مقدمه
در عصر حاضر هر روز ما شاهد تغییر و تحولاتی در سطح جهان هستیم که این تغییرات بر روی افراد آن جامعه اثر می گذارد.
افراد می خواهند به نوعی، از تغییر و تحول جهان خود آگاه شوند که در این راستا رسانههای گروهی می توانند به ما کمک بنمایند و از طریق این رسانه ها بسیاری از اطلاعات را بدست آوریم یکی از این دسته رسانه ها تلویزیون میباشد که هر روز بیشتر و بیشتر جای خود را در میان باز کرده است. کمتر خانه ای را شاهد هستیم که در آن تلویزیون نباشد و افراد خانواده از برنامه های آن استفاده نکنند.
در میان بییندگان و تماشاکنندگان تلویزیون فرزندان خانواده بیننده پر و پا قرص تلویزیون هستند تلویزیون می تواند اثرات بسیاری را بر روی دانش آموزان بگذارد که در بین دختران و پسران و همچنین سنین مختلف متفاوت است. اما چگونگی استفاده از این رسانه و کیفیت برنامه های تلویزیون می تواند موضوع مهمی باشد مسئولین سینما نیز در نظر دارند با بالا بردن کیفیت برنامه های خود اطلاعات مفید و مناسبی در گروههای سنی مختلف بر جای بگذارند، اما گاه با زیاده روی در تماشای این وسیله و استفاده نامطلوب، آثار منفی را بر جای میگذارد این آثار میتواند دانش آموزان را از انجام تکلیف و یا به موقع خوابیدن باز دارد و بچه ها نتوانند در دروس خود موفقیت حاصل کنند.
در این تحقیق که کنکاشی است پیرامون «تأثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی سعی شده است واقعیات موجود، بدون تعصب و اظهارنظر شخصی مورد مداقه قرار گیرد.
باید اذعان نمود که کار مذکور خالی از اشکال نخواهد بود ولی حداقل توجهی است به این موضوع که میتوان مسائل را با برخورد علمی و پژوهشی مورد بررسی قرار داد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
الف- بخش اول :
1- صفحه عنوان و فهرست
2- پیشگفتار
ب – بخش دوم :
فصل اول: مبادی تحقیق
- مقدمه
1- عنوان تحقیق
2- تعریف و تحدید موضوع تحقیق
3- تعریف مسئله مورد پژوهش
4- هدف تحقیق
5- ضرورت و اهمیت تحقیق
6- فرضیه ها
7- محدودیتها و مشکلات تحقیق
8- تعریف اصطلاحات و واژه ها
فصل دوم: زمینه و پیشینه تحقیقات انجام شده
فصل سوم:
1- بیان روش تحقیق
2- تعیین جامعه آماری و روش نمونه گیری
3- توصیف ابزارها و وسایل جمع آوری داده ها
4- روش آماری
5- بررسی فرضیه های الف و ب
فصل چهارم : خلاصه و نتیجه گیری
1- یافته های اصلی و نتیجه گیریها
2- پیشنهادات
الف – پیشنهادات عملی
ب – پیشنهاد به محققان بعدی
بخش سوم :
1- فهرست منابع
2- خلاصه تحقیق
مقدمه
در عصر حاضر هر روز ما شاهد تغییر و تحولاتی در سطح جهان هستیم که این تغییرات بر روی افراد آن جامعه اثر می گذارد.
افراد می خواهند به نوعی، از تغییر و تحول جهان خود آگاه شوند که در این راستا رسانههای گروهی می توانند به ما کمک بنمایند و از طریق این رسانه ها بسیاری از اطلاعات را بدست آوریم یکی از این دسته رسانه ها تلویزیون میباشد که هر روز بیشتر و بیشتر جای خود را در میان باز کرده است. کمتر خانه ای را شاهد هستیم که در آن تلویزیون نباشد و افراد خانواده از برنامه های آن استفاده نکنند.
در میان بییندگان و تماشاکنندگان تلویزیون فرزندان خانواده بیننده پر و پا قرص تلویزیون هستند تلویزیون می تواند اثرات بسیاری را بر روی دانش آموزان بگذارد که در بین دختران و پسران و همچنین سنین مختلف متفاوت است. اما چگونگی استفاده از این رسانه و کیفیت برنامه های تلویزیون می تواند موضوع مهمی باشد مسئولین سینما نیز در نظر دارند با بالا بردن کیفیت برنامه های خود اطلاعات مفید و مناسبی در گروههای سنی مختلف بر جای بگذارند، اما گاه با زیاده روی در تماشای این وسیله و استفاده نامطلوب، آثار منفی را بر جای میگذارد این آثار میتواند دانش آموزان را از انجام تکلیف و یا به موقع خوابیدن باز دارد و بچه ها نتوانند در دروس خود موفقیت حاصل کنند.
