دانلود پایان نامه بررسی عوامل مختلف در رابطه با کاهش انگیزه پرسنل شرکت رینگ سازی مشهد

بیان مسئله
هر یک از سازمان های اجتماعی، هدفها و خدمات و کارکردهایی دارند که بدین وسیله اجتماع بشری را به چرخش در می‌آورند. هدف اصلی هر سازمان، کسب سود و به حداکثر رساندن آن است. و این کار باید با اثر بخشی توام باشد. هدف اصلی تر در سازمانها در زمینه اثر بخشی فعالیتهای رفاهی جامع، از جمله تامین نیازها و خدمات رسانی به مردم و عدالت اجتماعی است.

یکی از مسئولیتهای هر نهاد اجتماعی میل به اهدافی است که علت وجودی هر نهاد را شکل می‌دهد. تحقق اهداف سازمان در گرو همکاریو هماهنگی تمامی‌عوامل است که تعامل نظام مند آنها با یکدیگر بوجود سازمان معنا می‌بخشد.

نیروی انسانی، بزرگترین سرمایه هر سازمان و هر کشوری می‌باشد و عامل اصلی موفقیت و پیشرفت است. اغلب گفته می‌شود که کارمند خوشحال یک کامند کارا است و یک کارمند خوشحال بایستی با شغلش ارضاء شود. نیروی انسانی به اسکلت سازمانی روح می‌بخشد و چرخه آن را به حرکت در می‌آورد و تعیین میکند که فرایند کل مجموعه چگونه جهت بگیرد.
پیشگفتار    1
فصل اول – مقدمه پژوهش    3
مقدمه    4
بیان مسئله    4
اهمیت و ضرورت تحقیق:    6
فرضیات پژوهش    8
اهداف تحقیق    9
متغیرهای تحقیق    9
تعریف اصطلاحات    9
تعریف    10
فصل دوم- بررسی پیشینه پژوهشی    11
الف: بررسی تئوری ها و پژوهش های گذشته    11
ب: اتسنتاج کلی در ارتباط با مسئله پژوهشی    11
پ: خلاصه چگونگی حل مسئله پژوهشی    11
اصطلاحات و مفاهیم    12
مفهوم انگیزش    12
ماهیت انگیزش:    13
اهمیت انگیزش    13
«ریشه یابی علل مشکلات عدم وجود انگیزش صحیح نیروی کار»    14
عدم تامین انتظارات کاری مدیریت از سوی زیردستان    19
سبک نامناسب رهبری مدیر    21
عدم انطباق اهداف کارکنان با اهداف مدیریت    25
الف- میزان مشارکت کارکنان در تصمیم گیریها    26
ب- درجه رضایت شغلی کارکنان    26
ج- میزان واگذاری مسئولیتها    27
ه- میزان انگیزه و تمایل واقعی پرسنل    27
و- سهیم شدن کارکنان در مالکیت و سود شرکت    28
د- مساله امنیت شغلی    28
فقدان آموزش موثر نیروی انسانی    30
اثربخشی پایین مدیریت    31
ت- طیف زمانی برنامه ریزی شرکت    31
عدم اعتماد مدیریت به کارکنان    32
فصل 3- روش پژوهش    34
الف- توصیف آزمودنیها (جامعه و گروه نمونه)    34
ب- توصیف ابزارهای پژوهش    34
پ- اعتبار و روایی ابزارهای پژوهشی    34
ج- طرح پژوهش و روش تحلیل داده ها    34
فصل 3- روش تحقیق    35
جامعه آماری    35
نمونه و روش نمونه گیری    35
قلمرو مکانی و زمانی پژوهش    35
ابزار و گردآوری اطلاعات    35
روایی و اعتبار ابزار گردآوری اطلاعات    35
قلمرو پژوهش    36
فصل 4- یافته های پژوهشی    37
الف- توصیف و تحلیل داده ها (در رابطه با پرسش، هدف یا فرضیه)    37
ب- سایر یافته های پژوهشی    37
فصل 5- بحث و تفسیر    43
نتیجه گیری    43
پیشنهادها    43
نتیجه گیری:    44
پیشنهادات    44
مطرح کردن مسائل و مشکلات سازمان و تبادل اطلاعات    45
منابع و مآخذ    50

 

جهت دانلود کلیک کنید

دانلود پایان نامه اثرات پیش سازمان دهنده و هدف های رفتاری در تسهیل یادگیری

 مقدمه :
علم روان شناسی شاخه های تخصصی فراوانی دارد که یکی از مهمترین آنها یادگیری  است . یادگیری از معدود زمینه های روان شناسی است که اندک زمانی پس از استقلال یافتن روان شناسی به عنوان یک نظام علمی پا گرفت و تاکنون در گسترش روان شناسی نقش بزرگی ایفا کرده است .
یادگیری نه تنها به عنوان یک زمینه علمی به خودی خود حائز اهمیت است ، مورد توجه صاحب نظران قرار دارد ، بلکه از آنجا که سایر رشته های روان شناسی یادگیری را اساس شناسایی مسائل مورد بحث خود می دانند این شاخه تخصصی علم روان شناسی ، از همان روزهای نخست تأسیس روان شناسی علمی ، مورد توجه روان شناسان مختلف بوده است و همه نظریه پردازان و پژوهشگران روان شناسی ، به طور مستقیم یا غیر مستقیم یادگیری را از موضوع های مهم به حساب آورده و دربارۀ آن به پژوهش پرداخته اند .
(سیف 1385 ) .
یادگیری را تغییری دانسته اند که در رفتار و شناخت و حرکت و …… ( در یک کلام در توانایی ها ) انسان ایجاد می شود و برای مدت مدید باقی می ماند و نمی توان آن را به سهولت ناشی از فرایندهای رشد و نمو دانست.
این تغییرات به نسبت ثابت به شدت متأثر از تجربه هستند و در رفتارهای یادگیرنده ظاهر می شوند . ( اسلاوین   ، 1986 )

