مقدمه :
طرح پرورش آهو و پرورش شترمرغ طرحهایی هستند که در بحث کارآفرینی مطرح بوده و توسعه آنها از اهداف دولت جمهوری اسلامی بوده و دولت همواره توجه خاص و حمایت نسبت به آن را ابراز داشته حال آکه پروژه پرواربندی جوجه شترمرغ مد نظر این طرح پروژه بوده در قسمت های بعدی به بحث مفصل این طرح پرداخته شده است و یکی از معایبی که شروع این طرح دارد این است که دولت هیچ نوع تسهیلات بانکی در اختیار کارآفرینان قرار نداده و هرکار آفرینی باید علاوه بر ریسک و خصوصیات دیگر کار آفرینان از سرمایه نیز برخوردار باشد . شترمرغ حیوانی است استرالیایی اما پرورش و زندگی این حیوان تنها به یک کشور و محدوده جرافیایی خاص محدود نمی شود و در هر نقطه آب و هوایی گرم ( استرالیا ) و سرد کانادا و روسیه قابل زیست و تولید مثل بوده زیرا ساختار بدنی این حیوان بگونه ای است که بین پر و پوست این حیوان لایه ای وجود دارد که هر نوع آب و هوا را تحمل کرده چه گرم و چه سرد می تواند سریعا خود را با آب و هوای محیط وفق دهد .
در این طرح بحث پروار بندی مدنظر است نه پرورش و تکثیر .
جوجه شترمرغ که 20% حسیاسیت جوجه مرغ معمولی را دارد برای پرواربندی خریداری شده و پس از 9 ماه پروارشده آماده فروش می گردد. پرورش شتر مرغ خواهان سرمایه گذاری بلند مدت بوده حال آنکه در پروار بندی زودتر به سوددهی خواهیم رسید . شترمرغ حیوانی است بیابانی و برای پرورش نیاز به مکانی است محصور شده برای جلوگیری از فرار این پرنده و بصورت چریدن رشد و نمو می نماید خوراک این حیوان متشکل از جو ،سبوس و ذرت می باشد .
در معرفی محصول این حیوان می توان گفت هیچ چیز این پرنده دور ریختنی نیست : پر ، گوشت ، چرم ، کود و حتی چشم این حیوان خواص دارویی دارد ، چرم این حیوان در نوع خود بی نظیر و گرانبهاست .
برای استفاده از این محصول هیچ رده سنی نیاز نبوده و کلسترل کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد و از نظر جمعیت مشتری در ایران هر روز به جمعیت مشتریها افزوده می شود .
از نظر رقبا این محصول در بازارهای داخلی تقریبا هیچ رقیبی نداشته و تمام کسانی که در این راستا فعالیت چشمگیر داشته با سایر تولید کنندگان جنبه همکاری برای پیداکردن بازار بهتر و زیادتر شدن محصول دارند شاید در آینده تولید این محصول و ارائه آن بصورت رقابتی شود .
در بحص معیار های انتخاب مکان بدلیل کاهش هزینه این طرح چون مورد توجه دولت می باشد از طریق منابع طبیعی می توان بصورت رایگان در محدوده هایی که جزء حریم شهری نبوده دریافت و شروع به کار نمود.
.: فهرست مطالب :.
مقدمه
خلاصه طرح
مشخصات سرمایه گذاری طرح
1- سرمایه گذاری ثابت طرح
زمین محل اجرای طرح
1-2- محوطه سازی
3-1-ساختمانها
4-1 : تاسیسات و تجهیزات
5-1- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
6-1-وسایط نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه
7-1- تجهیزات اداری و کارگاهی
8-1- هزینه های قبل از بهره برداری
جدول هزینه های ثابت طرح
2- هزینه های جاری طرح
2-1- مواد اولیه و بسته بندی
2-2- حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
3-2- حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی
4-2- هزینه سوخت و انرژی
5-2-استهلاک و تعمیر و نگهداری
جدول هزینه های جاری طرح
جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید
سرمایه در گردش
جدول سرمایه گذاری
محاسبات
مقدمه
کودکان سرمایه های ارزشمند وسازنده آینده جامعه هستند. آموزش و پرورش در دوره کودکی که زمان شکل گیری شخصیت و ایجاد عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات است. آینده فرد و جامعه را بنایی نهد و مسیر حرکت مملکت را مشخص می سازد. توجه به مسائل و مشکلات کودکان باعث پیشرفت و ترقی جامعه می شود و غفلت در رفع مشکلات آنان، خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد. از این رو، سرمایه گذاری و برنامه ریزی در آموزش و پرورش ابتدایی، از حساسترین و مهمترین وظایف دست اندر کاران و مسئولان جامعه است و باید از اولویت ویژه ای برخوردار باشد.
