چکیده
در حدود ده هزار گونه از گیاهان گلدار یعنی حدود 3 درصد کل گونه های شناخته شده و 12 درصد از کل خانواده های گیاهی تحت عنوان گیاهان گوشتی معرفی شده اند. یکی از گروههای جذاب و مورد توجه گیاهان گوشتی را کاکتوسها تشکیل می دهند.
کاکتوسها به دلیل تنوع زیاد در شکل ظاهری، طرز آرایش خارها و تیغ ها، گوناگونی رنگ و اندازه گلها، رشد کند و نامحسوس به عنوان گیاهان گلخانه ای و پرورشی مورد توجه بسیاری از کلکسیونرها می باشند و به طور کلی شرایط گرم و خشک را می پسندند.
سعی شد با ایجاد شرایط مناسب گلخانه ای مجموعه ای از گیاهان گوشتی و کاکتویها از نظر مشخصات مورفولوژیکی و روش کشت و پرورش و تکثیر مورد مطالعه قرار گیرد. به خصوص گونه هایی از جنس Mammillaria که به خوبی در شرایط گلخانه ای رشد نموده و در بیشتر مواقع سال به گل بودند از نظر مورفولوژیکی و آناتومی مورد مطالعه قرار گرفتند.
فهرست
اصول نگهداری، تکثیر و پرورش کاکتوس
چکیده
مقدمه
تاریخچه
فصل 1 گیاه شناسی
1-1 آشنایی با کاکتوسها و مرفولوژی آنها
2-1 تفاوت کاکتوسها با گیاهان گوشتی
3-1 فیزیولوژی و متابولیسم گیاه
4-1 سیستم ریشه
5-1 خاک
6-1 آبیاری مناسب
7-1 نور و حرارت
1-7-1 چگونگی کاربرد نور مصنوعی
8-1 کود
9-1 به گل نشاندن
10-1 هوای مناسب
11-1 خواب زمستانی (استراحت گیاهی)
12-1 گزینش گلدان مناسب برای کاکتوسها
فصل 2 روشهای تکثیر و ازدیاد
1-2 انواع تکثیر
2-2 روش جنسی
1-2-2 نشاء کردن گیاهان دانه زاد کاکتوس و گیاهان گوشتی
3-2 دلایل استفاده روش غیر جنسی
4-2 قلمه زدن
5-2 پیوند زدن
1-5-2 پیوند سطحی
2-5-2 پیوند شکافی
3-5-2 پیوند مورب
4-5-2 پیوند خواب
فصل 3 اصول نگهداری و مراقبت
1-3 روش نگهداری در جایگاه سرپوشیده (فضای بسته)
2-3 روش نگهداری بیرون از جایگاه سرپوشیده (فضای باز)
1-2-3 روش نگهداری و پرورش کاکتوس در فروردین ماه
2-2-3 روش نگهداری و پرورش کاکتوس در اردیبهشت ماه
3-2-3 روش نگهداری و پرورش کاکتوس در خرداد ماه
4-2-3 روش نگهداری و پرورش کاکتوس در تیر ماه
5-2-3 روش نگهداری و پرورش کاکتوس در مرداد ماه
6-2-3 روش نگهداری و پرورش کاکتوس در شهریور ماه
7-2-3 روش نگهداری و پرورش کاکتوس در مهر ماه
8-2-3 روش نگهداری و پرورش کاکتوس در آبان ماه
9-2-3 روش نگهداری و پرورش کاکتوس در آذر ماه
10-2-3 روش نگهداری و پرورش کاکتوس در دی ماه
11-2-3 روش نگهداری و پرورش کاکتوس در بهمن و اسفند ماه
فصل 4 برخی بیماریها و آفات مضرر کاکتوس
1-4 نشانه ها و علل بیماریها
2-4 روشهای پیشگیری و درمان
3-4 حشرات و آفات مضرر
1-3-4 شته
2-3-4 شپشک های سپردار
3-3-4 شپشک های آردآلود
4-3-4 تریپیس ها و کندها
5-3-4 حلزونهای صدفدار و بی صدف
4-4 خفاشها و کاکتوسها – رشته های نامرئی توازن
فصل 5 طبقه بندی کاکتوسها و آشنایی با چند جنس از آنها
1-5 طبقه بندی کاکتوس
2-5 زیر خانواده سرئه
1-2-5 سرئنه Cereanae
2-2-5 هلیوسرئنه Hylocereus
3-2-5 اکینوسرئنه Echinocereanae
4-2-5 اکینوکاکتانه Echinocactanea
5-2-5 کاکتانه Cactanae
6-2-5 کوری فانتانه Coryphanthanae
7-2-5 اپی فیلانه Epiphyllanae
8-2-5 ریسپالیدانه Rhipsalidanae
3-5 جنس فرشته (بشقابی) Aeonium WEBB. crassulaceae
4-5 جنس فرشته (درختی) Aeonium arboretum WEBB.