فهرست مطالب

عنوان                                                                                          صفحه

چکیده

مقدمه

فصل اول : کلیات پژوهش

بیان مسئله…………………………………………………………………………………………….. 2

هدف تحقیق………………………………………………………………………………………….. 10

سوالات پژوهشی……………………………………………………………………………………. 10

اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………………………………….. 11

فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………… 12

تعاریف نظری متغیرها …………………………………………………………………………….. 12

تعاریف عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………… 13

فصل دوم :ادبیات تحقیق

بخش اول : نظریه ها در مورد پیش سازمان دهنده…………………………………………… 17

نظریه یادگیری معنی دار کلامی………………………………………………………………….. 17

انواع یادگیری ……………………………………………………………………………………….. 17

ویژگی اطلاعات کلامی……………………………………………………………………………. 19

طبقه بندی اطلاعات………………………………………………………………………………… 20

الف- نام یا بر چسب………………………………………………………………………………. 20

ب- واقعیت ها………………………………………………………………………………………. 22

ج- دانش کلامی سازمان یافته……………………………………………………………………. 23

شرایط یادگیری اطلاعات کلامی…………………………………………………………………. 24

الف- شرایط درونی………………………………………………………………………………… 24

ب- شرایط بیرونی………………………………………………………………………………….. 25

متغیرها و روابط بین آنها در نظریه یادگیری معنی دار کلامی……………………………… 26

الف- هرم ساخت شناختی………………………………………………………………………… 26

ب- معنی دار بودن یادگیری……………………………………………………………………… 26

ج- شمول…………………………………………………………………………………………….. 28

فرایند یادگیری از دیدگاه آزوبل…………………………………………………………………. 28

نگهدار و فراموشی از دیدگاه آزوبل…………………………………………………………….. 29

کنترل عوامل موثر در یادگیری و یادآوری مطالب معنی دار……………………………….. 31

ابعاد یادگیری معنا داری…………………………………………………………………………… 31

الف- یادگیری گیرندگی معنادار…………………………………………………………………. 32

ب- یادگیری گیرندگی طوطی وار………………………………………………………………. 32

ج- یادگیری اکتشافی معنی دار………………………………………………………………….. 32

د- یادگیری اکتشافی طوطی وار…………………………………………………………………. 32

پیش سازمان دهنده ها……………………………………………………………………………… 34

انواع پیش سازمان دهنده…………………………………………………………………………… 36

الف- پیش سازماندهنده توضیحی یا نمایشی…………………………………………………. 37

ب- پیش سازمان دهنده های مقایسه ای ……………………………………………………… 37

مراحل تدریس با پیش سازمان دهنده ………………………………………………………….. 40

اثرات پیش سازمان دهنده بر یادگیری و نگهداری مطالب………………………………….. 41

بخش دوم : مطالعه نظریات مربوط به هدف های رفتاری………………………………….. 42

اهداف آموزشی رفتاری……………………………………………………………………………. 42

ضرورت تعیین و تنظیم هدف های آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری…………….. 44