هدف ما در اینجا آشنا ساختن خواننده با خصوصیات، شیوه های شناخت، برقراری ارتباط صحیح، نحوه کارکردن و درنهایت رفع مشکلات کودکان است. برای نیل به این هدف ابتدا تعاریف، اهداف، تاریخچه، ضرورت و اصول راهنمایی و مشاوره کودک مورد بررسی قرار گرفته، سپس مطالبی درباره خصوصیات دوره کودکی ارائه شده است تا دست اندرکاران آموزش و پرورش و مشاوره کودک بتوانند رفتارهای عادی کودکان را از رفتارهای غیر عادی تشخیص دهند.
فهرست مطالب
ردیف عنوان صفحه
1 مقدمه 10
2 فصل اول 11
3 تعریف لغوی آموزش وپرورش 12
4 تاریخچه آموزش وپرورش درایران 17-13
5 اهمیت وضرورت آموزش وپرورش پیش ازدبستان 18
7 اهداف آموزش وپرورش پیش ازدبستان 20-18
8 استراتژی های آموزشی 20
9 برنامه های آموزش وپرورش پیش ازدبستان 21-20
10 آموزش پیش دبستانی (1) 22-21
11 برنامه های آموزشی 22
11 برنامه ریزی ومدیریت آموزشی 24-22
12 آیا دوره پیش دبستانی لازم است 24
13 فصل دوم 25
14 بررسی نظام آموزشی وپرورشی دردوره پیش ازدبستانی
15 نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درفرانسه 32-26
16 نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درانگلستان 45-32
17 نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درپاکستان 45
18 نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان دراندونزی 56-45
19 نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درهلند 58-56
20 نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درآلمان 60-58
21 نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان دراتریش 61-60
22 نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درلیبی 66-61
23 فصل سوم 67
نقش کودک درشکل گیری شخصیت کودک
24 نقش کودک درشکل گیری شخصیت کودک 68
25 آشنایی کودک باکودکستان 69-68
26 اهمیت مهدکودک 69
27 درچهاردیواری مهدکودک چه می گذرد 71-69
28 نقش مهدکودک دررشد اجتماعی کودکان 72-71
29 نقش مهدکودک دراحیای ارزشهای فرهنگی 74-72
30 انتظارات والدین از مهدکودک 75-74
31 فصل چهارم
32 ویژگیهای کودکان 6-3 ساله 76
33 ویژگی کودکان سه ساله ازنظر جسمی ، عاطفی ، هوشی وذهنی 77
33 ویژگی کودکان چهارساله 78
34 ویژگی کودکان پنج ساله 79
35 ویژگی کودکان شش ساله 80
36 رشد عاطفی اجتماعی آیا میدانید که ؟ 84-81
37 رشد جسمی حرکتی 86-84
38 رشد زبان 88-86
39 رشد شناختی 91-88
40 رشد بیان خلاق ودرک زیباییها 92-91
41 خصوصیات دوره کودکستانی 92
42 رشد جسمانی 93-92
43 رشدحسی حرکتی 94-93
44 رشد ذهنی 95-94
45 رشدعاطفی 97-96
46 دووسه سالگی 99-97
47 سه وچهارسالگی 102-99
48 پنچ وشش سالگی 103-102
49 فصل پنجم 104
50 بازیهای کودکان 105
51 کودکان وبازی 106
52 نوع وبازی 106
53 بازی وورزش درروایات اسلام 107
54 همبازی کودک 110-108
55 شکایت ازبازی کودکان درکوچه ها 110
56 والدین بی خیال 111-110
57 نکات مهم درانتخاب همبازی برای کودکان 111
58 محیط بازی 113-111
59 کنترل محیط بازی 113
60 سرکشی ازبازیهای کودکان 114
61 مقداربازی 117-115
62 بازی وخلاقیت 119-117
63 بازی 121-119
64 ارزشهای بازی 124-121
65 آب بازی 126-124
66 نکات ایمنی برای آب بازی 126
67 راههای بازی باآب 129-127
68 رشد ذهنی وشناختی 131-129
69 رشد عاطفی اجتماعی 134-131
70 فصل ششم 135
71 فرضیه شناختی – رشدی پیاژه 135
72 مراحل 2و3 اندیشه پیش ازعمل 7-2 سالگی 136
73 رشد فعالیت نمادین 138-136
74 تعقل علمی 139-138
75 طبقه بندی 140-139
76 اندیشه اجتماعی 142-140
77 قضاوت اخلاقی 142
78 زنده گرایی 144-142
79 خلاصه ونتیجه 145-144
80 فصل هفتم 146
81 گفتگو بافرخنده مفیدی 152-146
82 فصل هشتم 153
83 آیین نامه تأسیس ، انحلال واداره مهدکودک 188-153
84 نیروی انسانی 189
85 چارت سازمانی 190
86 هزینه تأسیس مهد 195-191
87 برنامه کلاسی آمادگی 196
88 برنامه کلاسی 4-3 ساله ها 197
89 برنامه غذایی 197
90 فصل نهم
ضمائم وپیوستها