در این تحقیق که کنکاشی است پیرامون «تأثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی سعی شده است واقعیات موجود، بدون تعصب و اظهارنظر شخصی مورد مداقه قرار گیرد.
باید اذعان نمود که کار مذکور خالی از اشکال نخواهد بود ولی حداقل توجهی است به این موضوع که میتوان مسائل را با برخورد علمی و پژوهشی مورد بررسی قرار داد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
الف- بخش اول :
1- صفحه عنوان و فهرست
2- پیشگفتار
ب – بخش دوم :
فصل اول: مبادی تحقیق
- مقدمه
1- عنوان تحقیق
2- تعریف و تحدید موضوع تحقیق
3- تعریف مسئله مورد پژوهش
4- هدف تحقیق
5- ضرورت و اهمیت تحقیق
6- فرضیه ها
7- محدودیتها و مشکلات تحقیق
8- تعریف اصطلاحات و واژه ها
فصل دوم: زمینه و پیشینه تحقیقات انجام شده
فصل سوم:
1- بیان روش تحقیق
2- تعیین جامعه آماری و روش نمونه گیری
3- توصیف ابزارها و وسایل جمع آوری داده ها
4- روش آماری
5- بررسی فرضیه های الف و ب
فصل چهارم : خلاصه و نتیجه گیری
1- یافته های اصلی و نتیجه گیریها
2- پیشنهادات
الف – پیشنهادات عملی
ب – پیشنهاد به محققان بعدی
بخش سوم :
1- فهرست منابع
2- خلاصه تحقیق
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول ………………………………………………………………………………………….. 1
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………. 2
زیربنای نظری تحقیق …………………………………………………………………………………….. 5
تعارض و ماهیت آن ……………………………………………………………………………………… 5
دیدگاه های متفاوت پیرامون تعارض سازمانی ……………………………………………………. 9
دیدگاه سنتی ………………………………………………………………………………………………. 9
دیدگاه کثرت گرا ……………………………………………………………………………………… 10
دیدگاه تعامل گرا………………………………………………………………………………………… 10
تعارض و اثرات اصلی تعارض ………………………………………………………………………. 11
تعارض و جنبه های منفی آن ………………………………………………………………………… 11
تعارض و جنبه های مثبت آن ………………………………………………………………………… 12
انواع تعارض ……………………………………………………………………………………………… 13
تعارض درون فردی…………………………………………………………………………………….. 14
تعارض بین فردی ………………………………………………………………………………………. 15
تعارض بین گروهی ……………………………………………………………………………………. 15
تعارض بین سازمانی …………………………………………………………………………………… 16
علل ایجاد تعارض در سازمان ها ……………………………………………………………………. 16
تعارض و تغییر …………………………………………………………………………………………… 19
تعاض در اثربخشی سازمان ………………………………………………………………………….. 20
راهبردهای پیشگیری از تعارض …………………………………………………………………….. 20
راهکارهای رفع تعارض ……………………………………………………………………………….. 21
سبک های مدیریت تعارض ………………………………………………………………………… 23
راهبردهای مدیریت تعارض ………………………………………………………………………… 24
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چانه زنی …………………………………………………………………………………………………. 28
میانجی گری …………………………………………………………………………………………… 30
حکمیت……………………………………………………………………………………………….. 30
خلاصه بحث تعارض ……………………………………………………………………………… 30
هوش عاطفی …………………………………………………………………………………………. 31
تعریف هوش عاطفی ………………………………………………………………………………. 32
ریشه های تاریخی هوش عاطفی …………………………………………………………………. 34
اساس زیستی عواطف و هوش عاطفی …………………………………………………………… 36
دیدگاه های متفاوت پیرامون هوش عاطفی ……………………………………………………. 38
هوش عاطفی از دیدگاه گاردنر ………………………………………………………………. 38
هوش عاطفی از دیدگاه مایروسالوی ……………………………………………………… 38
هوش عاطفی از دیدگاه بار- آن …………………………………………………………. 38
ابعاد هوش عاطفی از دیدگاه بار-آن ……………………………………………………… 40
هوش عاطفی از دیدگاه گلمن …………………………………………………… 40
مؤلفه های هوش عاطفی گلمن …………………………………………………………. 41
مؤلفه خودآگاهی ……………………………………………………………………………………… 41
مؤلفه مدیریت خود …………………………………………………………………………. 42
مؤلفه آگاهی اجتماعی ………………………………………………………………………. 43
مؤلفه مهارت های اجتماعی ……………………………………………………………….. 44
مؤلفه خودانگیزی ………………………………………………………………………………. 46
توجه معاصر به هوش عاطفی ………………………………………………………… 47
تقسیم بندی بر اساس IQ و EQ از دیدگاه جک بلوک ……………… 48