روش های تهیه هدف های آموزشی رفتاری………………………………………………….. 45

فواید استفاده از هدف های آموزشی رفتاری………………………………………………….. 49

منابع تعیین هدف های آموزشی………………………………………………………………….. 51

نظریه های موافق و مخالف کاربرد هدف های رفتاری……………………………………… 56

بخش سوم : مروری بر پژوهش های انجام شده در رابطه با موضوع پژوهش…………. 59

الف- پژوهش انجام شده در رابطه با پیش سازمان دهنده………………………………….. 59

ب- پژوهش انجام شده در رابطه با هدف های رفتاری…………………………………….. 66

فصل سوم : روش تحقیق

طرح پژوهش ……………………………………………………………………………………….. 72

جامعه………………………………………………………………………………………………….. 72

نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………… 72

ابزار اندازه گیری…………………………………………………………………………………….. 72

روش جمع آوری اطلاعات و شیوه اجرا………………………………………………………. 75

روش های آماری مورد بررسی داده های پژوهش ………………………………………….. 77

فصل چهارم : تجزیه و تحیل یافته ها

توصیف داده ها در متغییر یادگیری…………………………………………………………….. 79

الف- سطح توصیفی در متغیر یادگیری………………………………………………………… 80

ب- سطح استنباطی در متغیر یادگیری………………………………………………………….. 81

1- فرض نرمال بودن………………………………………………………………………………. 82

2- فرض همگنی واریانس ها……………………………………………………………………. 83

قضاوت در خصوص فرضیه اول پژوهش…………………………………………………….. 85

قضاوت در خصوص فرضیه دوم پژوهش…………………………………………………….. 90

قضاوت در خصوص فرضیه سوم پژوهش……………………………………………………. 91

سنجه های اندازه اثر (قدرت وابستگی)………………………………………………………… 93

الف- سطح توصیف در متغیر یادگیری…………………………………………………………. 94

ب- سطح استنباطی در متغیر یادگیری………………………………………………………….. 95

1- فرض نرمال بودن………………………………………………………………………………. 95

2- فرض همگنی واریانس ها……………………………………………………………………. 96

قضاوت در خصوص فرضیه چهارم…………………………………………………………….. 97

قضاوت در خصوص فرضیه پنجم………………………………………………………………. 99

قضاوت در خصوص فرضیه ششم………………………………………………………………. 100

سنجه های اندازه اثر ……………………………………………………………………………….. 101

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………… 104

محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………… 110

توصیه ها و پیشنهادات…………………………………………………………………………….. 111

الف- کاربرد برای معلمان…………………………………………………………………………. 111

ب- کاربرد برای دانش آموزان…………………………………………………………………… 112

فهرست منابع ……………………………………………………………………………………….. 114

 

فهرست جدول ها

عنوان                                                                                        صفحه

جدول 1-3 نتایج ضریب پایایی محاسبه شده برای پرسش سنجش میزان نگهداری….. 74

جدول 2-3 نتایج ضریب پایایی محاسبه شده برای پرسش نامه سنجش میزان نگهداری       75

جدول 1-4 نتایج آماره های توصیفی نمرات یادگیری به تفکیک چهارگروه…………… 80

جدول 2-4 نتایج آماره های مربوط به فرض نرمال بودن در متغیر یادگیری……………. 82

جدول 3-4 نتایج آماره های مربوط به فرض همگنی واریانس ها………………………… 83

جدول 4-4 نتایج تحلیل واریانس……………………………………………………………….. 84

جدول 5-4 نتایج تحلیل آزمون های ویلچ و براون…………………………………………. 85

جدول 6-4 ضرایب مقابله ای بین چهار گروه پژوهش…………………………………….. 85

جدول 7-4 نتایج آزمون مقابله…………………………………………………………………… 86

جدول 8-4 جدول مقایسه های میانگین گروهها……………………………………………… 87

جدول 9-4 ماتریس مقایسه میانگین گروهها………………………………………………….. 88

جدول 10-4 جدول ضرایب مقابله بین چهار گروه پژوهشی……………………………… 90

جدول 11-4 جدول آزمون مقابله……………………………………………………………….. 90

جدول 12-4 جدول مقایسه و میانگین گروهها……………………………………………….. 91

جدول 13-4 جدول ضرایب مقابله بین چهار گروه پژوهشی……………………………… 91

جدول 14-4 جدول آزمون مقابله بین چهار گروه پژوهشی……………………………….. 92

جدول 15-4 جدول مقایسه میانگین گروهها………………………………………………….. 92

جدول 16-4 نتایج آزمون اتا و امگا به منظور سنجش وابستگی بین متغیرهای یادگیری و روشهای آموزشی چهارگانه 93

جدول 17-4 نتایج آماره های توصیفی نمرات نگهداری مطالب به تفکیک چهار گروه …….. 64

جدول 18-4 نتایج آماره های مربوط به فرض نرمال بودن در متغیر نگهداری مطالب.. 95

جدول 19-4 جدول نتایج آماره های مربوط به فرض همگنی واریانس ها…………….. 96

جدول 20-4 جدول نتایج تحلیل واریانس…………………………………………………….. 98

جدول 21-4 ضرایب مقابله بین چهار گروه پژوهشی………………………………………. 99

جدول 22-4 آزمون مقابله  بین چهار گروه پژوهشی……………………………………….. 99

جدول 23-4 ضرایب مقابله بین چهار گروه پژوهشی………………………………………. 100

جدول 24-4 آزمون مقابله بین چهار گروه پژوهشی………………………………………… 100

جدول 25-4 ضرایب مقابله بین چهار گروه پژوهشی………………………………………. 101

جدول 26-4 آزمون مقابله بین چهار گروه پژوهشی………………………………………… 101

جدول 27-4 نتایج آزمون های اتا و امگا به منظور سنجش میزان وابستگی بین متغیر نگهداری و روش های آموزشی چهار گانه ….. 102

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                          صفحه

نمودار 1-4 نمایش نمودار میله ای میانگین یادگیری در بین چهار گروه ………………. 81

نمودار 2-4 نمودار هیستروگرام و نرمال متغیر یادگیری…………………………………….. 83

نمودار 3-4 نمایش نمودار خطی میانگین نمرات یادگیری مطالب در بین چهار گروه مورد پژوهش   89

نمودار 4-4 نمایش نمودار میله ای میانگین نگهداری مطالب در بین چهار گروه مورد پژوهش         95

 

فهرست شکل ها

عنوان                                                                                         صفحه

شکل 1-2 طرح هفت مرحله گزینش هدف های آموزشی رالف تایلر…………………… 53

 

