دانلود پایان نامه از دلاکروا تا نئوامپرسیونسیم

پیشگفتار

در این پیشگفتار ابتدا ما خلاصه ای از زندگی نامه دلاکروا ، نقاش برجسته که در 30 آوریل 1798 میلادی به دنیا آمد، می پردازیم و دلاکروا هنرش را از مادرش به ارث برد و با اینکه وی در دوره نوجوانی پدر و مادر خود را از دست داد وی هیچگاه خود را در این راه گم نکرد و به جنگ های آفریقا رفت و شاهکارهای متعددی خلق کرد و آثار معروف او قتل عام کیوس ، فاجع سیو، آزادی و رهبر مردم از آن جمله است. در هنر کلاسیک آزادی اندیشه و فراگیری دموکراسی ظاهراً هرگز با خشونت و انتظام سازگار نیست و رابطه پس طبیعت گرایی و انتزاع در هنرهای تجسمی عصر کلاسیک حتی از آنچه در نمایشنامه می بینیم پیشرو و بارزتر است.

رمانتیک جنبشی است که در اواخر دوره هیجدهم و اوایل سده نوزدهم فسخ و شکل گرفت، رمانتیسم بیشتر گرایش ذهنی ارائه می دهد تا مجموعه ای روش های سبک شناسنامه و بیشتر با بیان ایده ای مرتبط است و نوکلاسیک را باید نهفتی بر پسندی هشیارانه دانست که در سده هیجدهم واکنشی انزجار آمیز علیه افرط گریها و هنر نماییهای باروک دارد و کلاسیسم هنری است بر مبنای اصول و الگوهای ریشه یافته از دوران باستان، و این اصطلاح در برابر هنر رمانتیک است و ویژگی رمانتیک از رشد دادن به جنبه های اجتماعی بود. رئالیسم یکی از جنبش های هنری و ادبی سده نوزدهم است که در فرانسه به وجود آمد و داده رئالیسم یعنی طبیعت گرایی می باشد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                   صفحه

پیشگفتار

مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. 1

فصل اول : کلاسیک و رمانتیک

هنر اوزن و لاکروا ………………………………………………………………………………………… 3

هنر کلاسیک و دموکراسی……………………………………………………………………………… 5

رمانتیک   …………………………………………………………………………………   8

نئوکلاسیک …………………………………………………………………………………………………. 10

رمانتیک در برابر کلاسیک …………………………………………………………………………….. 13

مقایسه کلاسیک و رمانتیک……………………………………………………………………………. 14

فصل دوم : رئالیست و ناتورالیست

گوستا و کوربه …………………………………………………………………………………………….. 21

ژان فرانسوا میله……………………………………………………………………………………………. 23

انور دمیه……………………………………………………………………………………………………… 25

نانوتورالیست……………………………………………………………………………………………….. 28

 فصل سوم : امپرسیونیسم و تئوامپرسیونسیم

امپرسیونسیم…………………………………………………………………………………………………. 36

امپرسیونسیم در سینما و عکاسی……………………………………………………………………… 42

پیدایش نئوامپرسیونیسم…………………………………………………………………………………. 43

نئوامپرسیونسیم…………………………………………………………………………………………….. 47

فعالیت های وان گوگ ………………………………………………………………………………….. 53

نظریه سینیاک……………………………………………………………………………………………….. 54

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………… 58

فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………. 60

شرح کار عملی

تصاویر کار عملی

جهت دانلود کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.