مقدمه :
طرحی که برای ارائه تهیه شده در رابطه با یک مغازه لوازم التحریر میباشد که مالکیت آن شخصی میباشد ودر متراژی حدود 38 متر دایر میباشد مکان این مغازه واقع در رجائی شهر کرج می باشدکه با توجه به بافت جمعیتی از روند رو به رشدی در رابطه با کسب درآمد برخوردار است
خدماتی که این مغازه ارائه میکند شامل فروش انواع لوازم التحریر اداری مهندسی، طراحی، گرافیک فانتزی فروش انواع کتاب ادبی،رمان، روان شناسی ،کمک درسی، کنکوری وهمچنین فروش انواع بازی فکری وسرگرمی ووسایل کمک آموزشی ساعات کاری این مغازه از ساعت 30/7 تا 30/13 و از 16 تا 22 میباشد.
فهرست مطالب:
مقدمه
مشتریان 1-1coustoner
1-2Managemert مدیریت
-تبلیغات
2-0 :خلاصه ای از شرکت
سرمایه ثابت
2-1مالکیت شرکت:company owener ship
2-2 شروع فعالیت: start up summary
3-1 مقایسه رقابتی competivtive comparison
3-0 خدمات،چه محصولات و خدماتی ارائه می دهد services
3-2چگونگی انجام فروش sales Literature
3-4 تکنولوژی Technology
2-از میزان دزدی مغازه کم کنیم
3-3نحو –اجرا-انجام کار ful Filment
3-5خدمات آینده Future services
4-0خلاصه تجزیه وتحلیل شرکتmarket Analysis summary
4-1بخش بندی بازار market segmentation
4-2استراتژی بخش بازار هدف Tavget murket segment strategy
4-2-1نیازهای بازار market needs
4-2-2 روند های بازار market trends
4-2-3 رشد بازار market Gronth
5-0 استراتژی مرحله عملیات اجرایی strategyanl
implemention summary
5-1 لبه رقابتی competive Edge
5-2-1تعیین جایگاه محصول در صنعت Positioning statement
5-2-2 استراتژی قیمت گذاری pricing strategy
5-2-4 استراتژی توزیع Distribution strategy
5-2-5برنامه های بازاریابی Marketing programs
5-3 پیش بینی فروش sates forecast
5-5 رویدادهای کلیدی milestones
6-0 خلاصه مدیریت طرح manangment sumary
6-1 ساختار سازمانی vganizational structure
6-2سیستم مدیریتی management team
6-3 کمبودهای سیستم مدیریتی management teumcaps
6-4 برنامه نیروی انسانی personnel plan
7-0 برنامه مالی(طرح مالی)
7-1 فرضیات کلیدی پروژه :
7-2 شاخص های مالی کلیدی پروژه
پیش بینی سود
نمودار جریان نقدی طرح
مقدمه :
کارخانه تولید تابلوهای برق قدرت یکی از مهمترین تخصص های رشته برق قدرت است که تمامی کارخانه ها،مراکز صنعتی وتجاری وحتی منازل مسکونی و …. باید دارای تابلوهای فرمان وقدرت برای راه اندازی مدارات الکتریکی باشد. در بخش منازل مسکونی عموما از تابلوهای مدار فرمان نسبت به مدار قدرت استفاده می کنند ولی در بخش مراکز صنعتی وتجاری وکارخانجات هم از تابلوهای فرمان و هم از تابلوهای قدرت استفاده می شود که این تابلو ها یکی از نیازهای همه مراکز ذکر شده به شمار می رود.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه…………………………………………………………………………………………………… 1
خلاصه طرح…………………………………………………………………………………………. 2
مراحل ساخت تابلوی برق در کارخانه…………………………………………………………. 3
1-شرایط فنی………………………………………………………………………………………… 3
استانداردهای و مراجع……………………………………………………………………………… 3
طراحی و تهیه نقشه های اجرائی………………………………………………………………… 3
ساختمان عمومی تابلوها…………………………………………………………………………… 6
رنگ آمیزی…………………………………………………………………………………………… 7
مونتاژ لوازم و تجهیزات الکتریکی……………………………………………………………….. 8