جهت دانلود کلیک کنید

دانلود پایان نامه ارتباط بین بهداشت روانی و پیشرفت تحصیلی

بیان مسئله
در تعریف اول بهداشت روانی به معنای سلامتی فکر است و منظور نشان دادن وضع مثبت و سلامت روانی و راههای دست یابی به آن است که در تعامل فرد و اجتماع نقشر موثری را میتواند به عهده بگیرد لازم است معیارهای سلامت روانی مشخص گردد.تا بتوان با توجه به آنها بیماری روانی را شناخت و در نتیجه برای احراز سلامت روانی فعالیت خود و از بیماری روانی دور ماند.
در تعریف دوم منظور از بهداشت روانی عبارت از رشته ای تخصصی از بهداشت عمومی است که در زمینه کاستن بیماریهای روانی و پیشگیری از این بیماری ها فعالیت می نماید. پس منظور از بهداشت روانی بررسی روشهای پیشگیری است در این مورد باید توجه داشت که اصول بهداشت روانی به سادگی بهداشت عمومی نیست(حسینی 1381)
در هر مفهوم بهداشت روانی نقش فرهنگ و آداب و رسوم خانوادگی اجتماعی و شرایط محیطی مورد تاکید قرار می گیرد.برای ما که در یک محیط اسلامی زیست می نماییم بهداشت روانی مفهوم اختصاص دارد.زیرا وقتی پیامبر(ص)می فرماید:«»یعنی برای تکمیل اخلاق پسندیده معبوث گشته ام،در حققت سراسر آموزش های دینی او چیزی جز آموزشهای بهداشت روانی نیست(بحارالانوار)با قاطعیت می توان گفت که آموزش های اسلامی بهترین وسیله،هم در پیشگیری از بیماریهای روانی و هم در دستیابی به کامل روانی می باشد.هدف اول از راه افزایش ظرفیت روانی افراد سالم و سالم سازی محیط از طریق تحریم مشروبات الکل و مواد مخدر،برداشت های منطقی و واقع بینانه نسبت به امور جنسی شرطی کردن افراد نسبت به اقناع طبیعی غریزی جنس از طریق ازدواج و ایجاد تنفر نسبت به انحراف های جنسی دستورات اکید نسبت به جلوگیری از تولید مثل مبتلایان به بیماری های روانی که همراه با قطع ارتباط با واقعیت هستند وعقب مانده های هوشی و صدها دستور اخلاقی، حقوقی،جزائی که همگی به بهتر کردن محیط خانواده و اجتماع کمک مینمایند،انجام میدهد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                 صفحه

فصل اول

مقدمه ………………………………………………………………………………….. 3-1

اهمیت و ضرورت پژوهش ………………………………………………………………….. 10

هدف پژوهش ……………………………………………………………………………….. 12

فرضیه پژوهش ……………………………………………………………………………… 12

متغیرهای پژوهش ……………………………………………………………………………. 13

تعاریف اصطلاحات  ……………………………………………………………………….. 15

فصل دوم

چهارچوب نظری و پیشینه های تحقیق ………………………………………………………….. 16

تاریخچه …………………………………………………………………………………………. 18

چهارچوب نظری پژوهش ……………………………………………………………………. 20

تعریف بهداشت روانی …………………………………………………………………………. 22

اهمیت و ضرورت بهداشت روانی ………………………………………………………………………. 26

هدف بهداشت روانی …………………………………………………………………………….. 31

پیشرفت تحصیلی ……………………………………………………………………………………. 32

آزمونهای پیشرفت تحصیلی ………………………………………………………………………….. 37

انگیزش و پیشرفت تحصیلی ………………………………………………………………………….. 38

پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج از کشور…………………………………………………. 39

بهداشت روانی و بهنجاری ……………………………………………………………………………… 41

بهداشت روانی و بیماری روانی ………………………………………………………………………….. 43

علل و افزایش شیوع بیماری های روانی ……………………………………………………………… 47

ملاک بهداشت روانی که فهرست شده ………………………………………………………………… 51

 مکتب بوم شناسی در بهداشت روانی ………………………………………………………………… 53

اصول تکاملی بهداشت روانی در مکتب اسلام ……………………………………………………. 54

نقش اسلام در سلامت جسمی و روحی فرد و جامعه تاثیر دین و دعا بر بهداشت روانی     56

تاثیر دعا بر سلامت روانی …………………………………………………………………………. 57

چگونه به بهداشت روانی خود کمک کنیم ………………………………………………………….. 60

پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………………….. 64

فصل سوم:

جامعه کلی پژوهش…………………………………………………………………………………. 74

جامعه آماری ………………………………………………………………………………………… 74

نمونه آماری و نمونه گیری ……………………………………………………………………………… 75

روش پژوهش …………………………………………………………………………………………….. 75

ابزار پژوهش…………………………………………………………………………………………….. 75

 