91 فهرست منابع ومآخذ
کلیات در راستای شناسائی محصول و ارتباط منطقی آن با زنجیره تولید
مقدمه
مقوله غذا و تغذیه فرآیند ضروری برای حفظ و ادامه حیات می باشد و تنها تعداد معدودی از مواد غذائی از جمله گوشت خاصیت رفع گرسنگی را دارد وفرآورده های گوشتی از جمله سوسیس ها و کالباسهایی نیز که از انواع گوشت هستند منابع غذائی لذیذی بشمار می آیند که ضمن اینکه هر انسانی را از گرسنگی نجات میدهد باعث رشد جسمی و مغزی نیز میگردد چرا که مقدار پروتئین های حیوانی اسیدهای آمینه ضروری ومناسب درآنها به اندازه کافی بالا میباشد و میتواند منبع غذائی خوبی در رژیم غذائی یک فرد باشد از طرفی با توجه به روند صنعتی شدن جامعه و افزایش تمایل افراد به استفاده از غذاهای نیمه آماده یا به اصطلاح فست فود به دلیل وقت کم مصرف این نوع فرآورده های گوشتی نیز روزبه روزبیشتر می شود و توجه به آمار مصرف خیلی کم در ایران که سرانه مصرف با وجود 250 کارخانه فعال و تولید حدود 400 هزار تن در سال به مقدار 4 کیلو در سال میباشد که در مقایسه با کشورهای اروپائی بسیار پائین میباشدمیزان مصرف در کشورهای اروپائی سرانه 64 کیلو میباشد با نظری به تاریخچه صنعت تولید سوسیس و کالباس درایران و روند صعودی آمار تولید کنندگان و بالطبع روند صعودی مصرف این کالا بیشتر به این قضیه واقف میشویم .از سال 1310 در سطح کارگاهی و ابتدائی اولین واحد های تولید کننده این کالا شروع بکار نمودند و سپس واحد های دیگری در گیلان و کرج تاسیس شد . قبل از انقلاب اسلامی تولیدات سوسیس و کالباس به دوبخش اسلامی و غیر اسلامی تقسیم میگردید تولیدات اسلامی با استفاده از گوشت گاو به اضافه روغن نباتی و غیره تولید میشد وبخش غیر اسلامی با استفاده از گوشت و چربی خوک تهیه میگردید پس از انقلاب اسلامی و ایجاد ممنوعیت مصرف گوشت خوک ستاد بسیج اقتصادی کشور فرمولاسیون تولیدات گوشتی را بشرح ذیل تغییر داد :
1- سوسیس و کالباس با 40 % گوشت
2- سوسیس آلمانی با 40% گوشت
3- مارتادلا با 40% گوشت
4- کالباس خشک با 60% گوشت
5- کالباس لیونر (بی چربی) با 64% گوشت
فهرست مطالب
شرح صفحه
فصل اول
جدول نتایج چکیده طرح 2
فصل دوم
کلیات در راستای شناسائی محصول و 3
مقدمه
1-2 تعریف ، ویژگیها و مشخصات فنی محصول از نظر شکل ظاهری ، طبقه بندی و…. 4
2-2 چگونگی و میزان بکارگیری بعنوان کالای نهایی یا واسطه ای 5
3-2 ارائه دیدگاههای کلی در مورد قیمت و امکان فروش 5
فصل سوم
بررسی و برآوردهای فنی 6
1-3 ارزیابی روشهای مختلف تولیدی وگزینش روش بهینه 6
2-3 تشریح دقیق و جامع فرآیند تولید 6
3-3 مسیر فرآیند و نمودار گردش مواد 8
4-3 بررسی مناطق و مراحل و شیوه های کنترل کیفیت 10
5-3 تعیین و محاسبه ظرفیت برنامه تولید و شرایط عملکرد واحد 12
6-3 ذکر نام اصلی و تجاری همراه با مشخصات فنی منابع تامین و … 14
7-3 بررسی و تحقیق در خصوص تعداد و مشخصات فن دستگاهها و تجهیزات خط تولید 16
8-3 تعیین مشخصات خدمات مورد نیاز و تاسیسات عمومی 18
9-3 تجزیه و تحلیل و محاسبه تعداد نیروی انسانی 19
10-3 محاسبه کلیه سطح زیربنای لازم برای سالن تولید انبارها تاسیسات و … 20
فصل چهارم
بررسی های مالی و اقتصادی 23
1-4 تدوین و تشریح و جداول هزینه های اصلی واحد 23
2-4 تدوین و تشریح و جداول هزینه های سرمایه ای واحد 24
3-4 برآورد دارائیهای ثابت سرمایه
در گردش کل سرمایه گذاری
26
4-4 هزینه های استهلاک و تعمیر و نگهداری عملیاتی و غیر عملیاتی
28
5-4 برآورد کل هزینه های ثابت تولید و هزینه های متغیر تولید 28
6-4 محاسبه قیمت فروش بر اساس سود منطقی و قابل انتظار 29
7-4 تعیین شاخص های اقتصادی ازجمله ارزش افزوده سهم منابع داخلی و … 29
مقدمه
- نوع محصول:
نوع محصول کارخانه عبارتست از انواع نوشابه بدون گاز به صورت آبمیوه جات به غلظت 14-10 درجه بریکس که از کنسانتره به غلظت 70-60 درجه بریکس بازسازی شده و در بطری های نوشابه به ظرفیت 285 سی سی و با درب طشتکی بسته بندی خواهد شد.
