مقدمه
تلقی ما از « واقعیت » آن چیزی است که در اطرفمان می گذرد بی آنکه ما
بعنوان نیروئی کارساز در شکل دادن آن مشارکت کنیم مثلا گردش زمین به دور
خورشید از دیدگاه ما واقعیتی مسلم و بدیعی است چرا که بوسیله اراده طبیعت
صورت می گیرد .
« نیروی استقلال آدمی در مواجهه با « واقعیت » اغلب مقهور روابط زنجیره ای علت و معلولی
می شود و در نهایت راهی جز قبول آن به عنوان « واقعیت » اول (First Real)
یا « بازتاب فیزیکی » هستی ندارد . اما این یک روی سکه است .آدمی آمیخته از
دو جهان عظیم و پرانرژی است
« واقعیت » به ما می گوید که زمین به دور
خویش وبه دور خورشید میگردد اما « واقعیت برتر» این پدیده را به مثابه یک
سوال هستی شناسانه فلسفی مطرح می کند .
«آدمی موجود غریبی است که هر
اینه در وجود خود مداقه کندبیشتر به این نکته پی می برد که « نشانی از
خداوند را بر دوش می کشد » در طول تاریخ از ظهور بشرتاکنون همواره میلی
برای کاوش رازهای جهان با انسان همراه بوده است و در این راه آنچه به آدمی
نیرو می داده تاسیر تکامل عقلانی خویش را بپیماید اعتماد قلبی او به امکان
وجود جهانی آرمانی و مطلوب و لو در ذهنش بوده است .
فهرست مطالب
عنوان……………………………………………………………………………………………………… صفحه
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………
بخش اول : تقدس
فصل 1 : تعریف تقدس وروحانیت در هنر ……………………………………………………….
فصل 2: تقدس در هنر …………………………………………………………………………………
بخش دوم : تقدس هنر
فصل 1: تعریف هنر……………………………………………………………………………………..
فصل 2 : انسان و بیان احساسات مقدس در هنر …………………………………………………
فصل 3: شناخت معنوی هنر ………………………………………………………………………….
فصل 4: تبار شناسی هنر مقدس ……………………………………………………………………..
فصل 5: دین و هنر معنوی ……………………………………………………………………………
فصل 6: نمونه ای از سبک شناختی ………………………………………………………………….
بخش سوم : تقدس در نقاشی
فصل 1: تقدس نقاشی ………………………………………………………………………………….
فصل 2: معنای تقدس در نقاشی و چند نمونه آمار ………………………………………………
فصل 3: تقدس رنگ در نقاشی ………………………………………………………………………
بخش چهارم: الحاقات
- نتیجه گیری
- فهرست منابع و ماخذ
- فهرست تصاویر
- منابع اینترنتی
- واژگان فارسی
- واژگان لاتین
- گزارش کار عملی