جهت دانلود کلیک کنید

دانلود پایان نامه ارتباط ورزش با افسردگی

«مقدمه»
تاریخچه مختصری از روانشناسی ورزش
روانشناسی ورزش به شکلهای مختلف از همن زمانی که روانشناسی پا به عرصه وجود گذاشت، بوجود آمده است. نخستین مطالعه ثبت شده در روانشناسی ورزش در قرن نهم انجام شده است. نورمن تریپلیت[1] (1898) آنچه را که به عنوان نخستین آزمایش در روانشناسی اجتماعی و نخستین آزمایش در روانشناسی ورزش ذکر می‌شود را انجام داد.
تریپلیت پدیده تسهیل اجتماعی (به طور مفصل در فصل 6 مورد بحث قرار می‌گیرد) را مورد بررسی قرار داد. او ثابت کرد که دوچرخه سواران تمایل دارند وقتی با شخص دیگری مسابقه می دهند نسبت به زمانی که به تنهایی دوچرخه سواری می‌کنند، سریعتر برانند. اما تریپلیت پژوهش مربوط به ورزش را بیشتر دنبال نکرد وتا 1920 که اصول روانشناسی ورزش به طور رسمی به ثبت رسید، کاری در این مورد انجام نگرفت.
در 1925 کلیمن گریفث[2] آزمایشگاه پژوهشی ورزش را در دانشگاه الینوئز[3]تاسیس کرد. گریفث، که روانشناسی ورزش را تثبیت کرد و کرسی دانشگاهی برای آن بوجود آورد، دو کتاب درسی مهم را نیز منتشر ساخت و به عنوان مشاور تیمهای حرفه ای ورزشی به کار خود ادامه داد، به همین دلیل اغلب به «پدر روانشناسی ورزش» معروف است. اما روند اولیه روانشناسی ورزش بسیار کند بود و آزمایشگاه پژوهشی ورزش در 1932 به دلیل فقدان بودجه تعطیل شد. (جارویس، 1380، ص15)
بین 1930 و 1960 (حداقل در جهان غرب) فعالیتهای اندکی در رشته روانشناسی ورزشی انجام گرفت. در اتحاد جماهیر شوروی (سابق) روانشناسی ورزش به طور رسمی مدت کوتاهی بعد از جنگ جهانی دوم مطرح گردید. البته بدستآوردن اطلاعات صحیح راجع به عملکرد روانشناسی ورزش شوروی در دوره جنگ سرد دشوار است، اما عموماً باور بر این است که، در خلال بازیهای المپیک ملبورن[4] (1960) تیمهای اروپا شرقی برای تیم های ملی خود روانشناسان ورزشی استخدام کردند (کریمرواسکولی 1994).

فهرست مطالب

 عنوان                                                                      صفحه

 مقدمه………………………………………………………………………………………

تاریخچه مختصری از روانشناسی ورزش……………………………………………………….. 1

فصل اول

بخش اول: نقد عملکرد ورزشی……………………………………………………………… 6

الف- عملکرد خوب و بد………………………………………………………………………….. 7

ب- عملکرد خوب، باخت…………………………………………………………………………. 7

ج- عملکرد ضعیف، برد……………………………………………………………………………. 8

د- عملکرد ضعیف، باخت…………………………………………………………………………. 8

بخش دوم: سطح انگیختگی/ فعال سازی………………………………………………… 10

کاهش انگیختگی/ فعال سازی………………………………………………………………….. 11

افزایش انگیختگی…………………………………………………………………………….. 12

بخش سوم: کنترل و هدایت انرژی…………………………………………………………. 13

شناخت سطح انرژی…………………………………………………………………………………. 13

کنترل سطح انرژی……………………………………………………………………………………. 14

هدایت سطح انرژی………………………………………………………………………………….. 16

خلاصه………………………………………………………………………………………………….. 18

بخش چهارم: فنون آرمیدگی………………………………………………………………….. 18

فواید آرمیدگی چیست؟…………………………………………………………………………….. 19

فنون آرمیدگی…………………………………………………………………………………………. 22

خلاصه………………………………………………………………………………………………….. 24

بخش پنجم: تمرین تجسمی…………………………………………………………………… 25

تمرین ذهنی برای اجرای بهتر……………………………………………………………………… 25

عنوان                                                                     صفحه

فنون تمرین ذهنی برای دو و میدانی…………………………………………………………….. 30

بخش ششم: تمرکز………………………………………………………………………………… 30

تمرکز و توجه…………………………………………………………………………………………. 33

نکته کلیدی…………………………………………………………………………………………….. 37

به سوی تمرکز بهتر…………………………………………………………………………………… 40

عوامل موثر در تمرکز………………………………………………………………………………… 43

افزایش تمرکز…………………………………………………………………………………………. 45

تمرین مرکزگرایی…………………………………………………………………………………….. 46

بخش هفتم: اطمینان………………………………………………………………………………. 47

اعتماد به نفس: عاملی مهم برای بهترین عملکرد ورزشی……………………………………. 47

نگرشها و اثراتشان روی اجرا………………………………………………………………………. 50

قرار گرفتن در چهارچوب صحیح ذهن…………………………………………………………. 54

استفاده از خودگفتاری……………………………………………………………………………….. 55

خود انگاره……………………………………………………………………………………………… 57

فنونی برای تکامل چهارچوب صحیح ذهن…………………………………………………….. 58

فصل دوم

بخش اول: انگیزش و ورزش…………………………………………………………………. 62

دیدگاههای انسانی به انگیزش: تئوری نیازهای مازلو………………………………………….. 63

تئوری انگیزه پیشرفت مک کلند و اتکینسون…………………………………………………… 66

ارزیابی تئوری FOS…………………………………………………………………………………. 67

بخش دوم: رویکردهای شناختی نسبت به انگیزش…………………………………… 68

اسناد…………………………………………………………………………………………………….. 68

مدل اسناد وینر………………………………………………………………………………………… 69

عنوان                                                                        صفحه