شینه کشی و سیم کشی…………………………………………………………………………….. 9
بازرسی و کنترل کیفیت……………………………………………………………………………. 10
زمان تحویل………………………………………………………………………………………….. 13
گارانتی………………………………………………………………………………………………… 13
جدول هزینه های ثابت طرح……………………………………………………………………… 13
2-1-زمین محل احداث طرح……………………………………………………………………. 13
2-2-محوطه سازی ساختمان و کارگاه…………………………………………………………. 13
3-2- تأسیسات اداری……………………………………………………………………………… 15
4-2- جدول وسایط نقلیه اداری…………………………………………………………………. 16
5-2- ماشین آلات کارگاهی………………………………………………………………………. 16
6-2- تجهیزات اداری و کارگاهی………………………………………………………………. 17
8-2- هزینه های قبل از بهره برداری…………………………………………………………… 18
فصل سوم
جدول هزینه های جاری طرح……………………………………………………………………. 18
1-3- جدول هزینه های سوخت و انرژی……………………………………………………… 19
2-3- تعمیرات و نگهداری ماشین آلات……………………………………………………….. 19
3-3- جدول هزینه های قطعات اولیه و بسته بندی…………………………………………. 20
4-3- جدول حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی…………………………………………… 21
5-3- جدول حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی………………………………………………… 22
هزینه های ثابت و متغیر تولید……………………………………………………………………. 23
جدول سرمایه در گردش………………………………………………………………………….. 23
چدول سرمایه گذاری………………………………………………………………………………. 24
محاسبه سود ویژه……………………………………………………………………………………. 26
روش تبلیغات……………………………………………………………………………………….. 28
زمینه پژوهش
اختلالات انعقادی ارثی پلاسما بعلت
نقص در یک پروتئین انعقادی پدید می آید. دو اختلال وابسته به کروموزوم X
یعنی فقدان عوامل VIII و IX مسئول اکثر موارد این اختلالات مادرزادی می
باشند. این بیماران در معرض خونریزی شدید و ناتوانی مزمن بوده، نیازمند
درمانهای طبی اختصاصی هستند (هاریسون، 2001، ص 239).
هموفیلی اختلال
ارثی بصورت کاهش یا فقدان فاکتور VII (یکی از پروتئینهای مسئول تشکیل لخته
در پلاسما) می باشد که منجر به هموفیلی A می شود نوع دیگر آن، هموفیلی نوع B
است که در اثر کاهش فاکتور IX بوجود می آید (گیلبرت ، 2001، ص 672).
سطح فاکتور انعقادی VIII و IX در حالت نرمال بین 120-50% می باشد. هموفیلی
بر اساس سطح پلاسمایی فاکتور انعقادی به سه نوع، هموفیلی شدید (سطح
فاکتور کمتر از 1% حد نرمال)، متوسط (5-1%) و خفیف (25-5%) تقسیم می
شود (چودهری ، 2000، ص 45).
اگر چه درمان موثر بیماری هموفیلی به دهه
اخیر مربوط می شود ولی هموفیلی در جهان کهن نیز شناخته شده بود. قدیمی ترین
دست نوشته ها در مورد چگونگی ظهور بیماری هموفیلی مربوط به متن های یهودی
در قرن دوم میلادی است. هموفیلی به عنوان بیماری سلطنتی نامیده می شود
زیرا اعضای خانواده های اصیل در اروپا به آن مبتلا بودند. در اجداد ملکه
ویکتوریا هیچ سابقه ای از هموفیلی نبوده است اما پس از تولد پسرش لئوپلد
در سال 1853 که مبتلا به هموفیلی بود معلوم شد که ملکه ویکتوریا ناقل
هموفیلی بوده و ایجاد بیماری در او در اثر جهش ژنتیکی بوده است. ژن بیماری
توسط دختران ملکه در خاندان سلطنتی روسیه، آلمان و اسپانیا نیر انتقال
یافت (اسدی، 1380، ص 27).
طبق برآوردهای کلی از هر ده هزار نوزاد پسر یک نفر مبتلا به هموفیلی است.
حدود سه هزار بیمار هموفیل نوع A و حدود 750 هموفیل نوع B در کشور ما وجود دارد (شریفیان، 1378، ص 29).
