پیشگفتار
در این پیشگفتار ابتدا ما خلاصه ای از زندگی نامه دلاکروا ، نقاش برجسته که در 30 آوریل 1798 میلادی به دنیا آمد، می پردازیم و دلاکروا هنرش را از مادرش به ارث برد و با اینکه وی در دوره نوجوانی پدر و مادر خود را از دست داد وی هیچگاه خود را در این راه گم نکرد و به جنگ های آفریقا رفت و شاهکارهای متعددی خلق کرد و آثار معروف او قتل عام کیوس ، فاجع سیو، آزادی و رهبر مردم از آن جمله است. در هنر کلاسیک آزادی اندیشه و فراگیری دموکراسی ظاهراً هرگز با خشونت و انتظام سازگار نیست و رابطه پس طبیعت گرایی و انتزاع در هنرهای تجسمی عصر کلاسیک حتی از آنچه در نمایشنامه می بینیم پیشرو و بارزتر است.
رمانتیک جنبشی است که در اواخر دوره هیجدهم و اوایل سده نوزدهم فسخ و شکل گرفت، رمانتیسم بیشتر گرایش ذهنی ارائه می دهد تا مجموعه ای روش های سبک شناسنامه و بیشتر با بیان ایده ای مرتبط است و نوکلاسیک را باید نهفتی بر پسندی هشیارانه دانست که در سده هیجدهم واکنشی انزجار آمیز علیه افرط گریها و هنر نماییهای باروک دارد و کلاسیسم هنری است بر مبنای اصول و الگوهای ریشه یافته از دوران باستان، و این اصطلاح در برابر هنر رمانتیک است و ویژگی رمانتیک از رشد دادن به جنبه های اجتماعی بود. رئالیسم یکی از جنبش های هنری و ادبی سده نوزدهم است که در فرانسه به وجود آمد و داده رئالیسم یعنی طبیعت گرایی می باشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار
مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. 1
فصل اول : کلاسیک و رمانتیک
هنر اوزن و لاکروا ………………………………………………………………………………………… 3
هنر کلاسیک و دموکراسی……………………………………………………………………………… 5
رمانتیک ………………………………………………………………………………… 8
نئوکلاسیک …………………………………………………………………………………………………. 10
رمانتیک در برابر کلاسیک …………………………………………………………………………….. 13
مقایسه کلاسیک و رمانتیک……………………………………………………………………………. 14
فصل دوم : رئالیست و ناتورالیست
گوستا و کوربه …………………………………………………………………………………………….. 21
ژان فرانسوا میله……………………………………………………………………………………………. 23
انور دمیه……………………………………………………………………………………………………… 25
نانوتورالیست……………………………………………………………………………………………….. 28
فصل سوم : امپرسیونیسم و تئوامپرسیونسیم
امپرسیونسیم…………………………………………………………………………………………………. 36
امپرسیونسیم در سینما و عکاسی……………………………………………………………………… 42
پیدایش نئوامپرسیونیسم…………………………………………………………………………………. 43
نئوامپرسیونسیم…………………………………………………………………………………………….. 47
فعالیت های وان گوگ ………………………………………………………………………………….. 53
نظریه سینیاک……………………………………………………………………………………………….. 54
نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………… 58
فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………. 60
شرح کار عملی
تصاویر کار عملی