ناامیدی آموخته شده و آموزش بازسازی اسناد…………………………………………………. 70

خودباوری………………………………………………………………………………………. 71

پژوهش معاصر روی انگیزه مشارکت ورزشی…………………………………………………. 73

فصل سوم

مقدمه: تنیدگی…………………………………………………………………………………………. 75

بخش اول: تنیدگی و زندگی حرفه ای……………………………………………………. 77

بخش دوم: هزینه تنیدگی………………………………………………………………………. 78

تنیدگی خلبانهای خطوط تجاری………………………………………………………………….. 80

تنیدگی کارگران سکوهای صنایع تصفیه نفت و گاز………………………………………….. 81

تنیدگی کارمندان مراکز هسته ای…………………………………………………………………… 82

بخش سوم: تنیدگی در پاره ای حرفه های پزشکی و پیراپزشکی………………. 84

تنیدگی دندانپزشکان………………………………………………………………………………….. 84

تنیدگی پرستاران………………………………………………………………………………………. 85

تنیدگی مدیران موسسات……………………………………………………………………………. 87

بخش چهارم: تعامل سیستمها و شکل گیری پاسخهای ارگانیزم نسبت به

تنیدگی…………………………………………………………………………………………………. 89

نقش هورمونها…………………………………………………………………………………………. 89

محور هیپوفیز- غدد فوق کلیدی…………………………………………………………………… 89

مکانیزمهای تسریع کننده و بازدارنده ترشحات…………………………………………………. 90

بیماریهای تنیدگی…………………………………………………………………………………….. 91

بخش پنجم: زنان در برابر تنیدگی………………………………………………………….. 93

نشانگان تنیدگی زنان………………………………………………………………………………… 93

تنیدگی زنان کارمند…………………………………………………………………………………… 96

عنوان                                                                صفحه

بیماریهای تنیدگی ناشی از رویدادهای استثنایی، تهاجمهای عصر جدید و زندگی

در محیطهای افراطی………………………………………………………………………… 98

فصل چهارم

بخش اول: پیشگیری و درمان تنیدگی…………………………………………………….. 102

شیوه های سنتی……………………………………………………………………………….. 103

شیوه های جدید……………………………………………………………………………… 104

بخش دوم: درمانگریها و روشهای مبارزه علیه تنیدگی…………………………….. 107

تنش زدایی بدنی……………………………………………………………………………………… 108

تنش زدایی روانی…………………………………………………………………………………….. 108

تنش زدایی با استفاده از ابزار فنی………………………………………………………………… 109

روان درمانگری……………………………………………………………………………………….. 109

بخش سوم: پیشگیری و درمان تنیدگی در موسسات………………………………… 110

نتیجه………………………………………………………………………………….. 112

فصل پنجم

بخش اول: افسردگی در ایران………………………………………………………………… 114

افسردگی در غرب…………………………………………………………………………………… 118

نقدی بر روانشناسی افسردگی غرب……………………………………………………………… 134

فصل ششم

بخش اول: اعتماد به نفس……………………………………………………………………… 142

خودپنداره…………………………………………………………………………………… 143

خودپنداره آموختنی و قابل تغییرات………………………………………………………………. 143

خویشتن‌داری و تاثیر آن بر اعتماد به نفس کودک…………………………………………….. 146

ظاهرسازی و پرورش خودپنداره غیرواقعی…………………………………………………….. 148

عنوان                                                                      صفحه

روشهای تقویت خودپنداره کودک………………………………………………………………… 149

بخش دوم: اهمیت و نقش بازی…………………………………………………………….. 152

بازی و رشد خود…………………………………………………………………………………….. 153

انواع بازی………………………………………………………………………………………………. 155

فصل هفتم

بخش اول: چگونه بر کم تحرکی غلبه کنیم……………………………………………… 157

شیوه های تجربی برای رهایی از کم تحرکی……………………………………………………. 159

فصل هشتم

چگونه سلامتی به دست آورده خود را حفظ کنید…………………………………………….. 161

فصل نهم

درمان اختلالات روانی با ورزش………………………………………………………………….. 165

درمان استرس با یوگا………………………………………………………………………………… 166

کلاشا- منبع استرس………………………………………………………………………………….. 169

میدان های انرژی در بدن……………………………………………………………………………. 169

تحقیقات علمی یوگانیدرا…………………………………………………………………………… 170

ساماسکاراها……………………………………………………………………………………………. 171

غذا خوردن تحت استرس………………………………………………………………………….. 173

مقابله با استرس با روش SIT……………………………………………………………………… 178

فصل دهم

پایان نامه……………………………………………………………………………….. 181

- بررسی اثرات تربیت بدنی بر فشارهای جسمانی- روانی با عنوان شاغل و ارایه

الگوی بهینه ورزشی………………………………………………………………………………….. 182

- بررسی اثر ویتامینC,Eدر پیشگیری از ضعف سیستم‌ایمنی در ورزشکاران…………… 192

عنوان                                                                صفحه

- مقایسه رشد اجتماعی و اختلالات رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی ورزشکار

و غیر ورزشکار در شهر تهران…………………………………………………………………….. 194

فصل یازدهم

ترجمه مقالات اینترنتی

مقاله A: تراکم استخوان و افسردگی…………………………………………………………………………………………….. 200

مقاله B: تائید جنسیت در افسردگی: یافته‌های واگیر شناسی بدست آمده از مطالعات II و DEPRESI. 202

مقاله C: خدمات جمعی رفاهی براساس جنسیت افراد، ورزش و بازآفرینی نیروی از دست رفته زنان در

زمان ابتلا به افسردگی در “ایتون”……………………………………………………………………………………………….. 218

مقاله D: ارتباط کاهش سطح افسردگی در بزرگسالان با انجام حرکات ورزشی درحد متعادل…………… 223

فصل دوازدهم

منابع:

منابع فارسی……………………………………………………………………………………….. 229

منابع پایان نامه ای……………………………………………………………………………………….. 231

منابع اینترنتی با سایت Ebscohost……………………………………………………………………….. 232

ضمیمه

متن مقالات اینترنتی

مقاله A: متن انگلیسی تراکم استخوان و افسردگی……………………………………………………………..