یافته های پژوهش:
در این پژوهش به منظور دستیابی به اهداف پژوهش، اطلاعات و داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار spss تحلیل گردید و نتایج به صورت جداول توزیع فراوانی مطلق و نسبی برای تمام متغیرها تنظیم گردید .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
زمینه پژوهش ………………………………………………………………………………………. 2
بیان مسئله پژوهش ……………………………………………………………………………….. 10
اهداف پژوهش …………………………………………………………………………………….. 10
الف ) اهداف کلی …………………………………………………………………………………. 10
ب ) اهداف ویژه …………………………………………………………………………………… 10
فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………………………… 11
تعریف واژه ها ……………………………………………………………………………………… 11
پیش فرضهای پژوهش ………………………………………………………………………….. 13
محدودیت های پژوهش ………………………………………………………………………… 14
الف ) محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر ……………………………………….. 14
ب ) محدودیت های در اختیار پژوهشگر …………………………………………………. 14
اهمیت پژوهش …………………………………………………………………………………….. 15
منابع فارسی …………………………………………………………………………………………. 17
منابع خارجی ……………………………………………………………………………………….. 19
چارچوب پنداشتی…………………………………………………………………………………. 21
مروری بر مطالعات………………………………………………………………………………… 49
منابع فارسی………………………………………………………………………………………….. 58
منابع خارجی………………………………………………………………………………………… 60
روش پژوهش ………………………………………………………………………………………. 63
نوع پژوهش………………………………………………………………………………………….. 63
جامعه پژوهش………………………………………………………………………………………. 64
نمونه پژوهش……………………………………………………………………………………….. 64
روش نمونه گیری ………………………………………………………………………………… 65
مشخصات واحدهای مورد پژوهش…………………………………………………………… 66
محیط پژوهش………………………………………………………………………………………. 66
روش گردآوری داده ها…………………………………………………………………………… 67
ابزار گردآوری داده ها ……………………………………………………………………………. 67
اعتبار علمی ابزار …………………………………………………………………………………… 68
اعتماد علمی ابزار…………………………………………………………………………………… 68
نحوه استفاده از ابزار……………………………………………………………………………….. 69
نوع و مشخصات داده ها ………………………………………………………………………… 70
نحوه تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………… 70
ملاحظات اخلاقی………………………………………………………………………………….. 72
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………….. 73
منابع خارجی………………………………………………………………………………………… 74
نتایج پژوهش………………………………………………………………………………………… 159
بحث و بررسی یافته ها…………………………………………………………………………… 159
نتیجه گیری نهایی………………………………………………………………………………….. 183
کاربرد یافته های پژوهش………………………………………………………………………… 186
پیشنهادات برای پژوهش های بعدی…………………………………………………………. 188
منابع فارسی………………………………………………………………………………………….. 190
منابع خارجی………………………………………………………………………………………… 191
مقدمه و معرفی طرح
(بیان مسئله، اهمیت و ضرورت اجرای طرح، اهداف پژوهش)
درمانهای عضوی یا زیست شناختی عمده در روان پزشکی شامل، دارو درمانی،ECT، نور درمانی، محرومیت از خواب، جراحی روانی است.
با این که هنوز دانش سایکوفارماکوتراپی به خصوص در دهه گذشته گسترش چشمگیری داشته است ولی دارو درمانی، معمولاً به تنهایی کافی نیست . درمان با صرع الکتریکی یکی از مؤثرترین و ناشناخته ترین درمانهای روان پزشکی است . در مورد تاریخچه استفاده از این روش باید گفت: قسمت اعظم سابقه ECT مربوط به سال 1934 است. بیش از آن که تشنج توسط برق انجام شود به مدت 4 سال از تشنجهای ناشی از پنتیلن تتروازول به عنوان درمان استفاده میکردند.
اوگوسولتی ولوچیوبینی، بر اساس کارهای فون مدونا نخستین درمان با صرع الکتریکی را در آوریل 1936 در روم به کار بردند. در ابتدا به این درمان، با شوک الکتریکی، اطلاق میشد، اما بعد آن را تحت عنوان درمان با صرع الکتریکی شناختند، و از آن تا حال ECT عنوان یکی از سالمترین و مؤثرترین درمان بیماران روان پزشکی استفاده میشود.
امروزه روش ECT و مداخلات بیهوشی آن چنان به دقت اصلاح شده است که دیگر درمانی بی خطر و مؤثر برای بیماران دچار اختلال افسردگی ماژور، حملات شیدایی، اسکیزوفرنیا، و سایر اختلالات وخیم روانی تلقی میشود. ولی برخلاف درمانهای دارویی تغییرات زیستی-عصبی القا شده بر اثر صرع درمانی که لازمه موفقیت آن هستند هنوز مشخص نشده است. خیلی از پژوهشگران اعتقاد بر آن دارند که از ECT در درمان بیماران بسیار کم استفاده میشود و دلیل اصلی این امر باور غلط در مورد ECT دانستند، که محرکشان لااقل تا حدی اطلاعات غلط و مقالاتی است که از رسانه های غیرتخصصی وسیعاً به مردم منتقل میشود.
از آن جا که ECT مستلزم استفاده از برق و تولید تشنج است. بسیاری از عوام، بیماران، و خانواده های بیماران، ترس ناموجهی از آن دارند، چه در مطبوعات حرفه ای و چه در مطبوعات غیرتخصصی گزارشهای غلط بسیاری دیده میشود، که مدعی ایجاد صدمه دائم مغزی در نتیجه ECT شده است . با این که اکثر آن گزارشات را رد کردند، شبح صدمه مغزشی ناشی از ECT هنوز بر ذهنها سنگینی میکند.