نقش وراثت و محیط در هوش عاطفی………………………………… 49
فهرست مطالب
عنوان صفحه
ویژگی های افراد با هوش عاطفی بالا و پائین …………………………………………………. 50
آموزش و یادگیری هوش عاطفی ……………………………………………….. 52
هوش عاطفی در محل کار ……………………………………………………………………….. 54
خلاصه بحث هوش عاطفی ………………………………………………………………….. 58
ارتباطات (مهارت های ارتباطی) ………………………………………………………………. 59
چهارچوب مفهومی ارتباطات ………………………………………………………… 60
هدف ارتباط ……………………………………………………………………………… 62
اهمیت ارتباطات …………………………………………………………………………….. 63
فرایند ارتباطات …………………………………………………………………………….. 64
انواع ارتباطات ……………………………………………………………………………….. 66
مهارت های ارتباطی مدیران ………………………………………………………… 66
تعریف مهارت های ارتباطی ………………………………………………………………. 67
مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن ……………………………………………………….. 67
مهارت کلامی …………………………………………………………………………………………………….. 67
مهارت بازخورد ……………………………………………………………………………….. 69
مهارت شنود مؤثر ………………………………………………………………………………… 70
خلاصه بحث ارتباطات ………………………………………………………………………… 71
الگو (مدل) ……………………………………………………………………………………….. 72
نظریه های الگوسازی …………………………………………………………………………. 73
انواع الگو (مدل)…………………………………………………………………………………… 74
بیان مسأله ……………………………………………………………………………………………. 76
اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………………………………………. 78
اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………… 80
فهرست مطالب
عنوان صفحه
هدف کلی تحقیق ………………………………………………………………………………………. 80
اهداف …………………………………………………………………………………………………….. 80
فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………. 81
فرضیه های اصلی ………………………………………………………………………………… 81
فرضیه های فرعی ……………………………………………………………………………… 81
پیش فرضهای تحقیق ……………………………………………………………………………….. 81
محدودیت های تحقیق ……………………………………………………………………. 82
تعریف واژه ها و اصطلاحات ………………………………………………………………. 83
فصل دوم پیشینه تحقیق …………………………………………………………………… 86
مقدمه …………………………………………………………………………………………………… 87
تعارض
تحقیقات انجام شده در داخل کشور ………………………………………………. 87
تحقیقات انجام شده در خارج کشور …………………………………………………………… 91
هوش عاطفی
تحقیقات انجام شده در داخل کشور ………………………………………………………. 97
تحقیقات انجام شده در خارج کشور ………………………………………………….. 98
ارتباطات
تحقیقات انجام شده در داخل کشور ………………………………………………….. 103
تحقیقات انجام شده در خارج کشور ………………………………………………………… 107
نتیجه گیری از مرور ادبیات تحقیق …………………………………………………………. 108
فصل سوم روش شناسی تحقیق ………………………………………………….. 110
مقدمه…………………………………………………………………………………………………. 111
جامعه آماری ………………………………………………………………………………………. 111
فهرست مطالب
عنوان صفحه
نمونه تحقیق …………………………………………………………………………………………. 111
انتخاب حجم نمونه لازم …………………………………………………………………………. 112
متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………… 113
ابزار و وسیله تحقیق …………………………………………………………………………………… 114
نحوه امتیاز دهی ………………………………………………………………………………………. 114
پایایی پرسشنامه های تحقیق ……………………………………………………………………….. 115
نحوه جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………….. 117
روش های آماری …………………………………………………………………………………. 117
رعایت مسائل اخلاقی ……………………………………………………………………………… 118
منابع ……………………………………………………………………………………………………… 213
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول ………………………………………………………………………………………….. 1
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………. 2
زیربنای نظری تحقیق …………………………………………………………………………………….. 5
تعارض و ماهیت آن ……………………………………………………………………………………… 5
دیدگاه های متفاوت پیرامون تعارض سازمانی ……………………………………………………. 9
دیدگاه سنتی ………………………………………………………………………………………………. 9
دیدگاه کثرت گرا ……………………………………………………………………………………… 10
دیدگاه تعامل گرا………………………………………………………………………………………… 10
تعارض و اثرات اصلی تعارض ………………………………………………………………………. 11