5-5 جنس زبانک ها Adromischus LEM. (crassulaceae)
6-5 اپونتیا Opungtia
7-5 پرسیکا Pereskia
8-5 سرئوس Cereus
9-5 برزی کاکتوس Borzi cactus
10-5 تلوکاکتوس Thelo cactus
11-5 زیگوکاکتوسZygo cactus
12-5 فروکاکتوس Fero cactus
13-5 نوتوکاکتوس Noto cactus
14-5 لوبی ویا Lobivia
فصل 6
نتیجه گیری
خلاصه
چکیده :
سیاستهای پولی به مجموعه تدابیر و تصمیم هایی اطلاق می شود که از طریق بانک مرکزی برای کنترل حجم پول گرفته می شود تا از طریق تغییرات عرضه پول و نرخ بهره ، جریان مخارج جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و در نتیجه نیل به اهداف اقتصادی تسهیل گردد معمولاً سطح قیمتها، میزان اشتغال، میزان تولید واقعی، صادرات، واردات به عنوان مهمترین متغیرهای هدف در اقتصاد کلان مطرح می باشند که افزایش ، کاهش و یا ثبات آنها هدفهای مورد نظر اقتصادی، از جمله سیاستهای پولی محسوب می گردد.
در اقتصاد ایران بخش کشاورزی، در طی سه برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محور توسعه قرار گرفته است و سعی دولت بر این بوده است که جهت اعتبارات حتی المقدور به سمت بخشهای تولیدی کشارزی سوق نماید. بنابراین با توجه به اهمیت سیاست پولی بر بخشهای اقتصادی و اهمیت بخش کشاورزی در رسیدن به رشد و توسعه در این تحقیق به بررسی ارتباط سیاست پولی و ارزش افزوده بخش کشاورزی پرداخته شده است. برای برآورد رابطه بین ارزش افزوده بخش کشاورزی و حجم پول برای ایران طی دوره 81-1338 و با استفاده از تجزیه و تحلیل خود رگرسیونی VAR غیرمقید و بردار تصحیح خطا VECM و آزمون هم گرایی یومانسون و جوسیلیوس ، بدست آوردن روابط و برآورد مدل می پردازیم.
نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان می دهد که در بلندمدت اعمال سیاست پولی بر ارزش افزوده بخش کشاورزی اثر مثبت، معنی دار اما ناچیز داشته است و اثر خشکسالی در فاصله سالهای 80-1377 منفی بوده که منطقی نیز می باشد. و نیز باعث انتقال منحنی ارزش افزوده بخش کشاورزی به پایین شده است. در کوتاه مدت سیاست پولی انبساطی اثر معنی داری بر ارزش افزوده بخش کشاورزی نگذاشته است.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول : ضرورت تحقیق
(1-1) مقدمه
(1-2) اهمیت موضوع
(1-3) اهداف تحقیق
(1-4) فرضیات تحقیق
(1-5) روش تحقیق
(1-6) روش تحقیق
(2-1) تعریف سیاست پولی
(2-2) اهداف سیاستهای اقتصاد کلان
(2-3) اهداف سیاستهای پولی
(2-3-1) هدف اشتغال کامل
(2-3-2) هدف رشد اقتصادی
(2-4) نقش پول از دیدگاه مکاتب اقتصادی
(2-4-1) مکتب کلاسیک
(2-4-2) مکتب نئوکلاسیک
(2-4-3) مکتب کینزین
(2-4-4) مکتب پول گرایان
(2-4-5) مکتب کلاسیک جدید
(2-4-6) مکتب کینزی جدید
(2-4-7) چکیده دیدگاه مکاتب مختلف اقتصادی در مورد اثر سیاستهای پولی بر تولید
(2-5) ابزارهای سیاست پولی
(2-5-1) ابزارهای کمی سیاست پولی
(2-5-2) ابزارهای کیفی سیاست پولی
مقدمه
(3-1) عملکرد ابزارهای سیاست پولی در ایران
(3-2) عرضه پول در ایران
(3-2-1) بررسی میزان و نحوة کنترل بانک مرکزی بر پایه پولی
(3-2-2) بررسی میزان و نحوه کنترل بانک مرکزی بر ضریب تکاثر پولی
(3-3) مروری بر سیاستهای پولی در اقتصاد ایران
(3-3-1) عملکرد سیاست پولی طی برنامه اول توسعه اقتصادی – اجتماعی – فرهنگی (68-1372)
