری…………………………………………………………………………………… 35

کارآفرینی در عصر اطلاعات و ارتباطات……………………………………………………………………… 38

فناوری اطلاعات و ارتباطات، ابزار عصر اطلاعات…………………………………………………………….. 41

افزایش سرعت…………………………………………………………………………………………….. 42

افزایش دقت………………………………………………………………………………………………. 42

کاهش اندازه فیزیکی مخازن اطلاعات………………………………………………………………………. 42

رفع برخی از فسادهای مالی………………………………………………………………………………… 43

ایجاد امکان کار تمام وقت………………………………………………………………………………….. 43

ایجاد امکان همکاری از راه دور……………………………………………………………………………… 43

معیارهای ارزیابی فناوری اطلاعات………………………………………………………………………….. 53

جهت دانلود فایل کلیک کنید