تعارض و جنبه های منفی آن ………………………………………………………………………… 11
تعارض و جنبه های مثبت آن ………………………………………………………………………… 12
انواع تعارض ……………………………………………………………………………………………… 13
تعارض درون فردی…………………………………………………………………………………….. 14
تعارض بین فردی ………………………………………………………………………………………. 15
تعارض بین گروهی ……………………………………………………………………………………. 15
تعارض بین سازمانی …………………………………………………………………………………… 16
علل ایجاد تعارض در سازمان ها ……………………………………………………………………. 16
تعارض و تغییر …………………………………………………………………………………………… 19
تعاض در اثربخشی سازمان ………………………………………………………………………….. 20
راهبردهای پیشگیری از تعارض …………………………………………………………………….. 20
راهکارهای رفع تعارض ……………………………………………………………………………….. 21
سبک های مدیریت تعارض ………………………………………………………………………… 23
راهبردهای مدیریت تعارض ………………………………………………………………………… 24
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چانه زنی …………………………………………………………………………………………………. 28
میانجی گری …………………………………………………………………………………………… 30
حکمیت……………………………………………………………………………………………….. 30
خلاصه بحث تعارض ……………………………………………………………………………… 30
هوش عاطفی …………………………………………………………………………………………. 31
تعریف هوش عاطفی ………………………………………………………………………………. 32
ریشه های تاریخی هوش عاطفی …………………………………………………………………. 34
اساس زیستی عواطف و هوش عاطفی …………………………………………………………… 36
دیدگاه های متفاوت پیرامون هوش عاطفی ……………………………………………………. 38
هوش عاطفی از دیدگاه گاردنر ………………………………………………………………. 38
هوش عاطفی از دیدگاه مایروسالوی ……………………………………………………… 38
هوش عاطفی از دیدگاه بار- آن …………………………………………………………. 38
ابعاد هوش عاطفی از دیدگاه بار-آن ……………………………………………………… 40
هوش عاطفی از دیدگاه گلمن …………………………………………………… 40
مؤلفه های هوش عاطفی گلمن …………………………………………………………. 41
مؤلفه خودآگاهی ……………………………………………………………………………………… 41
مؤلفه مدیریت خود …………………………………………………………………………. 42
مؤلفه آگاهی اجتماعی ………………………………………………………………………. 43
مؤلفه مهارت های اجتماعی ……………………………………………………………….. 44
مؤلفه خودانگیزی ………………………………………………………………………………. 46
توجه معاصر به هوش عاطفی ………………………………………………………… 47
تقسیم بندی بر اساس IQ و EQ از دیدگاه جک بلوک ……………… 48
نقش وراثت و محیط در هوش عاطفی………………………………… 49
فهرست مطالب
عنوان صفحه
ویژگی های افراد با هوش عاطفی بالا و پائین …………………………………………………. 50
آموزش و یادگیری هوش عاطفی ……………………………………………….. 52
هوش عاطفی در محل کار ……………………………………………………………………….. 54
خلاصه بحث هوش عاطفی ………………………………………………………………….. 58
ارتباطات (مهارت های ارتباطی) ………………………………………………………………. 59
چهارچوب مفهومی ارتباطات ………………………………………………………… 60
هدف ارتباط ……………………………………………………………………………… 62
اهمیت ارتباطات …………………………………………………………………………….. 63
فرایند ارتباطات …………………………………………………………………………….. 64
انواع ارتباطات ……………………………………………………………………………….. 66
مهارت های ارتباطی مدیران ………………………………………………………… 66
تعریف مهارت های ارتباطی ………………………………………………………………. 67
مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن ……………………………………………………….. 67
مهارت کلامی …………………………………………………………………………………………………….. 67
مهارت بازخورد ……………………………………………………………………………….. 69
مهارت شنود مؤثر ………………………………………………………………………………… 70
خلاصه بحث ارتباطات ………………………………………………………………………… 71
الگو (مدل) ……………………………………………………………………………………….. 72
نظریه های الگوسازی …………………………………………………………………………. 73
انواع الگو (مدل)…………………………………………………………………………………… 74
بیان مسأله ……………………………………………………………………………………………. 76
اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………………………………………. 78
اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………… 80
فهرست مطالب
عنوان صفحه
هدف کلی تحقیق ………………………………………………………………………………………. 80
اهداف …………………………………………………………………………………………………….. 80
فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………. 81