(3-3-2) عملکرد سیاستهای پولی ناظر بر بخش کشاورزی در طی برنامه اول توسعه
(3-3-3) سیاستهای پولی و اعتباری در سال 1372
(3-3-4) عملکرد سیاستهای پولی طی برنامه دوم توسعه اقتصادی – اجتماعی – فرهنگی (78-1374)
(3-3-5) عملکرد سیاستهای پولی ناظر بر بخش کشاورزی در طی برنامه دوم توسعه
(3-3-6) عملکرد سیاستهای پولی طی برنامه سوم توسعه اقتصادی – اجتماعی – فرهنگی
(3-3-7) عملکرد سیاستهای پولی ناظر بر بخش کشاورزی در طی برنامه سوم توسعه
(3-4) مروری بر سیاستهای اعتباری در اقتصاد ایران
(3-4-1) سیاستهای اعتباری طی برنامه اول توسعه اقتصادی – اجتماعی – فرهنگی
(3-4-2) سیاستهای اعتباری طی برنامه دوم توسعه اقتصادی – اجتماعی – فرهنگی
(3-4-3 ) سیاستهای اعتباری کشاورزی
(3-4-3-1) سیاستهای اعتباری کشاورزی توسط بانک مرکزی تعیین و ابلاغ می گردد.
(3-4-3-2) سیاستها و خط مشی های بانک کشاورزی
(3-5) نگاهی به وضعیت و روند ارزش افزوده بخش کشاورزی طی سالهای 81-1338
(3-5-1) موقعیت و اهمیت بخش کشاورزی در ایران
(3-5-2) بررسی روند ارزش افزوده بخش کشاورزی طی دوره 81-1338
(3-5-3) مطالعه ارزش افزوده زیربخشهای کشاورزی
(4-5-4) بررسی روند ارزش افزوده زیربخشهای کشاورزی طی دوره 80-1338
(4-1) مطالعات انجام شده در مورد سیاستهای پولی بر اساس انتظارات عقلایی
(4-1-1) مطالعات ختائی
(4-1-2) کاربرد مدل مشکین برای ایران (مطالعات نائینی)
(4-2) سایر مطالعات انجام شده
(4-2-1) مطالعات مقدسی
(4-2-2) مطالعات نائینی
مقدمه
(1-4) تشریح مدل
(2-4) داده های آماری
(3-4) آزمون ایستایی
(4-4) برآورد مدل
(4-5) نتیجه گیری
(4-5-1) نتایج حاصل از رابطه بلند مدت متغیرهای اسمی پولی و ارزش افزوده بخش کشاورزی
(4-5-2) نتایج حاصل از برآورد رابطه کوتاه مدت متغیرهای حجم اسمی پول و ارزش افزوده بخش
کشاورزی
(5-6) پیشنهادات
مقدمه
(الف – 1 ) سریهای زمانی ایستا (پایا) و ناایستا (ناپایا)
(الف – 2) آزمونهای ایستایی
(الف – 2-1) آزمون ایستایی با استفاده از همبستگی نگار و تابع خودهمبستگی (ACF)
(الف – 2-2 ) آزمون ریشه واحد و یکی – فولر (DF)
(الف 2-3) آزمون ریشه واحد (یکی – فولر پیشرفته)
(الف 2-4) تغییرات ساختاری و آزمون ریشه واحد ؟؟
(الف – 3) همگرایی
(الف – 4) مفهوم همگرایی به بیان دیگر
(الف – 5) آزمون همگرایی دومانسون و جوسیلیوس
(الف – 6) پردازش داده ها به روش VAR
(الف – 6-1) مقدمه
(الف – 6-2) فرایند VAR
(الف 6-3) تعیین طول وقفه ها
(الف – 7 ) پردازش داده ها به روش VECM
(الف – 7-1) مقدمه
(الف 7-2) فرایند مدل تصحیح خطا
نتایج مدل با نرم افزار 1-3 Eviews
جداول
فهرست منابع و مأخذ
چکیده انگلیسی
پیش گفتار
مدیریت و رهبری از ارکان هر سازمان و جامعه است. نیاز به مدیریت و رهبری در همه زمینه های فعالیت اجتماعی امری حیاتی است و شاید بتوان گفت که یکی از مهمترین فعالیتها در زندگی اجتماعی بشر امروز، مدیریت است. در عصر حاضر به کمک این فعالیت است که مأموریتها و اهداف سازمان تحقق می یابند، از منابع و امکانات موجود بهره برداری می شود و توانایی و استعداد انسانها از قوه به فعل در می آید. منابع انسانی و مادی بدون هدایت و رهبری لایق، رو به کاهش و نابودی می رود.