بیان مسئله
-اهمیت تحلیل های مالی در موفقیت شرکت :
تجزیه و تحلیل مالی، فرآیند تشخیص کارایی و موقعیت مالی شرکت براساس اطلاعات حسابداری و صورت های مالی است و همانگونه که درگزارش ها و اطلاعات مالی منعکس است، هدف چنین تحلیلی بررسی، تشخیص کارایی و نحوه عملیات اجرای مدیریت شرکت است. هدف مدیرمالی، اندازه گیری نقدینگی شرکت، سودآوری و عوامل دیگری است که شرکت را به یک روش معقول و سودآور برساند. تجزیه و تحلیل مالی در درجه اول جهت کسب دیدگاهی دررابطه با مشکلات مالی و عملیاتی که یک شرکت با آن مواجه است به کاربرده می شود.
تجزیه و تحلیل نسبت ها برای تعیین نقاط ضعف و قوت عملکرد شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. با مشخص شدن نقاط ضعف عملکرد سیستم، مدیرمالی باید عوامل ایجاد کننده مشکل را تعیین و سپس راه حل مناسبی، جهت برطرف کردن مشکلات ارائه کند.
§ هدف وضرورت انجام تحقیق
دربررسی سازماندهی شرکت ها استفاده از یک ساختار مالی مشخص و هدفدار مشاهده شده است که مدیر مالی وظایف معینی را برای تحقیق اهداف از پیش تعیین شده دنبال می کند.
نقطه آغاز پیدایش یک ساختار مالی هدفدار، تعریف اهداف قابل اجرایی برای شرکت است. درحقیقت وجود شناخت اهداف، عاملی درجهت حرکت ونیل به اهداف عملیاتی است. اگرچه ممکن است اهداف به صورت کلی تعریف شده باشند، با این حال وجود تعریف مناسب وقابل درک می تواند کلید موفقیت حرکت مناسب شرکت درآینده باشد.
پس از تعریف هدف شرکت، نیازمند ارزیابی بخشهای مختلف شرکت هستیم تا میزان دستیابی به هدف و انحراف از آن را تعیین نماییم. لذا تدوین معیارهایی برای ارزیابی و کنترل بخشهای مختلف شرکت ضروری است.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق………………………………………………………………………..
مقدمه…………………………………………………………………………………………………. 2
بیان مسئله………………………………………………………………………………………….. 3
هدف و ضرویات انجام تحقیق……………………………………………………………….. 4
فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………. 5
واژگان تحقیق……………………………………………………………………………………… 5
فصل دوم: مطالعات نظری……………………………………………………………………
مقدمه ………………………………………………………………………………………………… 9
تاریخچه شرکت…………………………………………………………………………………… 9
چارت سازمانی……………………………………………………………………………………. 12
پیشینه نظری تحقیق:……………………………………………………………………….. 13
مدیرت مالی…………………………………………………………………………………….. 13
وظایف مدیریت مالی……………………………………………………………………….. 15
محیط عملیاتی مدیریت مالی………………………………………………………………. 16
صورت های مالی…………………………………………………………………………. 17
تجزیه و تحلیل نسبت های مالی……………………………………………………………… 21
انواع نسبت های مالی……………………………………………………………………. 24
نسبت نقدینگی……………………………………………………………………… 24
نسبت فعالیت (کارایی)………………………………………………………………….. 27
نسبت سرمایه گذاری……………………………………………………………………. 30
نسبت سود آوری………………………………………………………………………. 34
فصل سوم : روش اجرایی تحقیق………………………………………………………….
مقدمه ……………………………………………………………………………………. 39
طرح تحقیق ………………………………………………………………………………… 39
جامعه و مورد انتخاب شده ………………………………………………………………….. 43
ابزار مشاهده ……………………………………………………………………………………… 44
روش تحلیل داده ها …………………………………………………………………………….. 45
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………..
مقدمه ………………………………………………………………………………………. 47
کاربرگ مقایسه نسبت های مالی …………………………………………………………… 48
جداول تراز نامه سال 82 و 83……………………………………………………………… 49
جداول عملکرد سود و زیان درسال 82 و 83………………………………………….. 51
نسبتهای مالی درسال 82………………………………………………………………………. 53
نسبتهای مالی درسال 83………………………………………………………………………. 60
مقایسه نسبتهای مالی درسال 82 و 83…………………………………………………… 65
فصل پنجم : نتیجه گیری ……………………………………………………………………..
مقدمه …………………………………………………………………………………………. 72
خلاصه نتایج حاصل از تحلیل نسبتها……………………………………………………… 72
تحلیل های مدیریتی نسبتها……………………………………………………………………. 73
نتیجه گیری کلی از تحقیق 83