دانلود مقاله نغمـة عشـق – موسیقی هندی

جنبه های تاریخی:
با نگاهی به تاریخ بشر سبک های گوناگون و مشخصی را در پهنه وسیع زندگی موسیقایی انسان مشاهده می کنیم که همیشه هم در حال تحول بوده اند. ما شاهد رشد و پیشرفت گامهای پنتاتونیک  در شرق آسیا، صورت های ظریفی از اوزان چندآوایی در به صدا در آوردن ناقوسها  و دیگر آلات موسیقی ضربی  در نواحی اطراف اندونزی و جنوب شرقی آسیا هستیم. در غرب آسیا، محدوده عربی زبان شمال آفریقا، ایران، پاکستان، هند و بنگلادش چنان نظام ملودیکی به ثمر رسیده است که در نهایت زیبایی و هماهنگی قرار دارد و در آن از صدای انسان به عنوان زیباترین و رساترین عنصر موسیقایی استفاده می شود.
آنگاه می رسیم به سیاهان آفریقا و در آنجا شاهد کهن ترین اوزان بشری هستیم که از آنها به عنوان ضروری ترین عناصر اجتماعی استفاده می شده، اجتماعی که در آن زندگی بشر پوشیده در اصوات بوده و این اصوات بودند که در عملی ترین و در عین حال رویایی ترین وجه ممکن به زندگی بشر آن دوره معنی می دادند.

                                                             فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                     صفحه

 آغاز سخن……………………………………………………………………………………………… 2

فصل اول

جنبه های تاریخی…………………………………………………………………………………… 3

جنبه های عرفانی و معرفت شناسانه………………………………………………………….. 6

تجربه زیباشناسانه موسیقی درهند……………………………………………………………… 15

فراگیری موسیقی هندی…………………………………………………………………………… 17

بررسی اسطوره شناسانه راگاها در موسیقی هندی………………………………………… 19

ناگاوارالی و پوناگاتودی، راگا……………………………………………………………………. 21

وارالی، راگا……………………………………………………………………………………………. 21

مگارانگینی یا مگ مالر، راگا……………………………………………………………………… 21

دیپاکا، راگا…………………………………………………………………………………………….. 22

گونداک ری آ، راگا…………………………………………………………………………………. 24

آهی ری، راگا………………………………………………………………………………………… 26

سخن آخر……………………………………………………………………………………………… 29

فصل دوم

رقص (Dance)………………………………………………………………………………………

شرح اسلایدها……………………………………………………………………………………… 53

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………….. 55

 

جهت دانلود کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.