فرضیه های اصلی ………………………………………………………………………………… 81
فرضیه های فرعی ……………………………………………………………………………… 81
پیش فرضهای تحقیق ……………………………………………………………………………….. 81
محدودیت های تحقیق ……………………………………………………………………. 82
تعریف واژه ها و اصطلاحات ………………………………………………………………. 83
فصل دوم پیشینه تحقیق …………………………………………………………………… 86
مقدمه …………………………………………………………………………………………………… 87
تعارض
تحقیقات انجام شده در داخل کشور ………………………………………………. 87
تحقیقات انجام شده در خارج کشور …………………………………………………………… 91
هوش عاطفی
تحقیقات انجام شده در داخل کشور ………………………………………………………. 97
تحقیقات انجام شده در خارج کشور ………………………………………………….. 98
ارتباطات
تحقیقات انجام شده در داخل کشور ………………………………………………….. 103
تحقیقات انجام شده در خارج کشور ………………………………………………………… 107
نتیجه گیری از مرور ادبیات تحقیق …………………………………………………………. 108
فصل سوم روش شناسی تحقیق ………………………………………………….. 110
مقدمه…………………………………………………………………………………………………. 111
جامعه آماری ………………………………………………………………………………………. 111
فهرست مطالب
عنوان صفحه
نمونه تحقیق …………………………………………………………………………………………. 111
انتخاب حجم نمونه لازم …………………………………………………………………………. 112
متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………… 113
ابزار و وسیله تحقیق …………………………………………………………………………………… 114
نحوه امتیاز دهی ………………………………………………………………………………………. 114
پایایی پرسشنامه های تحقیق ……………………………………………………………………….. 115
نحوه جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………….. 117
روش های آماری …………………………………………………………………………………. 117
رعایت مسائل اخلاقی ……………………………………………………………………………… 118
منابع ……………………………………………………………………………………………………… 213
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول ………………………………………………………………………………………….. 1
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………. 2
زیربنای نظری تحقیق …………………………………………………………………………………….. 5
تعارض و ماهیت آن ……………………………………………………………………………………… 5
دیدگاه های متفاوت پیرامون تعارض سازمانی ……………………………………………………. 9
دیدگاه سنتی ………………………………………………………………………………………………. 9
دیدگاه کثرت گرا ……………………………………………………………………………………… 10
دیدگاه تعامل گرا………………………………………………………………………………………… 10
تعارض و اثرات اصلی تعارض ………………………………………………………………………. 11
تعارض و جنبه های منفی آن ………………………………………………………………………… 11
تعارض و جنبه های مثبت آن ………………………………………………………………………… 12
انواع تعارض ……………………………………………………………………………………………… 13
تعارض درون فردی…………………………………………………………………………………….. 14
تعارض بین فردی ………………………………………………………………………………………. 15
تعارض بین گروهی ……………………………………………………………………………………. 15
تعارض بین سازمانی …………………………………………………………………………………… 16
علل ایجاد تعارض در سازمان ها ……………………………………………………………………. 16
تعارض و تغییر …………………………………………………………………………………………… 19
تعاض در اثربخشی سازمان ………………………………………………………………………….. 20
راهبردهای پیشگیری از تعارض …………………………………………………………………….. 20
راهکارهای رفع تعارض ……………………………………………………………………………….. 21
سبک های مدیریت تعارض ………………………………………………………………………… 23
راهبردهای مدیریت تعارض ………………………………………………………………………… 24
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چانه زنی …………………………………………………………………………………………………. 28
میانجی گری …………………………………………………………………………………………… 30
حکمیت……………………………………………………………………………………………….. 30
خلاصه بحث تعارض ……………………………………………………………………………… 30
هوش عاطفی …………………………………………………………………………………………. 31
تعریف هوش عاطفی ………………………………………………………………………………. 32
ریشه های تاریخی هوش عاطفی …………………………………………………………………. 34
اساس زیستی عواطف و هوش عاطفی …………………………………………………………… 36
دیدگاه های متفاوت پیرامون هوش عاطفی ……………………………………………………. 38
هوش عاطفی از دیدگاه گاردنر ………………………………………………………………. 38
هوش عاطفی از دیدگاه مایروسالوی ……………………………………………………… 38
هوش عاطفی از دیدگاه بار- آن …………………………………………………………. 38
