بیان مسأله: سازمانها برای هدایت فعالیتهای خود در مسیر نیل به اهداف تعیین شده، به برنامه ریزی می پردازند در این مسیر همواره ممکن است موانع و محدودیتهائی بروز کند و سیستم سازمانی را منحرف سازد هر یک از این موانع ممکن است عاملی برای انحراف یا متوقف ساختن حرکت سازمان گردد. بنابراین همواره باید از یک ساز و کار اصلاح کننده یا خرده سیستم کنترل، برای حفظ عملکرد سازمان در جریان دستیابی به اهداف تعیین شده استفاده شود. کنترل یکی از وظایف حایز اهمیت مدیران است که ضمن ارتباط با سایر وظایف آنها، عاملی مؤثر در تحقق اهداف و برنامه های سازمان تلقی میشود. هنگامی که برنامه ریزان به پیش بینی وضعیت آینده می پردازند باید ساز و کارهایی را برای تصحیح خطاهای احتمالی برنامه در نظر بگیرند مفاهیم «برنامه ریزی» و «کنترل» معمولاً در کنار هم مطرح می شوند زیرا مدیران در فراگرد کنترل، وضع موجود (عملکرد) را با وضع مطلوب (برنامه) مقایسه می کنند و بر اساس این مقایسه، به برنامه ریزی مجدد (تصحیح) مبادرت می کنند یعنی با تشخیص «فاصله وضع موجود با وضع مطلوب» یا تطبیق «عملکردها با اهداف» به تصحیح انحرافها می پردازند به همین دلیل گفته می شود که «کنترل با همه وظایف مدیریت ارتباط دارد ولی ارتباط آن با فراگرد برنامه ریزی از اهمیت ویژهای برخوردار است» (رضائیان، 1380، ص 495).
فهرست مطالب
عنوان صفحه
-1-1 بیان مسأله:…………………………………………………………………… 1
-2-1 ضرورت تحقیق: …………………………………………………………………………… 3
-3-1 اهمیت تحقیق: ……………………………………………………………………………… 4
-4-1اهداف تحقیق: ………………………………………………………………………………. 5
-1-4-1هدف اصلی: ………………………………………………………………………………. 5
-2-4-1 سؤالات تحقیق: ………………………………………………………………………….. 6
-5-1 فرضیات تحقیق: …………………………………………………………………………….. 6
-6-1واژگان تخصصی تحقیق: ………………………………………………………………….. 7
-7-1متغیرهای تحقیق: ……………………………………………………………………………. 7
-1-7-1متغیرهای مستقل: …………………………………………………………………………. 7
-2-7-1 متغیرهای وابسته: ………………………………………………………………………….. 8
-3-7-1متغیرهای تعدیل کننده: …………………………………………………………………. 8
-8-1محدودیتهای تحقیق: ……………………………………………………………………….. 8
-2-9-1قلمرو زمانی: ………………………………………………………………………………. 9
-3-9-1 قلمرو مکانی: ……………………………………………………………………………… 9
-10-1روش تحقیق: ………………………………………………………………………………. 9
-1-10-1روش گردآوری اطلاعات و داده ها: ……………………………………………….. 9
-2-10-1 جامعه آماری: …………………………………………………………………………… 9
-3-10-1روش نمونه گیری: …………………………………………………………………….. 9
-4-10-1روش تجزیه و تحلیل اطلاعات: ……………………………………………………… 10
-1-1-2تاریخچه گمرک: ……………………………………………………………………….. 10
-2-1-2آشنایی با گمرک جمهوری اسلامی ایران: …………………………………………. 15
ساختار اداری معاونت اداری………………………………………………………………………. 18
-2-2تحقیقات انجام شده در ایران و جهان: ………………………………………………….. 21
-1-2-2 تحقیقات انجام شده در ایران: …………………………………………………………. 21
-1-1-2-2موضوع: ………………………………………………………………………………… 21
نتیجهگیری: ………………………………………………………………………………………….. 25
2-1-2-2موضوع: …………………………………………………………………………………… 26
2-3اهمیت مدیریت منابع انسانی برای سازمانها: ………………………………………………. 35
3-3وظایف مدیریت منابع انسانی: ……………………………………………………………….. 38
1-3-3اجزای نظام مدیریت نیروی انسانی: ……………………………………………………… 38
4-3-2اهمیت و فوائد ارزشیابی عملکرد: ……………………………………………………….. 40
4-3-2مقاصد ارزشیابی عملکرد: ………………………………………………………………… 43
5-2جایگاه ارزشیابی عملکرد در مدیریت منابع انسانی: …………………………………….. 45
6-3-2تاریخچه ارزیابی عملکرد: ………………………………………………………………… 49
7-3-2تاریخچه ارزشیابی عملکرد در ایران: …………………………………………………… 51
7-3-2طبقهبندی نظامهای ارزشیابی عملکرد: ………………………………………………… 52
8-3-2بررسی عوامل مورد ارزشیابی: ……………………………………………………………. 56
9-3-2روشها و فنون ارزشیابی شایستگی کارکنان: …………………………………………… 59
اندازه گیری تولید: …………………………………………………………………………………. 60
2میزان فروش: ………………………………………………………………………………………. 60
3آمار پرسنلی: ………………………………………………………………………………………. 61
4آزمونهای عملکرد: ……………………………………………………………………………….. 62
5اندازه گیری عملکرد واحد های مختلف: …………………………………………………….. 62
3-3-9-3-2مقایسه زوجی: ……………………………………………………………………….. 71
10-3-2محدودیتهای ارزیابی: ……………………………………………………………………. 87
14-4-10-3-2- سوگیری تمایل شخصی یا عدم تمایل شخصی: …………………………. 92
16-4-10-3-2- خود شیرینی: ……………………………………………………………………. 93
12-3-2- ویژگیهای نظام ارزیابی اثر بخش: ………………………………………………….. 101
13-3-2- قابلیت اعتماد Relibility: ………………………………………………………..
14-3-2- عوامل مؤثر در پایایی آزمون: ………………………………………………………… 111
15-3-2- اعتبار Validity : …………………………………………………………………….
17-3-2- عوامل مؤثر بر روایی آزمونها: ……………………………………………………….. 119
18-3-2- مدل تحقیق: ……………………………………………………………………………… 122
منابع فارسی: ………………………………………………………………………………………… 144
منابع لاتین: ………………………………………………………………………………………….. 147