مقاله B: متن انگلیسی تاثیر جنسیت در افسردگی، یافته های واگیر شناسی……………………………………..

مقاله C: خدمات جمعی رفاهی براساس جنسیت افراد، ورزش و بازآفرینی نیروی

از دست رفته زنان در زمان ابتلا به افسردگی در ایتون……………………………………………………….

مقاله D: متن انگلیسی ارتباط کاهش سطح افسردگی در بزرگسالان با  انجام

حرکات ورزشی در حد متعادل…………………………………………………………………………..

 

جهت دانلود کلیک کنید

ارزیابی عوامل استرس زای شغلی مدیران آموزشی مدارس متوسطه مناطق نوزده گانه شهر تهران

بیان مساله

در دنیای کنونی استرس به عنوان یکی از آفات نیروی انسانی محسوب شده است، اثرات مخرب استرس بر زندگی فردی و اجتماعی کاملا مشهود بوده و مدیران یکی از آسیب پذیرترین قشرها در برابر استرس هستند.علی رغم این نظر که فشارهای عصبی مفید نیز وجود دارد و مقداری از فشارهای عصبی برای ایجاد تحرک و تلاش در انسان ضروری است زمانیکه بحث فشار عصبی مطرح می شود بیشتر به عوارض و ضایعات آن توجه شده و فشار عصبی مضر مد نظر قرار می گیرد.به هر حال فشار عصبی آثار فراوانی بر عملکرد فعالیتهای اعضای سازمان دارد ، فشار عصبی حاد نیروی انسانی سازمان را ضایع می کند و پایه های سازمان را متزلزل می سازد بدین ترتیب است که فشار عصبی در سازمان همچون آفتی نیروها را تحلیل می برد و فعالیتها و تلاشها را عقیم می سازد.از میان نشانه های عمومی استرس موارد زیر از جمله بی اشتهایی یا اشتهای زیاد ، بیخوابی یا خواب بیش از اندازه، دردهای مداوم ،‌خلاء ذهنی و احساسی ، فشار در محیط کار، ‌درگیری با کارفرما ، ترس از شکست ، و غیره آشکارتر است. (غفوریان ، 1375، ص37)

به طور کلی ، بروز فشار در سازمانها کارآیی نیروها را می کاهد ، همکاری جای خود را به رقابت مخرب می دهد و ارتباطات سازمانی مختل می گردد.مدیری که گرفتار فشارهای عصبی و روانی است نمی تواند با زیر دستان خود رابطه صحیح برقرار نماید ، با فرادستان خود دچار مشکل می شود و ارباب رجوع را از خود ناراحت می کند.به علاوه ،‌عوارض ناشی از کم کاری ، تاخیر ،‌غیبت ، جابجایی ، ترک خدمت و در نتیجه کاهش بهره‌وری و عوارض فیزیکی ـ روانی  فشارهای عصبی ، خسارتهای جبران ناپذیری را برای سازمانها به ارمغان می‌آورد.

در میان سازمانهای اجتماعی، هیچ  سازمانی به اندازه آموزش و پرورش حساس نیست ،‌زیرا همچنانکه می دانیم آموزش و پرورش زیر ساز تمامی سازمانهای یک جامعه است و در این میان مدیران آموزشی از مهمترین ارکان تعلیم و تربیت می باشند.بنابراین بررسی عوامل فشار زای مدیران آموزشی می تواند گام مثبتی در جهت ارتقای شغلی آنان از طریق کاهش یا تعدیل تاثیر عوامل فشارزا و در نتیجه ،‌ارتقای آموزش و پرورش باشد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                     صفحه

 فصل اول- کلیات تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………. 1

بیان مساله………………………………………………………………………….. 2

ضرورت و اهمیت موضوع…………………………………………………………. 3

اهداف پژوهش………………………………………………………………………. 4

سوال و فرضیات پژوهش……………………………………………………………. 5

تعریف واژه های اساسی…………………………………………………………….. 6

فصل دوم- مبانی نظری تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………….. 9

تاریخچه استرس…………………………………………………………………….. 10

استرس…………………………………………………………………………….. 13

ماهیت فشار روانی…………………………………………………………………….. 15

نظریه های استرس…………………………………………………………………….. 16

   استرس بعنوان پاسخی درونی…………………………………………………. 16

   عوامل محیطی استرس……………………………………………………………. 18

   استرس بعنوان کنش متقابل……………………………………………………………… 18

   مدل خبرپردازی……………………………………………………………………………….. 20

   مقابله بعنوان پاسخی درونی……………………………………………………………………. 21

   مقابله متکی بر منابع محیط…………………………………………………………… 22

   مقابله از راه کنش متقابل……………………………………………………………… 22

فیزیولوژی فشار روانی…………………………………………………………………………. 23

شخصیت نوع B,A……………………………………………………………………………… 26

علائم و نشانه های استرس……………………………………………………………………….. 27

عوامل موثر در تشدید یا کاهش فشار روانی……………………………………………………… 29

علل استرس……………………………………………………………………………… 30

ده فرمان برای کنترل استرس……………………………………………………………….. 32

استرس شغلی…………………………………………………………………………………… 34

تقسیم بندی مشاغل برحسب استرس……………………………………………………………. 36

عنوان                                                                                                                     صفحه