ابعاد هوش عاطفی از دیدگاه بار-آن ……………………………………………………… 40
هوش عاطفی از دیدگاه گلمن …………………………………………………… 40
مؤلفه های هوش عاطفی گلمن …………………………………………………………. 41
مؤلفه خودآگاهی ……………………………………………………………………………………… 41
مؤلفه مدیریت خود …………………………………………………………………………. 42
مؤلفه آگاهی اجتماعی ………………………………………………………………………. 43
مؤلفه مهارت های اجتماعی ……………………………………………………………….. 44
مؤلفه خودانگیزی ………………………………………………………………………………. 46
توجه معاصر به هوش عاطفی ………………………………………………………… 47
تقسیم بندی بر اساس IQ و EQ از دیدگاه جک بلوک ……………… 48
نقش وراثت و محیط در هوش عاطفی………………………………… 49
فهرست مطالب
عنوان صفحه
ویژگی های افراد با هوش عاطفی بالا و پائین …………………………………………………. 50
آموزش و یادگیری هوش عاطفی ……………………………………………….. 52
هوش عاطفی در محل کار ……………………………………………………………………….. 54
خلاصه بحث هوش عاطفی ………………………………………………………………….. 58
ارتباطات (مهارت های ارتباطی) ………………………………………………………………. 59
چهارچوب مفهومی ارتباطات ………………………………………………………… 60
هدف ارتباط ……………………………………………………………………………… 62
اهمیت ارتباطات …………………………………………………………………………….. 63
فرایند ارتباطات …………………………………………………………………………….. 64
انواع ارتباطات ……………………………………………………………………………….. 66
مهارت های ارتباطی مدیران ………………………………………………………… 66
تعریف مهارت های ارتباطی ………………………………………………………………. 67
مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن ……………………………………………………….. 67
مهارت کلامی …………………………………………………………………………………………………….. 67
مهارت بازخورد ……………………………………………………………………………….. 69
مهارت شنود مؤثر ………………………………………………………………………………… 70
خلاصه بحث ارتباطات ………………………………………………………………………… 71
الگو (مدل) ……………………………………………………………………………………….. 72
نظریه های الگوسازی …………………………………………………………………………. 73
انواع الگو (مدل)…………………………………………………………………………………… 74
بیان مسأله ……………………………………………………………………………………………. 76
اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………………………………………. 78
اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………… 80
فهرست مطالب
عنوان صفحه
هدف کلی تحقیق ………………………………………………………………………………………. 80
اهداف …………………………………………………………………………………………………….. 80
فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………. 81
فرضیه های اصلی ………………………………………………………………………………… 81
فرضیه های فرعی ……………………………………………………………………………… 81
پیش فرضهای تحقیق ……………………………………………………………………………….. 81
محدودیت های تحقیق ……………………………………………………………………. 82
تعریف واژه ها و اصطلاحات ………………………………………………………………. 83
فصل دوم پیشینه تحقیق …………………………………………………………………… 86
مقدمه …………………………………………………………………………………………………… 87
تعارض
تحقیقات انجام شده در داخل کشور ………………………………………………. 87
تحقیقات انجام شده در خارج کشور …………………………………………………………… 91
هوش عاطفی
تحقیقات انجام شده در داخل کشور ………………………………………………………. 97
تحقیقات انجام شده در خارج کشور ………………………………………………….. 98
ارتباطات
تحقیقات انجام شده در داخل کشور ………………………………………………….. 103
تحقیقات انجام شده در خارج کشور ………………………………………………………… 107
نتیجه گیری از مرور ادبیات تحقیق …………………………………………………………. 108
فصل سوم روش شناسی تحقیق ………………………………………………….. 110
مقدمه…………………………………………………………………………………………………. 111
جامعه آماری ………………………………………………………………………………………. 111
فهرست مطالب
عنوان صفحه
نمونه تحقیق …………………………………………………………………………………………. 111
انتخاب حجم نمونه لازم …………………………………………………………………………. 112
متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………… 113
ابزار و وسیله تحقیق …………………………………………………………………………………… 114
نحوه امتیاز دهی ………………………………………………………………………………………. 114
پایایی پرسشنامه های تحقیق ……………………………………………………………………….. 115
نحوه جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………….. 117
روش های آماری …………………………………………………………………………………. 117
رعایت مسائل اخلاقی ……………………………………………………………………………… 118
منابع ……………………………………………………………………………………………………… 213