مدیر در هر رده ای که قرار داشته باشد، از مدیران ارشد و عالی تا مدیران پایه، در سرپرستی مستقیم و نظارت بر اجرای عملیات،برای موفقیت در انجام وظایف سازمانی خود نیازمند به کسب اطلاعات کافی می باشند. در دنیای سازمانی امروز که آکنده از مسایل و مشکلات و پیچیدگیهای آشکار و پنهان است، برای غلبه بر این شرایط نامطمئن، تنها راه، توانمند ساختن سازمان و مدیران آن از طریق کسب دانش ومهارت است.
آشنا ساختن مدیران و کارکنان با دانش مدیریت که جنبه های مختلفی را در بر می گیرد، می تواند تا حد زیادی برای حل و فصل مسایل و غلبه بر مشکلات و پیش بینی شرایط نامطمئن راهگشا باشد.
بدیهی است آموزش صحیح مدیران و در اختیار قرار دادن ابزار مناسب کار، باعث پرورش و آماده شدن مدیران شایسته، مبتکر و خلاق می شود و برخورداری آنان از ویژگی های اخلاقی و انسانی باعث رشد و تکامل مدیریت در سطح جامعه خواهد گردید.
فهرست مطالب و جداول و نگاره ها
عنوان صفحه
فصل اول : طرح تحقیق……………………………………………………………….. 1
مقدمه……………………………………………………………………………………. 2
بیان مسئله………………………………………………………………………………. 5
فرضیه پژوهش…………………………………………………………………………. 6
پرسش پژوهش…………………………………………………………………………. 6
هدف کلی پژوهش…………………………………………………………………….. 6
اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………………………. 7
تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها……………………………………………………. 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق…………………………………………………… 10
مقدمه……………………………………………………………………………………. 11
سیر تحول اندیشه مدیریت……………………………………………………………. 13
نظریه های کلاسیک……………………………………………………………………. 15
نظریه مدیریت علمی………………………………………………………………….. 15
نظریه های مدیریت اداری…………………………………………………………….. 16
مدیریت بوروکراتیک………………………………………………………………….. 17
نظریه های نئوکلاسیک………………………………………………………………… 18
نگاره 1-2 – عناصر بوروکراسی مورد نظر وبر…………………………………….. 18
مطالعات هاثورن……………………………………………………………………….. 19
نهضت روابط انسانی………………………………………………………………….. 20
جدول 1-2 تئوری Y,X……………………………………………………………….. 21
نظریه های موقعیتی و اقتضایی………………………………………………………. 22
نظریه اقتضایی فیدلر…………………………………………………………………… 24
شکل 1-2- دستاوردهای الگوی فیدلر………………………………………………. 26
نگرش اقتضایی…………………………………………………………………………. 27
رهبری و مدیریت، تفاوت ها و شباهت ها ………………………………………… 30
تخصص و تجربه در مدیریت………………………………………………………… 32
مدیریت اسلامی………………………………………………………………………… 33
پایان نامه ها……………………………………………………………………………. 35
فصل سوم: روش اجرای پژوهش…………………………………………………….. 36
مقدمه……………………………………………………………………………………. 37
روش پژوهش………………………………………………………………………….. 37
متغیرهای مستقل و وابسته……………………………………………………………. 37
جامعه آماری……………………………………………………………………………. 38
شیوه نمونه گیری………………………………………………………………………. 38
ابزار جمع آوری داده ها………………………………………………………………. 39
پایایی و روایی ابزار تحقیق………………………………………………………….. 39
فصل چهارم: تحلیل یافته های پژوهش……………………………………………… 41
مقدمه……………………………………………………………………………………. 42
الف – توصیف داده ها………………………………………………………………… 42
جدول 1-3- داده های حاصل از اجرای پرسشنامه ها…………………………….. 44
ضریب همبستگی با روش نمره های اصلی…………………………………………. 47
تفسیر و بیان نتیجه…………………………………………………………………….. 47
ب – تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………… 47
فصل پنجم: نتایج پژوهش…………………………………………………………….. 48
خلاصه پژوهش………………………………………………………………………… 49
پایایی و روایی ابزار تحقیق………………………………………………………….. 52
تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………. 53
محدودیت ها و مشکلات پژوهش…………………………………………………… 54
پیشنهادها ………………………………………………………………………………. 55
منابع و مآخذ…………………………………………………………………………… 56
پیوست ها………………………………………………………………………………. 57
بیان مسئله:
کنترل میزان رشد جمعیت یکی از مهمترین شاخصهای توسعه بحساب می آید. جمعیت دنیا در سال 1950 دو و نیم میلیارد نفر بوده و اکنون از مرز 6 ملیارد نفر گذشته است و پیش بینی می شود در سال 2025 میلادی به 5/8 میلیارد نفر برسد طی همین سالها در ایران روند رشد جمعیت از متوسط دنیا بالاتر بود و جمعیت 10 میلیونی 100 سال قبل اکنون به نزدیک به 7 برابر رسیده است[i].