بطری مذبور دارای ارتفاع 240 میلیمتر و قطر 57 میلیمتر است و بر روی آن بر چسب مربوطه به ابعاد 80*200 میلیمتر چشبانده خواهد شد.
آبمیوه تولیدی با استفاده از کنسانتره پرتقال، سیب و انگور و به صورت آب این میوه جات تهیه می گردد و در مورد آب پرتقال بر اساس نوع کنسانتره مصرفی تهیه آن تا بریکس 7 نیز معمول است.
فهرست
عنوان صفحه
مقدمه………………………………………………………………………………………………… 2
آشنایی جزیی در مورد کار کارخانه………………………………………………….. 5
نمودار مراحل مختلف تولید نوشابه غیر گازدار با استفاده از انواع…………………. 10
محاسبه اجزاء و میزان دارایی های ثابت………………………………………………………… 12
مساحت زمین و برآورد قیمت آن………………………………………………………12
مساحت و هزینه های ساختمانی……………………………………………………………. 13
هزینه ماشین آلات و تجهیزات خط تولید…………………………………………………. 14
سرمایه ثابت مورد نیاز کارخانه………………………………………………………………. 16
هزینه های تولید سرمایه در گردش………………………………………………………………… 18
محاسبه کل سرمایه گذاری……………………………………………………………………… 20
نحوه سرمایه گذاری و تأمین منابع مالی………………………………………………… 20
سودآوری و چگونگی برگشت سرمایه……………………………………………………. 21
مقدمه :
خلق و ایجاد هر اثر هنری ، بازتاب احساسات و ادراکات انسان هنر مند از محیط پیرامون او و در زمینه های مورد علاقه اوست .در تعریفی ساده نقاشی سطحی ست که
با رنگ پوشانده شده است .رنگدانه ها معمولا در خاک ، سنگ و شن و یا در اجزای موجودات زنده وجود دارند و امروزه انواع مصنوعی آنها ساخته می شود. از نقاشی در طول تاریخ ، برای تزئین محل زندگی ، ابراز طرز تلقی و تفکرات انسان و راهی برای ارتباط و ثبت فرهنگها استفاده شده است. نقاشی همواره با بیان بصری و خلاقیت و زیبایی پیوندی عمیق دارد.
در جهان معاصر ، هنر مند کسی است که همطراز با یک دانشمند از بصیرتی والا برخوردار است و آثارش آینه تمام نمای منش و دنیای اوست. در تعریفی ساده ، نقاشی
وسیله ای برای باز نمایی ، بیان احساس و نشان دادن اشکال مختلف به وسیله طرح و رنگ است .
فهرست مطالب
فصل اول :
توصیف پروژه : مکان سنجی – نیاز سنجی
فصل دوم :
مسائل قانونی : (اخذ مجوز بیمه مالیات )
فصل سوم :
جدول نیروی انسانی مورد نیاز و بر آورد حقوق
چارت تشکیلاتی شرح وظایف پرسشنامه استخدامی قرار داد کار
فصل چهار ک
جدول برآورد تجهیزات جدول مواد مصرفی انتخاب محل تاسیس
تعیین مبلغ جدول برآورد هزینه جدول بر آورد سرمایه
فصل پنجم :
توجیه اقتصادی محاسبه میزان سود و زیان محاسبه نقطه سر به سر
باز پرداخت بدهی
فصل ششم :
جذب سرمایه
فصل هفتم :
صورت وضعیت واحد تولیدی
فصل هشتم :
بازار یابی (تبلیغات )
فصل نهم :
ابتکارات
فصل دهم :
کروکی تجهیزات
گزارش بازدید