رابطه میان استرس و قابلیت اجرای کار……………………………………………………………. 37

عوامل استرس زای شغلی…………………………………………………………………………… 39

1. حوزه اجتماعی و فرهنگی………………………………………………………………………… 40

     از خود بیگانگی و بی‌هنجاری…………………………………………………………………………… 40

     آب و هوا، رژیم غذایی و عوامل مشابه آن…………………………………………………………………… 41

     جابجایی مکرر……………………………………………………………………………………… 41

     رانندگی……………………………………………………………………………………. 41

     زندگی در شهر در مقایسه با زندگی در روستا…………………………………………………………….. 41

2. حوزه خانواده………………………………………………………………………………………. 42

3. حوزه شغلی………………………………………………………………………………….. 43

     ویژگیهای نقش…………………………………………………………………………………. 44

     ویژگیهای شغل…………………………………………………………………………………… 46

     روابط میان- فردی……………………………………………………………………………………. 47

     جو و ساختار سازمانی…………………………………………………………………………………… 48

     روشهای مدیریت منابع انسانی و فن آوری و خصوصیات مادی…………………………………. 49

     فن آوری خصیصه های مادی……………………………………………………………………………. 51

هزینه های استرس شغلی……………………………………………………………………………………….. 53

استراتژیهای مقابله با استرس در سازمان……………………………………………………………………….. 54

پیشنه تحقیقات………………………………………………………………………………………………. 56

     تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………………… 56

     تحقیقات داخلی………………………………………………………………………………………… 59

خلاصه فصل …………………………………………………………………………………………… 62

فصل سوم- روش تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………. 64

روش تحقیق……………………………………………………………………………………. 64

جامعه تحقیق…………………………………………………………………………………………. 65

نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………… 65

روش و ابزار گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………. 67

پرسشنامه…………………………………………………………………………………………… 68

عنوان                                                                                                                     صفحه

تعیین اعتبار و روایی……………………………………………………………………………… 69

روشهای آماری تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………… 70

فصل چهارم- تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………….. 72

الف- توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی……………………………………………………………………… 72

ب- بررسی آماری سوال و فرضیات تحقیق……………………………………………………………………. 83

     بررسی آماری سوال اصلی تحقیق………………………………………………………………………. 83

     بررسی آماری فرضیات تحقیق………………………………………………………………………… 84

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………. 90

فصل پنجم- نتیجه گیری و پیشنهادات

مقدمه……………………………………………………………………………………………… 91

خلاصه………………………………………………………………………………………… 92

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………… 93

پیشنهادات………………………………………………………………………………………………. 97

     پیشنهادات اجرایی……………………………………………………………………………….. 97

     پیشنهادات پژوهش………………………………………………………………………………….. 98

محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………… 99

منابع فارسی…………………………………………………………………………………………. 100

منابع لاتین…………………………………………………………………………………… 104

ضمائم………………………………………………………………………………………………..

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                     صفحه

جدول 1-3: حجم آمار و نمونه پنج ناحیه آموزش و پرورش……………………………………….. 67

جدول 2-3: عوامل استرس زای شغلی و سوالات مربوطه…………………………………………… 69

جدول 1-4: توزیع فراوانی نمونه پژوهش برحسب جنسیت………………………………………… 72

جدول 2-4: توزیع فراوانی نمونه پژوهش برحسب تحصیلات……………………………………… 74

جدول 3-4: توزیع فراوانی نمونه پژوهش برحسب رشته تحصیلی……………………………… 76

جدول 4-4: توزیع فراوانی نمونه پژوهش برحسب سنوات مدیریت…………………………… 78

جدول 5-4: شاخص نمرات توصیفی عوامل استرس زا برحسب جنسیت………………… 80

جدول 6-4: شاخص نمرات توصیفی عوامل استرس زا برحسب تخصص…………………. 81

جدول 7-4: شاخص نمرات توصیفی عوامل استرس زا برحسب سنوات مدیریت…… 82

جدول 8-4: بررسی عوامل استرس زای شغلی مدیران………………………………………………… 83

جدول 9-4: بررسی میانگینهای رتبه ای عوامل استرس زا به تفکیک جنسیت و

نتایج آزمون U- مان ویتنی……………………………………………………………………….. 85

جدول 10-4: بررسی میانگینهای رتبه ای عوامل استرس زا به تخصص و نتایج آزمون

U- مان ویتنی………………………………………………………………………………… 87

جدول 11-4: بررسی میانگینهای رتبه ای عوامل استرس زا به سنوات خدمت و

نتایج آزمون U- مان ویتنی……………………………………………………………………….. 89

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                                     صفحه

نگاره شماره 1-2: استرس بعنوان پاسخ درونی………………………………………………………………. 17

نگاره شماره 2-2: مدل تاثیر متقابل………………………………………………………………………………… 20

نگاره شماره 3-2: فیزیولوژی استرس………………………………………………………………………………. 24

نگاره شماره 4-2: رابطه میان استرس و قابلیت اجرای کار………………………………………….. 28

نگاره شماره 5-2: عاملهای مادی استرس در محیط کار……………………………………………… 52

 

جهت دانلود کلیک کنید