کشور جمهوری اسلامی ایران که در دوران سالهای اولیه انقلاب دارای رشد جمعیت بالا و در حدود7/2 (که تا 4/3 نیز ذکر شده است)[ii] و در سالهای اخیر این میزان رشد تا حدود 7/1 (و مواردی تا 2/1 نیز ذکر شده) کاهش یافت این کاهش رشد جمعیت ناشی از اجرای طرحها و برنامه های کنترل جمعیت در سالهای اخیر بوده است.
هرم سنی جمعیت ایران در سالهای اول بعد از انقلاب شکلی مخروطی با قاعده پهن به خود گرفت که این شکل نشانگر رشد جمعیت بالا است و در سالهای بعد این رشد بسرعت کنترل و باعث تغییر در شکل نمودار فوق گردید بطوری که اکنون یک ناحیه فرو رفته در قاعده مخروط را می توان بوضوح مشاهده کرد مشابه این تغییر را می توان در نمودار رشد جمعیت کشور های اروپایی و بخصوص در کشور آلمان پس از جنگ جهانی اول مشاهده نمود که البته این تغییر شکل نمودار در اروپا در بین گروه جوانان و افراد میانسال (بویژه مردان ) و بدلیل کشته شدن سربازان در جنگ بوده است در حالی که تغییر شکل مزبور در کشور ما ناشی از کنترل رشد جمعیت و تنظیم خانواده می باشد.
کشور ایران دارای جمعیت جوانی می باشد و برابر آمار (در زمان مطالعه) حدود 35% جمعیت کشور را افراد زیر 18 سال تشکیل می دهند این آمار اهمیت تحقیق در مسائل جوانان و از جمله مسئله ازدواج را روشن تر می نماید[iii].
براساس مطالعات انجام شده در سال 1365 از سوی سازمان ثبت احوال نشان می دهد که 99 در صد از زنان کشور ما موفق به ازدواج می شوند و تنها یک درصد آنان تا پایان عمر خود موفق به ازدواج نمی شوند[iv].
شاخص دیگر میانگین طول مدت ازدواج است که این رقم در جامعه ما بسیار بالا است.
الگوی ازدواج در ایران بر اساس باور مردم به این گونه است که شوهر باید از زن بزرگتر باشد و میزان تفاوت سن حداقل 5 سال را لازم و این اختلاف سن را ضامن بقای خانواده ها می دانند.
همچنین طبق تحقیق انجام شده از سوی سازمان ثبت احوال میزان تفاوت سنی زن و مرد در کشور طی سالهای دهه 60 بین 8/4 تا 1/5 بوده است[v] اخیرا مجلس شورای اسلامی نیز در یک طرح پیشنهادی سن قانونی ازدواج برای مردان 18 و برای زنان را 15 سال اعلام نمود.
آمار های موجود اختلاف سن زن و مرد را در جوامع مختلف و از جمله در جوامع غربی نیز در همین حدود نشان می دهد تا به آنجا که فرمول زیر را که از دوران ارسطو باقی مانده است برای تعیین سن مناسب ازدواج زن و مرد صادق دانسته اند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
بیان مسئله: 1
اهداف: 5
هدف کلی: 5
بررسی الگوی سنی ازدواج در ایران و برآورد وضعیت آن در سالهای آینده 5
اهداف اختصاصی: 5
اهداف کاربردی: 5
سئوال ها: 5
فرضیات: 5
روش تحقیق: 6
نمونه گیری: 7
ملاحظات اخلاقی: 7
پیش آزمایی: 7
نتیجه بررسی: 7
تحلیل داده ها: 8
بررسی وضع موجود : 8
گروه های سنی ازدواج: 15
برآورد وضعیت الگوی سنی ازدواج در آینده کشور: 19
آغاز بحران: 20
برآورد رقمی: 23
پیشگیری: 25
نتیجه گیری.. 26
منابع: 27
فصل اول
دوره پیدایش نظریه های مکتب کلاسیک
در ا.واخرسال 1800 میلادی مجموعه ای ازمفاهیم تازه درباره سازمان وهم اکنون به عنوان نظریه کلاسیک شناخته شده است به گونه ای وسیع گسترش یافت تا ثیر نظریه کلاسیک سا زمان هم اکنون نیز با رز وبرجسته است چندان اثار ان دربسیاری از سازمانهای پیچیده مشا هده می شود درواقع مفا هیم کلا سیک سازمان در مقیاس وسیعی ازسازمانهای بزرگ وپیچده مصداق پیدا میکند تا ثیر بسزایی درتکا مل تمدن نوین داشته است نظریه کلاسیک سازمان را سا ختاری ازروابط قدرت نقش ماه فعا لیتها وارتباط تلاش بین افراد وجود دارد تعریف میکند بطور کلی طبق این نظریه سازمان یک ساختار مکانیستی بیروح وغیرقابل انعطاف است نظریه کلاسیک درسه مسیرتحول یافت بورد کراسی اداری ومدیریت علمی اساس این سه جریان با فرضیات مشابهی پایه ریزی شده وتاثیر علمی اساس انها یکسان است همچنین هر سه جریان در مقطع زمانی رشد وتوسعه یافتند (1950 –1900میلادی ) در اینجا این سه نظریه را به افتخارشرح می دهیم ( گوئل کهن 1371)
فهرست مطالب:
فصل اول:
ـ مقدمه
ـ موقعیت جغرافیایی مدرسه
ـ هدف ازتاسیس
ـ تاریخچه تاسیس
فصل دوم:
ـ مباحث نظری
فصل سوم:
ـ امکانات فیزیکی ( الکتریسیته، نور، حرارتی )
ـ درصد فضاهایی که به قسمتهای مختلف اختصاص یافته
است (کل مساحت زمین، مساحت کتابخانه ، مساحت
آزمایشگاه ، مساحت نمازخانه)
فصل چهارم:
ـ امکانات پرسنلی
ـ کادر آموزشی
ـ چارت سازمانی
ـ جدول آماری معلمین
ـ شرح وظایف مدیر ومعاون
ـ شرح وظایف معلم امورپرورشی ومعاون
فصل پنچم:
ـ بودجه ( هزینه های جاری، سرمایه ایی، سرانه)
ـ جدول آمار بودجه
فصل ششم:
ـ اهداف دوره دبیرستان
ـ شیوه مدیریت
ـ جدول آمار برنامه هفتگی
ـ رسیدگی به حضور وغیاب( معلمان ودبیران آموزشی)
ـ علل به وجود آمدن ساعات جبرانی وتشکیل کلاسهای فوق
برنامه
ـ میزان استفاده از وسایل کمک آموزشی
ـ چگونگی تدریس معلمان
ـ چگونگی تشکیل شورای دانش آموزان مدرسه وانتخاب
مبصر
ـ ارزیابی وسنجش نمرات دانش آموزان
ـ بررسی میانگین یکسال آموزشگاه
فصل هفتم:
ـ نحوه برگزاری انجمن اولیاء مربیان
ـ نمونه ایی ازبخشنامه ها وآئین نامه ها( درمورد انجمن اولیاء مربیان واینکه آیاانجمن اولیاء مربیان توجه لازم را می نمایند)
ـ شورای اسلامی (دانش آموزان وانجمن اسلامی)
ـ انواع مسابقات تربیتی وبرگزاری جشنها
ـ طرحها وفعالیتهای گروهی
ـ برگزاری ارتباط مدرسه با نهادها
ـ بسیج دانش آموزان ونمونه ای ازفرم بسیج
فصل هشتم:
ـ مقایسه آموزشگاه با معیارهای ازقبل تعیین شده
ـ نحوه ارزشیابی
ـ تجزیه هر تحلیل عملکرد
ـ نتیجه گیری وارائه پیشنهادات